تعاریف و اصطلاحات

رژیم غذایی پگان چیست؟

اینطور به نظر می رسد که رژیم پالئو و گیاهخواری با یکدیگر متضاد هستند اما یک رژیم نسبتاً نو نشان می دهد که آنها می توانند به عنوان یک الگوی غذایی واحد با هم همزیستی نمایند. رژیم غذایی پگان (مانند پالئو + وگان) رژیم غذایی فرضی گوشت محور اجداد ما را با غذا...

2 شهریور 1402

7 دلیل رایج روشن نشدن بخاری گازی

دلایل مختلفی مانند مسائل ترموکوپل، خرابی شمعک، جرقه نزدن فندک و چندین عامل دیگر باعث روشن نشدن بخاری گازی می شوند که هریک احتیاج به آنالیز اصولی دارند.

12 بهمن 1401

این 3 کار رابطه شما را نابود می نماید

چه عواملی روابط عاشقانه را تخریب می نمایند؟ ازدواج های خوب چگونه فرو می ریزند؟

11 بهمن 1401

علت ممنوعیت استفاده از تلویزیون های سطح بالا در اروپا چیست؟

اتحادیه اروپا میخواهد بنا به دلایل مربوط به مصرف انرژی، استفاده از بسیاری از تلویزیون های سطح بالا را در سال 2023 ممنوع کند.

1 آبان 1401

افزایش نرخ اجاره بها در کشور به 61 درصد رسید

با وجود مشخص سقف برای افزایش اجاره بها در کشور، بازار اجاره سال جاری تکانه های سنگینی داشته است. به طوری که بسیاری از خانواده ها برای تامین مسکن متناسب با بودجه شان، مجبور به مهاجرت به منطقه ها پایین تر یا حاشیه شهرها شدند.

9 مهر 1401

آموزش تعمیر لولای لپ تاپ لنوو

در سال های اخیر به علت ضعف لولای لپ تاپ های لنوو شکایات زیادی از سراسر دنیا به این شرکت رسیده است. اگرچه شرکت سازنده کوشش می نماید تا این مشکل رایج را مرتفع سازد، اما کاربران زیادی با این مشکل روبرو هستند و باید لولای لپ تاپ لنووی که قبل تر خریداری نموده...

27 شهریور 1401

نشانه های مردی که همسرش را دوست دارد، چیست؟

عشق و دوست داشتن یک حس بسیار زیبا است که خداوند به ما هدیه نموده است و هیچ جای جهان بدون عشق و دوست داشتن وجود ندارد.

5 شهریور 1401

چگونه از اعتیاد به شکر رها شویم؟

شکر همانطور که خیلی سریع قند خون شما را بالا می برد و موجب ترشح انسولین می گردد، به همان سرعت و به طور ناگهانی کاهش پیدا می نماید. این نوسان شدید قند خون باعث ایجاد گرسنگی کاذب و ضعف می گردد و این چرخه را ادامه می دهد.

2 شهریور 1401

ماجرای طرح بنزین برای همه چیست؟

اگرچه یک ماه قبل وزیر اقتصاد از توقف طرح تغییر سهمیه بندی بنزین خبر داده بود اما امروز اعلام نموده که طرح بنزین برای همه روی میز رئیس جمهور است.

10 مرداد 1401

منوی دیجیتال، راهکاری تازه برای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه رستوران ها

در سال های اخیر جایگزین های زیادی مانند میزهای هوشمند، تبلت و کیوسک ها برای منوهای کاغذی ارائه شدند که هزینه گزافی را بر رستوران ها تحمیل می کردند. منوی دیجیتال به عنوان جدیدترین و برترین جایگزین منوی کاغذی، ضمن افزایش کیفیت و سرعت خدمات دهی، به کاهش...

4 مرداد 1401

اسکوئر انیکس خبر از ساخت شماره تازه Just Cause داد

اینطور که به نظر می رسد ما به زودی شاهد یک بازی تازه از مجموعه جاست کاز (Just Cause) خواهیم بود. این موضوع را اخیراً شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) در جلسه سرمایه گذاران تأیید نموده است. آخرین بازی جاست کاز در سال 2018 عرضه شد. این بازی نتوانست چندان خوب عمل کند و حتی...

24 تیر 1401

8 نوشیدنی که به سلامت بدن ما یاری می نماید

منبع عالی ویتامین C است و بعلاوه یک آنتی اکسیدان قوی است که ممکن است در برابر انواع بیماری ها از جمله آب مروارید (گرفتگی لنز چشم که می تواند منجر به نابینایی گردد) و سرطان ریه از شما محافظت می نماید.

2 تیر 1401

هر آنچه باید در مورد خواص روغن حیوانی بدانید

روغن حیوانی نقش کلیدی در متعادل کردن هورمون ها و حفظ کلسترول سالم دارد. این روغن همچنین دارای نقطه حرارت بالایی است که از تولید رادیکال های آزاد که به عملکرد سلول ها آسیب می زند، جلوگیری می کند. اینها فقط بخشی از فواید این نوع روغن هستند. برای آشنایی با...

21 خرداد 1401

زندگینامه ون گوگ و آنالیز تابلوها شاخص و زندگی پرتلاطم او

سراسر زندگی ون گوگ با جوششهای مذهبی و انسان محبت آمیز اش، با قریحهٔ مقاومت ناپذیرش برای نقاشی، ادامهٔ فتوحات معنوی دشواری است که برای او به قیمت رنج و درد و درنهایت زندگیش تمام می گردد.

27 اردیبهشت 1401

نشانه های وجود یک بیماری روانی چیست؟

بیماری روانی یا اختلالات سلامت روان طیف وسیعی از شرایط را در بر می گیرند که بر سلامت روان افراد تأثیر می گذارند.

19 اردیبهشت 1401

دست سرمربی تیم ملی والیبال خالی است، فدراسیون فرمان را دست بگیرد

مصطفی کارخانه در تبادل نظر با خبرنگاران درباره ارزیابی اش از انتها مرحله گروهی لیگ برتر والیبال گفت: لیگ پرفشاری بود. با توجه به حضور تیم های ملی در مسابقات متعدد بین المللی و جایگاهی که والیبال ایران دارد، علاقه مندان زیادی به والیبال جذب شدند. جوانان...

3 اردیبهشت 1401

در سفر به سرعین از کجا تماشا کنیم؟

سرعین، زیبای بی همتای استان اردبیل است که در 30 کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته و به چشمه های آبگرم و طبیعت چشم نوازش معروفیت دارد.

20 فروردین 1401

از اقتصاد مبتنی بر دانش چه می دانید؟

اقتصاد مبتنی بر دانش چیست ؟ این عبارت یا عبارتهای معادل آن مانند اقتصاد مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) ، اقتصاد دیجیتالی ، اقتصاد مبتنی بر وب و … چه مصدق بیرونی می تواند داشته باشد ؟ الگوهای تازه کار و ارزش چیست؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

18 فروردین 1401

ماه رمضان سال جاری ربنای استاد شجریان از صدا و سیما پخش می گردد

ماه رمضان سال جاری صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش می گردد.

30 دی 1400

حرف های ضرغامی با پیشکسوتان

عزت الله ضرغامی 90 روز پس از استقرار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با گروهی از پیشکسوتان میراث فرهنگی دیدار کرد و از حال وخیم آثار تاریخی و اصلاح ساختار بودجه میراث فرهنگی سخن گفت.

13 دی 1400
تعداد: (39)