بهداشت دهان و دندان

قیافه این موجودات امروزی با اجدادشان مو نمی زند!

در حال حاضر موجوداتی روی کره زمین زندگی می نمایند که می توان آنها را فسیل های زنده نامید؛ یکی از آنها سوسک خانگی است که در طول میلیون ها یا حتی صدها میلیون سال زندگی شان برروی زمین تغییر خاصی نکرده اند.

11 دی 1402

برترین ترفندهای شستن انواع لباس با ماشین لباسشویی

لباس های ما رنگ ها و جنس های مختلفی دارند و قطعاً این موضوع روی روش شستن انواع لباس مؤثر است. برای مثال طرز شستن لباس لمه با یک شلوار جین ضخیم فرق دارد و برای هر یک از این لباس ها باید از درجه آب، مقدار فشار و نوع شوینده متفاوتی استفاده نمود. استفاده از روش...

27 تیر 1401

5 چای خوش طعم و پرخاصیت برای تقویت سیستم ایمنی بدن

چای فراتر از طعم و مزه خوشایندی که دارد، دارای فواید زیادی برای سلامتی است. بسیاری از ما به امید کاهش گلودرد یا جلوگیری از سرماخوردگی به سراغ یک لیوان چای داغ رفته ایم. استفاده از چای به عنوان دارو چیز جدیدی نیست. چینی ها قرن ها است که از این روش برای درمان...

1 تیر 1401

مردانی که از پول متنفرند!

کار هر روزشان را با فشار و استرس بالا شروع می کنند و مجبورند بار ها و بار ها جعبه های 10 کیلویی را در نقطه های مختلف شهر حمل کنند. ترس از تامین امنیتی جانی، هر روزشان را درگیر می کند و سرب حاصل از شمارش پول بلای جانشان شده است.

10 اردیبهشت 1401

قدیمی ترین ردپای دنیا با 170 میلیون سال قدمت کشف شد!

ردپای 170 میلیون ساله یک دایناسورهر روز اخبار عجیبی از پیدا شدن یک شی و یا یک فسیل عجیب در رسانه ها می بینیم و می شنویم که باعث تعجبمان می گردد. این کشف ها همگی دارای قدمت چندین هزارساله هستند و قدمتشان در میان اهمیتشان تاثیرگذار است اما کدام موجودات بودند...

4 اسفند 1400

خواص لبنیات برای سلامتی انسان

شناخت خواص لبنیات بسیار مهم و مورد تاکید می باشد. حفظ سلامتی و تندرستی ما در دنیای امروز بستگی زیادی در مصرف صحیح انواع لبنیات دارد.

7 آذر 1400

ثبت نام آزمون کتبی و شفاهی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی شروع شد

طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی، ثبت نام آزمون کتبی و شفاهی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی سال 1400 شروع شد.

17 آبان 1400

نواختن سازهای بادی و مخاطرات دهان و دندان

اگر شما دندانپزشک باشید، گاهی اتفاقات خیلی جالبی برای شما در مطب تان پیش می آید که شگفت زده تان می کند. چند روز پیش یکی از بیماران روی صندلی دندانپزشکی با کمی خجالت و رودربایستی، مطالبی را اسم کرد که شگفت زده شدم. بیمار آن روز من به هیچ وجه برای ترمیم...

5 مهر 1400

شایع ترین دلایل بی حسی دست چپ

تبیان/بی حسی دست چپ، یک احساس غیرمعمول است که گاهی ممکن است آن را تجربه کنید. بی حسی دست چپ، علامتی است که خیلی ها را نگران می نماید چون معمولاً به احتمال یک حمله قلبی ربط داده می گردد.

5 مرداد 1400

کدام میوه های استوایی را می توان در ایران کاشت؟

میوه های استوایی که می توان در ایران کاشت، کدام اند؟

4 مرداد 1400

رقابت گلادیورهای سینمای ایران در هشتمین جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) - هشتمین جشنواره فیلم فجر شاهد ظهور و حضور فیلم سازان برجسته ای چون علی حاتمی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و ناصر تقوایی در بخش رقابتی است.

10 اسفند 1399

افزایش موارد ابتلا به دندان قروچه به خاطر استرسِ کرونا

دندانپزشکان آمریکایی می گویند: تعداد مراجعانی که به دلیل استرس ناشی از تاثیرات همه گیری کرونا دچار بیماری ساییدگی دندان یا دندان قروچه شده اند افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

7 آبان 1399