5 خودروی گرانِ دست ساز برتر دنیا، با قیمتی بیش از میلیون ها دلار

به گزارش بابا آب داد، طراحی با هنر و قدرت

خودروهای گران قیمت و دست ساز همیشه مورد توجه هواداران خودروسازی و علاقه مندان به خودروهای لوکس و طراحی شده با هنر و ذوق بالا قرار دارند. از این رو در این مقاله، قصد داریم به معرفی 5 خودروی گران دست ساز ویژه ای بپردازیم که از لحاظ قیمتی بسیار گران و بعلاوه طراحی و ساخت دستی بسیار بی نظیری برخوردارند.

5 خودروی گرانِ دست ساز برتر دنیا، با قیمتی بیش از میلیون ها دلار

از جمله خودروهایی که در این فهرست به آنها اشاره می کنیم، می توان به Bugatti La Voiture Noire، Rolls-Royce Sweptail، Mercedes-Benz Maybach Exelero، Koenigsegg CCXR Trevita و Lamborghini Veneno اشاره نمود.

البته که، لطفا توجه داشته باشید که این فهرست ممکن است با توجه به تفاوت های فرهنگی و محیطی کشورها و نیز تاریخچه خودروسازی متفاوت باشد، و ضمناً برای مشخص گرانی یک خودرو، باید بر اساس قیمت آن در بازار دنیای و بعلاوه تحلیل های مالی و مالی مربوطه، آنالیز گردد.

با این وجود، به عنوان 5 خودروی گران دست ساز، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Bugatti La Voiture Noire

قیمت تقریبی: 19 میلیون دلار

این خودرو در حقیقت نسخه خاص و یکتای Bugatti Chiron است که به وسیله شرکت Bugatti طراحی و ساخته شده است. طراحی این خودرو بر اساس خودرو Bugatti Type 57 SC Atlantic ساخته شده است. تنها یک نسخه از این خودرو ساخته شده است و در سال 2019 معرفی گردید.

Rolls-Royce Sweptail

قیمت تقریبی: 13 میلیون دلار

این خودرو به صورت سفارشی برای یکی از مشتریان Rolls-Royce ساخته شده است. طراحی این خودرو بر اساس خودروهای دهه 1920 و 1930 انجام شده است و دارای ویژگی هایی همانند شیشه های بزرگ و شیب بالای خودرو است.

Mercedes-Benz Maybach Exelero

قیمت تقریبی: 8 میلیون دلار

این خودرو به وسیله شرکت آلمانی Maybach-Motorenbau GmbH ساخته شده است و برای تست لاستیک به وسیله شرکت Fulda سفارش داده شده است. این خودرو در سال 2005 معرفی گردید و تنها یک نسخه از آن ساخته شده است.

Koenigsegg CCXR Trevita

قیمت تقریبی: 4.8 میلیون دلار

این خودرو عنوان یکی از پرطرفدارترین و زیباترین خودروهای گران دست ساز شناخته شده است. این خودرو با قیمتی حدود 4.8 میلیون دلار فراوری شده است و تنها سه نسخه از آن در دنیا وجود دارد. طراحی بسیار زیبا و ویژگی های فنی بسیار بالا، این خودرو را به یکی از محبوب ترین خودروهای لوکس و دست ساز دنیا تبدیل نموده است.

Lamborgini Veneno

قیمت تقریبی: 4 میلیون دلار

خودروی 5ام در این فهرست، لامبورگینی وننو است. این خودرو در سال 2013 معرفی گردید و به منظور جشن 50 سالگی لامبورگینی ساخته شده است. قیمت این خودرو حدود 4 میلیون دلار بوده و تنها 3 نسخه از آن فراوری شده است. با سرعتی بیش از 350 کیلومتر در ساعت و طراحی بی نظیری، لامبورگینی وننو از جمله خودروهای گران و دست سازی است که جایگاه ویژه ای در دنیای خودروسازی دارد.

منبع: فوت و فن / فوت و فن

به "5 خودروی گرانِ دست ساز برتر دنیا، با قیمتی بیش از میلیون ها دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خودروی گرانِ دست ساز برتر دنیا، با قیمتی بیش از میلیون ها دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید