جنگل حرا، منطقه شگفت انگیزی در جزیره قشم

به گزارش بابا آب داد، جنگل حرا یکی از مرموزترین جاذبه های گردشگری در ایران است که هر گردشگری با شنیدن رمز و راز آن انگشت به دهان می ماند؛ زیرا عجیب است که جنگلی شب هنگام از نظر تمام عالم محو می گردد و در زیر آب های نیلگون خلیج فارس فرو می رود.

جنگل حرا، منطقه شگفت انگیزی در جزیره قشم

گردشگران به خوبی می دانند که برای مسافرت در ایران گزینه های بسیاری دارند. از شمال تا جنوب، شرق تا غرب مملو از جاذبه های گردشگری طبیعی، تاریخی، مدرن و هنری است که هر فرد با هر سلیقه ای را به سوی خود فرامی خواند؛ اما در سال های اخیر، گردشگران زیادی جنوب ایران را برای آغاز یک مسافرت رؤیایی و خاطره انگیز انتخاب می نمایند.

قشم و کیش دو جزیره فوق العاده زیبای جنوب ایران هستند که آب های نیلگون خلیج فارس آن ها را در آغوش کشیده تا این دو جزیره بیش ازحد و اندازه شگفت انگیز و بی نظیر شوند. همین جذابیت موجود در کیش و قشم باعث شده تا مسافران متعددی سالانه و با خرید بلیط هواپیما خود را به خاک این دو جزیره برسانند.

در این میان جزیره قشم با دارا بودن مناطق بکر و خارق العاده ای مانند جنگل حرا، برای بسیاری مرموز و شگفت انگیز است. جاذبه های دیدنی قشم البته تنها محدود به جنگل حرا نمی گردد و جاذبه های فراوان دیگری در این جزیره وجود دارد. همراه این مطلب باشید تا بیشتر درباره یکی از مرموزترین جنگل های ایران یعنی جنگل حرا بدانید.

همچنین شما می توانید برای سفر به قشم و خرید بلیط هواپیما قشم از سایت ره بال آسمان به صورت اینترنتی اقدام کنید.

معرفی جنگل حرا

جنگل حرا یک نوع از عجیب ترین جنگل های دنیا است؛ زیرا جنگل های حرا در میان آب رشد می نمایند و ریشه درختان آن در عمق دریا است. حرا از ریشه گیاهان مانگرو بوده و در آب های شور رشد و نمو می نماید؛ اما عجایب این نوع درختان به علت آن است که هنگام جزر دریا و صبح هنگام قابل رؤیت هستند و هنگام مد و شب به زیرآب می فرایند.

همین دوگانه بودن جنگل در صبح و شب باعث شده که برای بسیاری از گردشگران عجیب و جذاب به نظر برسد و هنگام سفر به قشم حتماً بازدید از این مکان را در اولویت خود قرار دهند.

دیدنی های جنگل حرا

جنگل حرا به علت پوشش گیاهی خاص و موقعیت ویژه ای که ایجاد نموده است از اهمیت زیادی برای اکوسیستم منطقه برخوردار است. جنگل حرا دارای مساحتی بالغ بر 7 هزار و 500 هکتار است. این جنگل خانه انواع گوناگونی از آبزیان و دوزیستانی مانند انواع مارماهی، ماهی، لاک پشت و... است. همچنین پرندگان مهاجر گرراستای همچون حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، گیلانشاه، کاکائی و غیره جنگل حرا را به عنوان زیستگاه انتخاب می نمایند. همین تنوع زیستی جانوران باعث شده که اهمیت این مکان افزایش پیدا کند.

بهترین زمان بازدید از جنگل حرا

جنگل حرا در جزیره قشم واقع شده است و برای بازدید از آن باید مطابق با شرایط آب و هوایی قشم سفر کرد. قشم در تابستان بسیار گرم و شرجی می گردد که ممکن است برای گردشگران این هوای بسیار گرم نامطلوب باشد. پس بهترین زمان بازدید از جنگل حرا را باید پاییز، زمستان و اوایل بهار دانست.

تفریحات موجود در جنگل حرا

همان طور که اشاره کردیم، جنگل حرا بر بستر دریا روییده شده و بیشتر تفریحاتی که گردشگران می توانند انجام دهند تفریحات دریایی است. قایق سواری، عکاسی و تماشای پرندگان را می توان در جنگل حرا انجام داد. البته باید گفت زیبایی شگفت انگیز این منطقه آن قدر زیاد است که افراد به تفریح دیگری جز لذت بردن از مناظر فکر نمی نمایند.

اقامت در جزیره قشم

مسلماً هر بازدیدنماینده ای برای بازدید از جنگل حرا باید در جزیره قشم، اقامت داشته باشد. گردشگران همراه خرید بلیط هواپیما قشم باید یک مکان اقامتی مانند هتل را هم برای اقامت رزرو نمایند. برای این کار مسافران می توانند به سایت ره بال آسمان مراجعه نموده و با یک تیر دو نشان بزنند. مسافران علاوه بر خرید اینترنتی بلیط هواپیما، قادر هستند که هتل دلخواه خود را در جزیره قشم به صورت آنلاین رزرو نمایند و با خیالی راحت به سفر بفرایند.

نکاتی که باید قبل از سفر به جنگل حرا بدانید

قبل از سفر به جنگل حرا ضروری است نکاتی را بدانید تا سفر شما به بهترین شکل انجام گردد.

1. جنگل حرا تنها در طول روز و در طول 6 تا 7 ساعت نمایان می گردد؛

2. بهترین زمان بازدید از جنگل حرا روز است؛ زیرا عملاً در شب جنگلی وجود ندارد و تنها دریا است که به گردشگران خوش آمد می گوید؛

3. شب را برای بازدید انتخاب نکنید؛ زیرا ممکن است خطرناک باشد؛

4. تنها راستا دسترسی به جنگل، راه دریایی است. پس باید از قایق برای رسیدن به جنگل استفاده کرد؛

5. راستا آبی به جنگل حرا را تنها به ناخداهای باتجربه بسپارید تا خدای ننموده در دریا گم نشوید؛

6. اگر شرایط جوی مساعد باشد قایق ها برنامه های نمایش برای گردشگران برگزار می نمایند؛

7. جنگل حرا محل زندگی پرندگان و جانوران زیادی است؛ پس سروصدای زیادی فراوری نکنید تا آرامش آن ها برهم نخورد؛

8. به لانه حیوانات این منطقه دست نزنید.

چه وسایلی با خود به جنگل حرا ببریم؟

از جمله وسایل لازم برای بازدید از جنگل حرا:

1. کلاه و عینک آفتابی؛

2. آب آشامیدنی؛

3. کیسه ای برای جمع آوری زباله؛

4. دوربین عکاسی.

چگونه به جنگل حرا برویم؟

برای بازدید از جنگل حرا، باید به یکی از اسکله های موجود در روستای طبل، بندر لافت یا اسکله سهیلی مراجعه کنید. در این منطقه قایق هایی جهت بازدید از جنگل حرا وجود دارد که شما را به جنگل برده تا به تماشای آن بپردازید.

منبع: همگردی

به "جنگل حرا، منطقه شگفت انگیزی در جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل حرا، منطقه شگفت انگیزی در جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید