4 مفقودی، 2 کشته و امدادرسانی به 3706 تن در حوادث جوی 3 روز اخیر

به گزارش بابا آب داد، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مفقود شدن چهار تن و مرگ دو تن دیگر درپی حوادث جوی اخیر اطلاع داد و گفت که امدادگران هلال احمر طی سه روز گذشته به سه هزار و 706 نفر امدادرسانی نموده اند.

4 مفقودی، 2 کشته و امدادرسانی به 3706 تن در حوادث جوی 3 روز اخیر

مهدی ولی پور در مصاحبه با ایسنا، درباره اقدامات صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به شهروندان در حوادث جوی اخیر گفت: در پی اعلام شرایط نارنجی از سوی سازمان هواشناسی ما تمامی امدادگران و پایگاه های امدادی در سراسر کشور و به خصوص منطقه ها مرکزی و غربی کشور را به حالت آماده باش درآوردیم.

وی با بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر در 51 شهرستان، چهار شهر، دو روستا و 47 جاده در 14 استان کشور عملیات های مربوط به امدادونجات را انجام دادند، گفت: این عملیات ها ناشی از بارش های شدید برف و باران، برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بود.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به سه هزار و 706 نفر طی 319 عملیات مرتبط با حوادث 72 ساعت گذشته اطلاع داد و گفت: در این مدت 166 نفر از مرگ نجات داده شدند، 124 نفر از حادثه دیدگان به مراکز درمانی منتقل شدند و 104 نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند.

ولی پور اضافه نمود: 310 خودروی سواری نیز رهاسازی شده و از 35 واحد مسکونی در مورموری استان ایلام نیز عملیات تخلیه آب انجام شد. در مجموع این عملیات ها 85 تیم عملیاتی و 400 نیروی امدادی فعالیت داشتند.

وی از مرگ دو کوهنورد در ارتفاعات علم کوه استان مازندران نیز اطلاع داد و گفت: متاسفانه این دو کوهنورد در ارتفاعات علم کوه و درپی برف و کولاک جان خود را از دست دادند.

اما با توجه به شرایط جوی امکان انتقال اجساد آنان به پایین فراهم نشده و با بهتر شدن شرایط جوی اجساد این افراد از محلی که مورد شناسایی قرار گرفته به پایین انتقال داده خواهد شد.

ولی پور از مفقود شدن چهار تن نیز در حوادث جوی اخیر اطلاع داد و اظهارکرد: سه نفر در ارتفاعات منطقه مرزی بینار در استان آذربایجان غربی در پی ریزش بهمن مفقود شده اند که کوشش ها برای یافتن این افراد درحال انجام است، اما در این منطقه شرایط جوی نامناسب است و همین موضوع امدادرسانی و جستجو را با اخلال روبرو نموده است.

رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر همچین از مفقود شدن یک تن در پی جاری شدن سیلاب در محدوده آزادراه خرم آباد - پل زال اطلاع داد و گفت: جستجو ها برای یافتن این فرد نیز از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.

وی درپایان با اشاره به پیش بینی های هواشناسی از تداوم شرایط جوی در بعضی از استان های کشور گفت: آماده باش امدادگران جمعیت هلال احمر همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "4 مفقودی، 2 کشته و امدادرسانی به 3706 تن در حوادث جوی 3 روز اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 مفقودی، 2 کشته و امدادرسانی به 3706 تن در حوادث جوی 3 روز اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید