هر آنچه باید در مورد خواص روغن حیوانی بدانید

به گزارش بابا آب داد، روغن حیوانی نقش کلیدی در متعادل کردن هورمون ها و حفظ کلسترول سالم دارد. این روغن همچنین دارای نقطه حرارت بالایی است که از تولید رادیکال های آزاد که به عملکرد سلول ها آسیب می زند، جلوگیری می کند. اینها فقط بخشی از فواید این نوع روغن هستند. برای آشنایی با خواص روغن حیوانی با ما همراه باشید.

هر آنچه باید در مورد خواص روغن حیوانی بدانید

یکی از با ارزش ترین غذاها در فلسفه آیورودا، روغن حیوانی است که خواص درمانی بسکمک دارد. به گفته شیلپا آرورا، متخصص تغذیه و پزشک سلامت ماکروبیوتیک، جایگزینی روغن های تصفیه شده با روغن های حیوانی، شاید یکی از بزرگ ترین اشتباه در آشپزی مدرن باشد.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا کره حیوانی از شیر گاو یا گوسفند و با هم زدن دوغ در مشک تهیه می شود. روغن حاوی اندازه زیادی اسیدهای چرب امگا 3 همراه با ویتامین A است. طعم روغن حیوانی بستگی به خوراک دام دارد. اگر خوراک حیوان گیاهان معطر باشد و به خوبی تغذیه شده شود، عطر و مزه روغن حیوانی بسیار عالی خواهد بود. این روغن هم در آشپزی و موارد مربوط به زیبایی پوست و مو استفاده می شود.

8 خواص روغن حیوانی

در ادامه به 9 تا از فواید روغن حیوانی که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید، اشاره می کنیم:

کمک به گرم شدن بدن

روغن حیوانی بخش جدایی ناپذیری از رژیم غذایی افراد در زمستان هاست. به گفته آیورودا، مصرف روغن حیوانی به شما کمک می کند تا از درون خود را گرم نگه دارید. به همین دلیل است که به طور گسترده در بسکمک از غذاهای مخصوص زمستان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای برطرف گرفتگی بینی

سردی و گرفتگی بینی هیچ چیز خوشایندی به همراه ندارد. اگر در تنفس مشکل دارید، حس چشایی شما نیز مختل می شود و سردرد و خستگی به سراغتان می آید. در آیورودا یک داروی جالب وجود دارد که به عنوان قطره بینی شناخته می شود.

این دارو شامل ریختن چند قطره روغن خالص حیوانی در سوراخ های بینی و در اول صبح است. انجام این کار ممکن است باعث تسکین سریع گرفتگی بینی شود زیرا روغن حیوانی تا گلو حرکت می کند و عفونت را تسکین می بخشد. دقت کنید که روغن حیوانی خالص باشد و تا دمای ولرم گرم شود.

منبع انرژی

یکی دیگر از خواص روغن حیوانی داشتن اندازه زیادی انرژی است. در روستاها از روغن حیوانی برای پخت و پز استفاده می شود تا منبع انرژی روزانه افراد را مهیا کند. به مادران شیرده معمولاً روغن حیوانی تجویز می شود. زیرا به افزایش انرژی کمک زیادی می کند. ناگفته نماند، این روغن حاوی اسیدهای چرب مفید و انرژی زا مانند اسید لوریک است که به عنوان یک ماده ضد میکروبی و ضدقارچی شناخته می شود.

منبع چربی

یکی از رایج ترین نکات مربوط به کاهش وزن که همه ما درباره آن شنیده ایم، این است که از مصرف چربی ها اجتناب کنیم. اما انجام این کار ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

مصرف چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها برای حفظ یک زندگی سالم ضروری هستند. حذف هر گروه غذایی، هرگز راهی پایدار برای کاهش وزن نیست. با این حال آنچه شما باید انجام دهید این است که بهترین مواد از گروه غذایی را انتخاب کنید.

از تمام چربی های بد موجود در سیب زمینی سرخ شده، همبرگر و مواد غذایی فرآوری شده پرهیز کنید و جایگزین های بهتری از قبیل روغن حیوانی و سایر را انتخاب کنید. روغن حیوانی به خارج کردن سموم محلول در چربی از سلول ها بدن کمک می کند و باعث افزایش متابولیسم می شود. متابولیسم فرآیندی است که در آن بدن شروع به سوزاندن چربی می کند.

مفید برای سلامت روده

روغن حیوانی یکی از با کیفیت ترین منابع غذایی اسید بوتیریک است که آن را به انتخابی ایده آل برای حمایت از سلامت دیواره های روده تبدیل می کند. سلول های روده بزرگ از اسید بوتیریک به عنوان منبع انرژی خود استفاده می کنند. این اسید به وفور در روغن حیوانی وجود دارد.

از بین بردن یبوست

از دیگر خواص روغن حیوانی می توان به کاهش و برطرف کردن یبوست اشاره کرد. ترکیب شیر و روغن حیوانی، یک داروی ملایم و مؤثر برای یبوست است. مصرف 1 یا 2 قاشق چای خوری روغن حیوانی در یک فنجان شیر داغ قبل از خواب، راهی مؤثر برای تسکین یبوست است.

خواص روغن حیوانی برای قلب

مانند همه چربی ها، روغن حیوانی نیز منجر به افزایش سطح کلسترول می شود؛ اما بر خلاف تصور عمومی، روغن حیوانی برعکس روغن های تصفیه شده، یک انتخاب مطمئن تر است. چربی های موجود در روغن حیوانی مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند با بیماری های قلبی مرتبط نیستند زیرا مستقیماً به عنوان انرژی از طریق بدن استفاده می شوند و به عنوان چربی ذخیره نخواهند شد.

کره حیوانی را می توان روزانه در مقادیر کم به عنوان منبع چربی های اشباع شده مصرف کرد. بچه ها می توانند هر روز اندازه بیشتری از آن را مصرف کنند. مطالعات نشان داده اند که روغن حیوانی می تواند برای کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب نیز مفید باشد.

مزایای فراوان برای پوست و مو

از دیگر خواص و فواید روغن حیوانی می توان به استفاده از این روغن در زیبایی پوست و مو اشاره کرد. روغن حیوانی از زمان های بسیار قدیم جزء اصلی ترین مواد مراقبتی از زیبایی بود. اسیدهای چرب حیاتی این روغن به عنوان یک عامل مغذی عمل می کند و باعث شادابی و طراوت پوست شود. اگر روغن حیوانی خالص از شیر گاو تهیه شود، می تواند به ایجاد پوستی نرم و لطیف کمک کند. این روغن برای انواع پوست مناسب است و همچنین دارای اسیدهای چرب حیاتی است که به هیدراتاسیون (آبرسانی) سلول های پوستی کمک می کند.

کلام آخر

خواص کره حیوانی را در بالا شرح دادیم اما باید به این نکته توجه کرد که استفاده از روغن حیوانی باید محدود به مواقع خاصی باشد. نیاز نیست در هر وعده غذایی از این روغن استفاده کنید. زیرا باعث افزایش چاقی و خطرات بالقوه در گرفتگی عروق می شود.

همانطور که در بالا بیان کردیم، این روغن باید مزایای بسکمک دارد اما زمانی که از آن در هفته به اندازه دو یا سه بار در یک وعده غذایی استفاده شود. همچنین، مهم است که در پی تهیه روغن حیوانی باکیفیت و خالص باشید تا بتوانید از مواهب آن به طول کامل بهره مند شوید.

منبع: اسنپ مارکت

به "هر آنچه باید در مورد خواص روغن حیوانی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید در مورد خواص روغن حیوانی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید