فرایند تخریب غضروف ها در بیماری آرتروز با فناوری نانو کُند می گردد ، فراوری صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش بابا آب داد، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

فرایند تخریب غضروف ها در بیماری آرتروز با فناوری نانو کُند می گردد ، فراوری صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار فناوری بابا آب داد، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

محققان امیرکبیر دانش فنی فراوری 2 رنگدانه طبیعی و بازیابی عناصر با ارزش از لجن را کسب کردند

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیربه دانش فنی فراوری رنگدانه از لجن خودروسازی، فراوری رنگدانه طبیعی از خاک سرخ هرمز و بازیابی عناصر با ارزش از لجن آندی مس دست یافتند. محققان معتقدند در هر سه پروژه، بحث بومی سازی فراوری ترکیباتی مانند سولفید سلنیم با گرید بهداشتی، سلینم فلزی تجاری، رنگدانه قرمز ایرانی و رنگدانه سفید در اولویت بوده است.

صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا فراوری شد

یکی از شرکت های فراوری کننده صابون برای مقابله با ویروس کرونا، صابون نانو فراوری نموده است. شرکت اوریل ایمارا (Orial Imara)، فراوریکننده و صادرکننده صابون در کرالا، صابون هایی به نام Elaria nano را فراوری نموده است. این صابون ها برای یاری به مقابله با ویروس کرونا فراوری و عرضه شده اند.

محصولات دانش بنیان و خلاق به جنگ آلاینده ها می فرایند

شرکت های خلاق نیز در زمینه فرهنگ سازی برای کاهش استفاده از خودرو های تک سرنشین و گسترش استفاده از خودرو های حمل و نقل عمومی از ظرفیت های بسیار بالای برخوردار هستند. به تازگی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با حضور در شهرداری تهران دو تفاهم نامه با این نهاد در زمینه گسترش استفاده از موتورسیکلت ها و خودرو های برقی به امضاء رساند. با توجه به همه گیرشدن استفاده از وسیله های حمل و نقل برقی در بسیاری از کشور ها فراوری داخلی آن ها می تواند، نقشی موثر در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

17 دستورالعمل حمایتی / توان صادراتی شرکت های خلاق تقویت می گردد

روح الله استیری مدیر کل دفتر توسعه کسب وکار بین المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی گفت: از دو سال پیش برای شرکت های خلاق برنامه هایی در نظر گرفته شد. بر همین اساس اخیرا نیز طبق توافق با ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در تلاشیم تا توان صادراتی این شرکت ها را تقویت کنیم. این خدمات بر مبنای 17 دستورالعمل حمایتی توسط مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری به وسیله کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و صندوق توسعه صادرات ارائه می گردد.

مولکولی که با یاری فناوری نانو فرایند تخریب غضروف ها در بیماری آرتروز را کُند می نماید

تا به حال فناوری های ابداع شده برای درمان آرتروز تنها بر روی کاهش درد ناشی از این بیماری متمرکز بوده اند و هیچ روش درمانی قطعی برای مقابله با آن وجود نداشته است. غضروف نقش مهمی در مفاصل انسان ها و به خصوص زانو ها بازی می نماید و عدم ترمیم طبیعی آن در گذر زمان باعث ایجاد درد های آرتروزی می گردد. محققان با استفاده از فناوری نانو مولکولی را فراوری نموده اند که موجب فراوری و بازسازی غضروف می گردد. این کار با استفاده از یک پروتئین خاص انجام می گردد.

دیالیز با یاری فناوری نانو سریع تر انجام خواهد شد

محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور دریافتند که فرآیند های دیالیز سریع می تواند توسط منافذ غشای نانولوله های کربنی انجام گردد و در نتیجه، مدت زمان درمان بیماران تحت همودیالیز به طور قابل توجهی کاهش یابد. این مطالب در مقاله ای در مجله Advanced Science منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرایند تخریب غضروف ها در بیماری آرتروز با فناوری نانو کُند می گردد ، فراوری صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند تخریب غضروف ها در بیماری آرتروز با فناوری نانو کُند می گردد ، فراوری صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید