راهنمای سفر به انگلستان، شروعی برای سفری مجذوب کننده

به گزارش بابا آب داد، انگلستان یکی از پربازدیدترین کشورهای دنیا است که تفریحات و مکان های دیدنی نامحدودی را در خود جای داده است. این کشور کوچک از تاریخ غنی، فرهنگ باستانی و شهرهای هیجان انگیزی تشکیل شده است که هر گردشگری را به بازدید از آن وسوسه می نماید. از تاریخی ترین و باستانی ترین جاذبه ها تا مدرن ترین و امروزی ترین دیدنی ها را می توان در این کشور زیبا و اروپایی پیدا کرد. در کنار تمام آثار تاریخی، مدرن و طبیعی، شهرهای انگلیس همانند لندن، منچستر، لیورپول و … هم از جاذبه های گردشگری و مجذوب کننده این کشور هستند که هرکدام تفریح ها و دیدنی های مخصوص به خود را دارند. اگر قصد دارید تا این به کشور سرسبز و زیبا سفر کنید؛ بدون شک احتیاج خواهید داشت تا مهم ترین اطلاعات سفر به این کشور را بدانید. واحد پول انگلیس، مهم ترین شهرهای انگلیس، راه های ارتباطی و … اطلاعاتی خواهند بود که برای سفر احتیاج خواهید داشت. در ادامه همراه باشید تا با راهنمای سفر به انگلستان آشنا شوید و خود را آگاهانه برای ماجراجویی آماده کنید. اگر سفرتان به مرکز این کشور محدود می گردد، راهنمای سفر به لندن هم به کارتان خواهد آمد.

راهنمای سفر به انگلستان، شروعی برای سفری مجذوب کننده

چند حقیقت ساده اما مهم

انگلستان مهم ترین بخش پادشاهی بریتانیا و یکی از چهار کشور تشکیل دهنده این پادشاهی است. از قلم نیاندازید که مرکز انگلستان، لندن است و زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است. زادگاه زبان انگلیسی، پرتکلم ترین زبان دنیا این کشور است.

جریان برق این کشور 230 ولت با فرکانس50 هرتز است و مدل پریز آن، سه شاخه و از نوع G است. البته در بعضی از هتل ها جریان برق 110 ولت نیز یافت می شود.

جغرافیا و آب وهوای انگلیس

این کشور از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز همسایه است. آب وهوای این کشور معتدل و عمدتا بارانی است. شرایط آب وهوایی این کشور ثابت نیست و می تواند به صورت روزانه تغییر کند. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم که لباس های متنوعی را با خود همراه ببرید. بعلاوه توجه داشته باشید که ژانویه و فوریه از سردترین ماه های سال و ژوئیه، گرم ترین ماه سال در انگلستان است. زمستان ها دمای هوا به زیر صفر می رسد و در تابستان ها از حدود 32 درجه بالاتر نمی رود. پیشنهاد ما به شما این است که پیش از برنامه ریزی برای سفر حتما وبسایت رسمی هواشناسی دولت انگلیس را آنالیز کنید که برترین زمان برای سفر و لباس های مناسبی را انتخاب کنید.

برترین زمان سفر به انگلیس

از آنجایی که آب وهوا در این کشور بسیار متغیر است، از دید هواشناسی و مناسب ترین هوا، نمی توان برترین زمان سفر به انگلیس را تعیین کرد. بااین حال ماه های آوریل تا سپتامبر، آب وهوای معتدل تر و خشک تری برای گشت و گذار در شهرهای انگلیس دارد که می توانید با کمترین احتمال خیس شدن و بارش در شهرها به بازدید بروید.

واحد پول انگلیس

مهم ترین بخش هماهنگی سفر، تبدیل واحد پولی خواهد بود. واحد پول انگلیس پوند استرلینگ است که به آن پوند می گویند. پوند را با نماد £ نشان می دهند. هر 100 پنی یک پوند است. جالب است بدانید که پوند از قدیمی ترین و باارزش ترین ارزهای دنیا است. برای تبدیل پوند به نرخ روز ریال می توانید از وبسایتXE Currency Converter استفاده کنید.

راه های ارتباطی برای سفر به انگلیس

اگر از کشورهای اروپایی به انگلیس سفر کنید، می توانید از قطار یا اتوبوس استفاده کنید که بسیار مقرون به صرفه تر از هواپیما خواهند بود. اگر از یکی از کشورهای اطراف قصد سفر به انگلیس با اتوبوس را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که از وبسایت اتوبوس رانی اروپا برای خرید و رزرو بلیت استفاده کنید.

اما اگر سفر زمینی برایتان سخت است یا از ایران و سایر کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکایی قصد سفر به این کشور را دارید، مناسب ترین روش برای شما هواپیما خواهد بود. با هواپیما از رم حدود 3 ساعت و از نیویورک حدود 7 ساعت تا مرکز این کشور سفرتان طول خواهد کشید. از شهرهایی همانند تهران، مشهد، شیراز و … پرواز مستقیم برای لندن وجود دارد. زمان سفر از تهران تا لندن حدود 6 ساعت خواهد بود.

مهمترین شهرهای انگلیس

پیش از سفر به انگلستان، بهتر است تا ابتدا مهمترین شهرهای انگلیس را بشناسید. شناخت شهرها به تصمیم گیری شما برای بازدید و سفر یاری خواهد نمود. شهرهای انگلیس دیدنی های متفاوت و هزینه سفرهای متفاوتی خواهند داشت. در ادامه بعضی از مهمترین شهرهای انگلیس را برای شما معرفی خواهیم کرد.

لندن که مرکز انگلستان است، یکی از مهم ترین شهرهای این کشور محسوب می شود. لندن یکی از اصلی ترین مقاصد جهانگردی در انگلیس است. موزه بریتانیا، برج ساعت لندن، چشم لندن، موزه تاریخ طبیعی لندن، موزه ویکتوریا و آلبرت، کاخ باکینگهام و … از پربازدیدترین مقاصد جهانگردی لندن به شمار می فرایند. جالب است بدانید که لندن پربازدیدترین شهر جهانگردی اروپا شناخته می شود.

منچستر که یکی از مهم ترین شهرهای فوتبال خیز اروپا است، مهد تیم های مشهور منچستر یونایتد و منچستر سیتی شناخته می شود. کستل فیلد، موزه علم و صنعت، کلیسای جامع منچستر، موزه ملی فوتبال و گالری هنری منچستر بعضی از جاذبه های جهانگردی محبوب در منچستر هستند.

لیورپول را خیلی ها با نام گروه راک بیتلز می شناسند. این شهر بندری در سال 2008 مرکز فرهنگی اروپا نام گرفت. آب نمای لیورپول، موزه داک، کلیسای سنت نیکلاس، کلیسای گوستاو آدولف و … از دیدنی های این شهر فرهنگی به شمار می فرایند.

ناتینگهام که در سال 2015 شهر ادبیات نا م گذاری شد، یکی از شهرهای مهم انگلیس است. غارهای ناتینگهام، تئاتر سلطنتی و سالن کنسرت سلطنتی، پارک جنگلی شر وود، پارک و عمارت ولتون و مزرعه گل های وحشی بعضی از جاذبه های جهانگردی ناتینگهام هستند.

کمبریج از مهم ترین شهرهای دانشگاهی و اداری انگلستان است. دانشگاه کمبریج، کالج سنت جان و کالج ترینیتی هال بعضی از دانشگاه های مشهور در این شهر هستند. ساختمان نیو کورت، رود کم، کیچن بریج، کلیسای مریم مقدس بزرگ و موزه فیتز ویلیام از دیدنی های کمبریج به شمار می فرایند.

هزینه سفر به انگلیس

شما می توانید هم از وجه نقد و هم از کارت های اعتباری برای پرداخت در این کشور استفاده کنید. هرچند ممکن است در بعضی از فروشگاه های قدیمی تر، نتوانید از کارت اعتباری استفاده کنید اما دستگاه های خودپرداز در تمامی شهرهای این کشور واقع شده است.

هزینه هاستل ها بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه اتاق هتل ها است. هزینه یک اتاق خوابگاهی در هاستل حدود 25 پوند، هزینه یک اتاق دونفره در یک مسافرخانه (Motel) حدود 80 پوند و هزینه اقامت در یک هتل چهار یا پنج سفر در اتاق دو نفره بیش از 150 پوند به ازای هر شب خواهد بود.

غذاهای فست فودی حدود 10 پوند، غذاهای ساده در رستوران ها و کافه های معمولی حدود 25 پوند و هزینه غذا در رستوران های ستاره دار بیش از 70 پوند است.

  • هزینه حمل ونقل

استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی در این کشور بسیار امن و مقرون به صرفه است. بلیط یک طرفه اتوبوس یا مترو حدود 10 پوند، تاکسی برای مقاصد کوتاه حدود 18 پوند و حمل ونقل بین شهری بیش از 50 پوند برای شما هزینه خواهد داشت.

حمل و نقل در انگلیس

انگلیس یک کشور کوچک است و به همین علت گشت و گذار با وسایل حمل ونقل عمومی در آن بسیار راحت و مقرون به صرفه است.

یکی از رایج ترین وسایل حمل ونقل عمومی درون شهری و بین شهری در انگلستان، قطار است. شبکه ریلی و قطار این کشور بسیار پیشرفته و گسترده است. سفر با آن مقرون به صرفه و آسان خواهد بود. این قطارها دارای دو کلاس یک و دو هستند که تفاوت آن ها در مقدار فضای کوپه ها است.

برای استفاده از قطارهایی که سرعت بالاتری برای سفر دارند، به شما پیشنهاد می کنیم که بلیط خود را آنلاین رزرو کنید چون به سرعت پر می شوند اما بلیط قطارهای عادی تر را می توانید به صورت حضوری هم بخرید. برای رزرو آنلاین بلیط قطاهار انگلیس می توانید از وبسایت راه آهن انگلستان استفاده کنید.

اگر گواهینامه بین المللی دارید، اجاره ماشین و رانندگی در این کشور کوچک می تواند انتخاب مجذوب نماینده و مناسبی برای شما باشد. در فرودگاه ها و بسیاری از شهرهای انگلیس امکان کرایه ماشین برای شما وجود دارد؛ می توانید از یک شهر آن را کرایه و در شهر دیگری آن را بازپس دهید.

جاده های این کشور برای رانندگی امن هستند و تنها با دقت و توجه به علائم هدایت می توانید به راحتی در انگلستان رانندگی کنید. پیشنهاد می کنیم که در شرایط بارندگی و لغزش جاده ها با احتیاط بیش تری ماشین را کنترل و حتما از GPS برای پیدا کردن مقصد خود استفاده کنید.

متروهای انگلستان از نوع متروهای پرسرعت هستند. احتمالا نام متروهای زیرزمینی لندن و لیورپول را شنیده اید، چراکه معروفیت بالایی در ارایه خدمات به مسافران دارند. هزینه سفر با این متروهای زیرزمینی بسیار مقرون به صرفه تر از سفر با تاکسی ها است. جالب است بدانید که با تهیه کارت Oyster Card می توانید از 50 درصد تخفیف برای پرداخت مترو استفاده کنید.

اتوبوس های دوطبقه و اتوبوس های پرسرعت برای سفرهای برون شهری بسیار مناسب هستند. این اتوبوس ها با هزینه اندک شما را از شهری به شهر دیگر خواهند برد. برای رزرو آنلاین بلیت این اتوبوس ها می توانید از وبسایت اتوبوس رانی بریتانیا اقدام کنید.

تاکسی ها یکی از محبوب ترین روش های حمل ونقل برای جهانگردان در انگلستان به شمار می فرایند اما هزینه نسبتا گرانی دارند. شما می توانید از تاکسی هایی که در خیابان می بینید یا تاکسی های اینترنتی در شهرهای انگلیس استفاده کنید. ممکن است بعضی رانندگان به علت جهانگرد بودن یا غریبه بودن شما هزینه بیشتری طلب نمایند، به همین علت حواستان به کیلومترسنج تاکسی ها باشد.

اقامت در انگلیس

در شهرهای انگلیس می توانید به هر سبکی که دوست دارید و امکانش فراهم است، اقامت کنید. روش های اقامت در انگلستان تنوع بالایی دارد.

از آنجایی که در انگلستان فضاهای کمپ همانند زمین های سرسبز، دشت ها و پارک ها بسیار زیاد است، بسیاری از جهانگردان به کمپ کردن روی می آورند. اگر اهل هیچ هایک باشید، بدون شک این روش اقامت در طبیعت انگلستان شما را شگفت زده خواهد نمود. جالب است بدانید که در اطراف شهرها مثل لندن اردوگاه های بسیاری برای کمپ جهانگردان وجود دارد که با هزینه مقرون به صرفه می توانید در کابین های ویژه اردوگاه ها یا چادر خود اقامت کنید.

هاستل ها که این روزها از ترندهای محل های اقامتی در دنیا هستند، به وفور در انگلستان یافت می شوند. نوع هاستل و امکانات آن می تواند بر روی هزینه اقامت شما اثرگذار باشد.

پانسیون یا به اصطلاح تخت و صبحانه، به اختصار B&B نوعی مکان اقامتی برای اجاره کوتاه مدت است که شما می توانید شب ها در منزل یک خانواده انگلیسی اقامت کنید. این اقامت نه تنها با هزینه کم برای شما مکان خوابی را فراهم می نماید بلکه شما را با فرهنگ و نحوه زندگی انگلیسی ها نیز آشنا خواهد نمود.

معمولا صاحبخانه ها یکی از اتاق های خود را به مسافران اجاره می دهند و علاوه بر فراهم کردن امکانات خواب و بهداشتی، صبحانه میهمانان را نیز تهیه می نمایند. این پانسیون ها را می توانید هم در شهرهای بزرگ و هم در شهرهای کوچک و روستایی پیدا کنید. شما می توانید این پانسیون ها را از وبسایت Airbnb رزرو کنید.

در انگلستان هتل های متنوعی از هتل آپارتمان ها گرفته تا هتل های لوکس و چند ستاره، برای ارائه خدمات به مسافران وجود دارد. هزینه اقامت در این هتل ها به محل آن ها، امکانات و سطح لوکس بودن باز می شود. برای آنالیز و رزرو هتل های انگلستان می توانید از وبسایت Booking.com استفاده کنید.

خورد و خوراک در انگلیس

انگلستان که یکی از کشورهای چندملیتی به شمار می ورد، غذاهای متنوعی را متناسب با هر ذائقه ای در خود جای داده است.

از سوپرمارکت ها می توانید غذاهای آماده را با هزینه کم بخرید. بعلاوه می توانید مواد اولیه غذا را از سوپرمارکت ها تهیه کنید و خودتان به طبخ آن مشغول شوید. اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، تهیه غذا به این روش برایتان مناسب خواهد بود.

فست فودهای زنجیره ای تقریبا در تمامی نقاط کشور از شهرها تا بزرگراه ها حضور دارند. بعلاوه شما می توانید غذاهای خود را با خود ببرید و در محل دیگری میل کنید. فست فودهای محلی مقرون به صرفه تر از فست فودهای زنجیره ای و مطرح خواهند بود.

کافی شاپ ها را می توانید در هر خیابانی پیدا کنید. نوشیدن یک فنجان قهوه و یک کیک یا یک عصرانه خوش مزه در این کافی شاپ های انگلیسی را از دست ندهید.

رستوران های زنجیره ای و محلی بسیاری در انگلستان هستند که هزینه آن ها باتوجه به اندازه لوکس بودن یا ستاره آن ها متفاوت خواهد بود. جالب است بدانید که انگلستان یکی از آن کشورهای است که برترین رستوران های دنیا را در خود جای داده است.

در سرانجام

پیش از سفر به انگلستان هر آنچه که فکر می کنید ممکن است در سفر به کارتان بیاید را آنالیز کنید. آب وهوا، هزینه سفر، جاذبه های جهانگردی، نقشه، فرهنگ و سنت های انگلستان را بشناسید و خود را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به انگلستان، شروعی برای سفری مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به انگلستان، شروعی برای سفری مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید