منوی دیجیتال، راهکاری تازه برای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه رستوران ها

به گزارش بابا آب داد، در سال های اخیر جایگزین های زیادی مانند میزهای هوشمند، تبلت و کیوسک ها برای منوهای کاغذی ارائه شدند که هزینه گزافی را بر رستوران ها تحمیل می کردند. منوی دیجیتال به عنوان جدیدترین و برترین جایگزین منوی کاغذی، ضمن افزایش کیفیت و سرعت خدمات دهی، به کاهش هزینه رستوران شما نیز یاری می نماید. اگر در پی راهکاری هستید تا ضمن حفظ کیفیت خدمات خود، هزینه های رستوران تان را کاهش بدهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منوی دیجیتال، راهکاری تازه برای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه رستوران ها

منوی دیجیتال چیست

منوهای دیجیتال نسخه اینترنتی منوی رستوران شما هستند که مشتریان به وسیله دستگاه های متصل به اینترنت از آن بازدید می نمایند. شما می توانید لینک منوی رستوران خود را به روش های مختلف، مانند بایوی اینستاگرام یا پیامک یا کد کیو آر (QR Code) در دسترس مشتریان قرار بدهید. اگر تا به امروز با منوهای دیجیتال برخورد نداشته اید، برای آشنایی بیشتر و مشاهده یک نمونه منوی دیجیتال می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

مزایای استفاده از منوی دیجیتال

استفاده از منوهای دیجیتال مزایای متعددی برای رستوران ها و کافه ها به همراه دارد. در این مطلب می کوشیم مزایای این نوع منو را اجمالاً با شما در میان بگذاریم تا بتوانید با آگاهی بیشتری در خصوص استفاده از آنها برای رستوران یا کافه خود تصمیم بگیرید.

  1. کاهش زمان انتظار برای سفارش دهی و در نتیجه خدمات دهی بهتر و افزایش رضایت مشتریان

هیچ میهمانی دوست ندارد وقتی برای صرف غذا یا نوشیدنی به رستوران و کافه مراجعه می نماید مدت زیادی برای سفارش دهی معطل گردد. شما می توانید با استفاده از منوی دیجیتال و نصب QR Code منو روی میز رستوران تا حد قابل قبولی این معضل را رفع کنید. به این شکل میهمانان بلافاصله پس از مستقر شدن سر میز می توانند با اسکن یک کد، به سادگی به منوی رستوران شما دسترسی داشته باشند و به آنالیز آیتم های منو بپردازند.

  1. ارائه اطلاعات کافی و پیشگیری از سؤال های تکراری میهمانان

در بسیاری از رستوران ها کارکنان مجبور هستند زمان زیادی را برای شرح دادن درباره مواد اولیه و ترکیبات آیتم ها به میهمانان صرف نمایند. اگر در منوی رستوران شما هم آیتم هایی با نام های نو یا ابتکاری وجود دارند، می توانید با استفاده از منوی دیجیتال از سردرگم شدن میهمانان جلوگیری کنید. منوهای دیجیتال با امکان درج شرحات و تصاویر و حتی ویدئو، این امکان را در اختیار میهمانان قرار می دهند که با آگاهی نسبتاً کاملی غذا یا نوشیدنی خود را انتخاب نمایند.

  1. امکان استفاده از عکس و ویدئو برای مجذوب کننده تر کردن منو

منوی دیجیتال این قابلیت را دارد که به عنوان ویترین شخصی رستوران شما عمل کند. شما می توانید با اضافه کردن عکس و ویدئو منوی خود را مجذوب کننده تر کنید و به این ترتیب اندازه سفارش میهمانان تان را افزایش دهید. قطعاً میهمانان اگر دقیق بدانند بعد از سفارش چه چیزی سر میزشان آورده خواهد شد با اطمینان بیشتری آیتم های گران قیمت تر یا ناآشناتر را انتخاب می نمایند. به قول معروف، شنیدن کِی بود مانند تماشا؟!

  1. امکان اعلام ناموجود شدن آیتم ها و جلوگیری از نارضایتی مشتریان

ناموجود شدن برخی غذاها و نوشیدنی ها به دلایل مختلف، امری طبیعی در رستوران ها و کافه ها به شمار می رود. اما شنیدن جمله این غذا تمام شده یا لطفاً مورد دیگری را انتخاب کنید برای میهمانان شما ناخوشایند خواهد بود. منوی دیجیتال این امکان را به شما می دهد که هر زمانی که بخواهید آیتم های مشخصی از منو را ناموجود یا پنهان کنید و به این ترتیب از بروز نارضایتی میهمانان جلوگیری کنید.

  1. به صفر رساندن هزینه چاپ و تغییر منو با استفاده از منوی دیجیتال

با تغییر قیمت مواد اولیه یکی از دغدغه های عمده سرآشپزها و مدیران رستوران ها این است که بتوانند قیمت های آیتم های منو را در زمان لازم تغییر دهند. از طرف دیگر برخورداری از امکان تغییر آیتم های منو، اضافه کردن دسته بندی های نو و طراحی منویی متفاوت بدون هزینه اضافه در گذشته بیشتر به آرزو شبیه بوده است، چرا که تغییر و تنو چاپ منوهای کاغذی هزینه گزافی را بر مدیران رستوران ها تحمیل می نماید. به همین علت استفاده از منوهای دیجیتال که در هر لحظه و از هرکجا تنها با استفاده از یک دستگاه متصل به اینترنت قابل ویرایش هستند، یکی از برترین راه حلها برای کاهش هزینه رستوران و کافه ها محسوب می گردد. البته شاید تصور کنید ارائه این نوع منو در کشور ما پدیده تازه ای است، اما شرکت هایی مانند شرکت مِ نیو (MeNEW) بیش از 5 سال است که در این زمینه فعالیت می نمایند.

  1. بالابردن سرعت گردش میز و در نتیجه افزایش عایدی رستوران

کدام رستورانی است که دوست نداشته باشد در طول روز از میهمانان بیشتری پذیرایی کند؟ البته در نظر داشته باشید که نباید برای افزایش عایدی رستوران میهمانان را به عجله انداخت یا باعث شد از نشستن سر میز رستوران احساس ناخوشایندی داشته باشند. بااین حال، ازآنجایی که استفاده از منوهای دیجیتال این امکان را به میهمانان می دهد که بلافاصله پس از ورود به رستوران به وسیله اسکن کد کیو آر منوی رستوران را مشاهده نمایند، زمان استفاده از هر میز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. به این ترتیب منوی دیجیتال با افزایش سرعت گردش میز به افزایش عایدی رستوران نیز یاری می نماید.

  1. امکان اضافه کردن آیتم های ویژه لحظه آخری و کاهش هدررفت مواد غذایی

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند به کاهش هزینه رستوران یاری کند کاهش هدررفت مواد غذایی است. طبیعی است که تمامی مواد اولیه ای که تهیه می کنید در سفارش های میهمانان به کار نروند. اما راه حل مناسب چیست؟ قابلیت اعمال تغییرات و ویرایش لحظه ای منوهای دیجیتال این امکان را به شما می دهد که هر زمان احتیاج باشد آیتم های ویژه ای را به منوی خود اضافه کنید که با استفاده از مواد اولیه ای تهیه می شوند که در روز بعد تازگی خود را از دست خواهند داد. علاوه براین، شما می توانید این آیتم ها را با برچسب ویژه علامت گذاری کنید تا توجه میهمانان را بیشتر به خود جلب نمایند.

  1. از بین بردن امکان خطای انسانی هنگام سفارش گیری

هیچ چیز نمی تواند بیشتر از آوردن سفارش اشتباه سر میز میهمانانی را که مدت زیادی در انتظار بوده اند، آزرده کند. ثبت سفارش اشتباه علاوه بر ایجاد نارضایتی در مشتریان، هدررفت مواد غذایی را افزایش می دهد و هزینه اضافه به رستوران تحمیل می نماید. استفاده از منوی دیجیتال امکان خطای انسانی هنگام سفارش گیری و ثبت سفارش اشتباه را تقریباً به صفر می رساند و با کاهش هدررفت مواد غذایی به کاهش هزینه رستوران یاری می نماید.

استفاده از منوی دیجیتال؛ چشم اندازی اجتناب ناپذیر

منوهای دیجیتال کیو آر نسل نوی از منوهای غیرکاغذی هستند که استفاده از آنها هم برای مدیران رستوران ها و هم میهمانان آنها بسیار ساده و درعین حال سودمند خواهد بود. استفاده از این نوع منو به دلایل متعددی می تواند باعث کاهش هزینه رستوران گردد. علاوه بر این اگر دغدغه حفظ و یاری به محیط زیست را داشته باشید با استفاده از منوی دیجیتال می توانید از قطع شدن تعداد قابل توجهی درخت و بعلاوه آلودگی بیشتر محیط زیست جلوگیری کنید.

در صورتی که با مطالعه این مقاله به این نتیجه رسیده اید که استفاده از منوهای دیجیتال می تواند برای رستوران یا کافه شما نیز سودمند باشد، می توانید با کارشناسان شرکت مِ نیو (MeNEW) تماس بگیرید تا ضمن مشاوره رایگان، شما را در انتخاب پلن مناسب برای کسب وکارتان هدایت نمایند. این شرکت یکی از نخستین و از معدود شرکت های ارائه دهنده منوی دیجیتال در ایران است که با بیش از پنج سال سابقه در حوزه طراحی و ارائه منوهای دیجیتال توانسته با جذب اعتماد برترین رستوران های ایران، تجربه ای پیروز را در گذار از منوهای سنتی به دیجیتال، برای رستوران دارها و میهمانان رقم بزند.

منبع: فرارو

به "منوی دیجیتال، راهکاری تازه برای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه رستوران ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منوی دیجیتال، راهکاری تازه برای افزایش کیفیت خدمات و کاهش هزینه رستوران ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید