قطعی برق در خوزستان ناشی از عملکرد سامانه اتوماتیک برای جلوگیری از حوادث است

به گزارش بابا آب داد، زمانی گفت: قطعی های مقطعی برق در نقاط مختلف خوزستان ناشی از افزایش دما و ثبت رکورد های تاریخی مصرف برق است.

قطعی برق در خوزستان ناشی از عملکرد سامانه اتوماتیک برای جلوگیری از حوادث است

با شروع فصل گرم سال، خوزستان علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با افزایش دمای بالاتر از 50 درجه درگیر معضل قطعی های برق نیز می گردد که سال جاری با توجه به سیلاب ها این مسئله تبدیل به قوز بالا قوزی برای صنعت برق خوزستان شده.

سیلاب در چندین شهر از جمله اندیکا، باغملک و ایذه موجب قطعی های وسیع و یک هفته ای در بعضی نقاط شد و در مناطقی مانند شادگان و رامشیر نیز طوفان ها موجب آسیب رسیدن به صنعت برق شد.

اما دیروز نیز با ثبت رکورد های دما در خوزستان قطعی در بعضی نقاط رخ داد که سخنگوی برق منطقه ای خوزستان خاموشی ها را کوتاه مدت و به علت عملکرد سامانه های اتوماتیک مطرح کرد.

کیومرث زمانی می گوید: دمای هوای دیروز 53.6 درجه سانتیگراد بود در حالی که تجهیزات صنعت برق خوزستان که نزدیک به 60 سال پیش فراوری شدند، برای دما های 50 درجه طراحی شده بودند.

او اضافه نمود: لذا وقتی این تجهیزات در دما های 54 درجه کار می نمایند، ظرفیت شان کاهش می یابد و وقتی که همزمان مصرف برق بالا می رود و رکورد های تاریخی مصرف را ثبت می نماید، از سوی سامانه های اتوماتیک بارزدایی می شوند تا حادثه یا انفجار رخ ندهد و منجر به خاموشی (طولانی مدت) نگردد.

به گفته آقای زمانی عدد ثبت شده مصرف برق در خوزستان برای دیروز 18 مرداد ماه 8 هزار و 806 مگاوات در ساعت 14 و 58 دقیقه ثبت شد که رکورد تاریخی در مصرف برق استان است؛ آخرین رکورد تاریخی سال های گذشته مربوط به سال 1399 بوده با عدد 8 هزار 518 مگاوات و سال جاری این رکورد 8 بار در خوزستان شکسته شد.

سخنگوی برق منطقه ای خوزستان یادآور شد که اکنون پس از 5 سال نیز دمای هوا به نزدیک 54 درجه سانتیگراد رسیده که افزایش دما موجب افزایش مصرف و همزمانی هر 2 موجب قطعی های موقت می شوند؛ دیروز نیز حداکثر یک درصد خاموشی داشتیم که ناشی از عملکرد سامانه های حفاظتی بود.

این مقام مسئول به انفجار در پست برق خرمشهر به علت همین افزایش دما و فرسودگی تجیزات اشاره نمود سپس ادامه داد که 30 درصد تجهیزات فرسوده هستند که احتیاج به 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی وجود دارد.

کیومرث زمانی هزینه سالانه در زمینه توسعه صنعت برق را 50 تا 60 میلیارد تومان مطرح کرد که تنها یک درصد تمام بودجه مورد احتیاج برای نوسازی صنایع برق خوزستان است.

به نظر می رسد آنچه بیش از همه در حوزه صنعت برق خوزستان احتیاج است، نه اختصاص بودجه بلکه اعطای نقدینگی برای نوسازی تجهیزات پس از 60 سال است.

بابا آب داد خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قطعی برق در خوزستان ناشی از عملکرد سامانه اتوماتیک برای جلوگیری از حوادث است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی برق در خوزستان ناشی از عملکرد سامانه اتوماتیک برای جلوگیری از حوادث است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید