صفر تا صد وسایل مورد احتیاج سفر در جاده که از یاد می فرایند!

به گزارش بابا آب داد، یکی از شکل های متداول سفر برای ما ایرانی ها، سفرهای جاده ای است. تا به تعطیلی و چند روز بی کاری در تقویم بر می خوریم، بار و بندیل خود را می بندیم و دل به جاده می سپاریم. وسایل مورد احتیاج سفر برای سفر جاده ای را برمی داریم و با ماشین شخصی حرکت می کنیم. معمولا اولین و آسان ترین مقصد راه برای سفر را انتخاب می کنیم. یک منطقه خوش آب و هوا مثل شهرهای شمال ایران و یا محبوب ترین مقصد برای سفرهای جاده ای را انتخاب می کنیم و با آماده کردن مختصری از مقدمات، به راه می افتیم!

صفر تا صد وسایل مورد احتیاج سفر در جاده که از یاد می فرایند!

حال این سفر چه با ماشین شخصی خودتان باشد یا با تورهای یک روزه و چند روزه؛ فهرستی از لوازم مورد احتیاج سفر برای جاده را می خواهد. وسایل سفر که داشتن بعضی از آن ها ضروری است و بعضی از آن ها هم اگر باشند، خوب است.

ما امروز درمجله گردشگری بابا آب داد می خواهیم تا در این مقاله، لوازم مورد احتیاج سفر مخصوصا سفرهای جاده ای را مورد آنالیز قرار دهیم. بنابراین چک فهرست این مقاله را جلوی خود گذاشته و با خیالی آسوده تمام وسایل لازم برای سفر را بردارید. بدون اینکه وسایلی را از قلم بیندازید.

فهرست کاملی از وسایل مورد احتیاج مسافرت های جاده ای

نگاه سنتی ما معمولا برای سفرهای جاده ای برترین منطقه ها شمال ایران برای مسافرت است. ما ایرانی ها مخصوصا تهرانی ها، به صورت ناخودآگاه برای سفر به شمال کشور همواره آماده ایم. در جمع آوری وسایل مورد احتیاج سفر مخصوصا لوازم سفر در ماشین باید لباس مناسب و راحت مناسب فصل بگذاریم. کباب پز سنتی، وسایل مسافرت برای پخت جوجه!

تنظیمات فنی ماشین، خوراکی تو راهی و وسایلی از این قبیل برداریم. با این که در بیشتر اوقات این وسایل سفر به اصطلاح کار راه انداز هستند؛ اما اگر یک مسافر حرفه ای و آشنا به سفرهای جاده ای باشید؛ همواره می دانید که هنگام جمع کردن وسایل مورد احتیاج برای سفر همواره یک جای کار می لنگد! پیشنهاد می دهیم ابتدا مطلب راهنمای کامل برای سفرهای طبیعت گردی را بخوانید، سپس لوازم سفر با ماشین را آماده کنید.

در این مواقع مسافران اگر مسئله ای پیدا ننمایند، با خوش شانسی مسافرت خود را به انتها می رسانند. وسایل مورد احتیاج سفر شاید در ابتدا لازمتان نگردد اما امان از روزی که به مشکل بربخورید. احتیاط همواره شرط عقل است! با تمهیداتی ساده می توانید خود را از مسائل احتمالی پیش رو برهانید. در ادامه به معرفی وسایل سفر با ماشین و برای کمپینگ در جاده می پردازیم.

1- لباس مناسب از وسایل ضروری سفر

با هر لباسی می توانید به طبیعت و سفر بروید اما نمی توان به هیچ وجه از انتخاب درست در این زمینه گذشت. اگر بخواهیم از این دید آنالیز کنیم، لباس یکی از وسایل مهم سفر است که در هر فصلی فرق دارد. با توجه به فصلی که در آن به سفر می روید، لباس مناسب و کافی به همراه داشته باشید. اگر در تابستان به سفر می روید، از لباس های مناسب و منعطف، خنک و ترجیحا نخی بهره ببرید. از وسایل مورد احتیاج سفر کفش های مناسب و راحت با ورودی و خروجی هوا در داخل کفش است. شلوار مناسب، دیگر لباس ها و اکسسوری ها را به میزان حداقل دو دست بردارید.

اگر خانم هستید، از مانتوهای نخی و راحت با قد میانه استفاده نمایید. لباس های بلند یاعث اذیت شدن شما می گردد. از شال یا روسری هایی که به اصطلاح لیز نیستند و خوب و ثابت بر روی سرتان می مانند، بهره ببرید. بدیهی است که قانون لباس های مناسب در سفر در فصول سرد سال، فرق دارد. بعلاوه لباس های عجیبی برای سفر فراوری شده اند که در مطلب عجیب ترین وسایل سفر خواهید دید.

2- کیسه خواب از لوازم مورد احتیاج سفر در جاده

هم کیسه خواب و هم ملزومات همراهش مثل بالشت و پتوی مسافرتی از وسایل مورد احتیاج سفر هستند. وسایل مورد احتیاج که در سفرهای بک پکری یا جاده ای و ماجراجویانه خیلی کارآیی دارند. کیسه خواب برای کسانی که اهل سفرهای جاده ای هستند و می خواهند شب را در طبیعت بگذرانند، واجب است.

در بازار انواع و اقسام کیسه های خواب وجود دارد که گستره انتخاب شما را برای خرید بالا می برد. کیسه خواب و وسایل جانبی آن، حجم و میزان مناسبی دارند. پس لازم نیست که نگران اشغال فضا به وسیله آن ها در فهرست وسایل مورد احتیاج سفر خود باشید. هر چند که در هر فصلی احتیاج به کیسه خواب مناسب آن دما دارید اما کیسه خواب مستطیلی کیسه خوابی برای تمام فصول است. این کیسه خواب در فصل زمستان شما را تا دمای 9.5 درجه سانتی گرادی از سرما حفظ می نماید. در فصل تابستان آنچنان گرم نیست. اطلاعات مربوط به برترین کیسه خواب برای سفر را مطالعه کنید.

3- چادر مسافرتی از وسایل سفر برای شب مانی

افرادی که مسافرت های جاده ای می فرایند، در فهرست وسایل مورد احتیاج سفر به چادر مسافرتی احتیاج دارند. در برابر خرید برترین چادر مسافرتی مقاومت نکنید. چون بدون شک از لوازم ضروری سفر است! کمترین مزیت داشتن چادر مسافرتی برداشتن محدودیت استراحت در طول سفر است. اگر در طول روز خواستید چند ساعتی را استراحت کنید، به راحتی چادر مسافرتی خود را برپا کنید. در ادامه با توان و قوای بهتری سفر خود را ادامه دهید. چادرهای مسافرتی به گونه ای ساخته می شوند که برای انواع سفر به طبیعت کارایی داشته باشند. برای آشنایی با انواع چادر مسافرتی روی لینک آن کلیک کنید.

در هنگام خرید چادر مسافرتی به این نکات توجه فرمایید:

  • فضای چادرهای مسافرتی خیلی زیاد نیست.
  • ظرفیت چادرهای مسافرتی نسبت به فضای کف این چادرها در نظر گرفته می گردد.
  • به وزن خالص چادرهای مسافرتی که روی بسته بندی آن حک شده است، حتما دقت فرمایید.
  • در هنگام خرید چادر مسافرتی حتما به انداره و بعلاوه تعداد پنجره های چادرهای مسافرتی دقت کنید. هر چه تعداد پنجره ها بیشتر و میزان آن ها بزرگ تر باشد، تهویه مطبوع تر و نور بهتر است.

4- غذا و تنقلات، از وسایل مورد احتیاج سفر و طبیعت گردی

قبل از هر چیز، مطلب نکات استفاده از کنسرو در سفر را بخوانید. برای سفرهای جاده ای غذاهایی بردارید که فاسد نمی شوند. برای سفرهای جاده ای برترین نوع غذایی که می توانید تهیه کنید، غذاهای کنسروی هستند. تنها کاری که برای خوردن غذاهای کنسروی باید انجام دهید این است که آن ها را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. می توانید از مواد غذایی از این دست استفاده نمایید:

  • میوه های خشک شده
  • آجیل و مغزیجات
  • ذرت بو داده
  • نودل
  • آب میوه های مدت دار

و اگر فکر می کنید که خوردن این دست از مواد غذایی را دوست ندارید، در فهرست وسایل مورد احتیاج مسافرت اجاق گاز سفری هم بگذارید. اگر اجاق مسافرتی دارید، مواد غذایی مثل سیب زمینی، پیاز، گوجه و از این دست به همراه داشته باشید. در سفر به راحتی می توانید یک غذای بدون زحمت و آسان بپزید. گزینه سیب زمینی ذغالی را نباید فراموش کنید. این مواد خوراکی را هم به همراه داشته باشید، خوب است:

  • قند
  • شکر
  • چای کیسه ای
  • قهوه فوری

5- زیرانداز از وسایل لازم مسافرت

هنگام خرید لوازم سفر یک زیرانداز هم تهیه کنید. داشتن زیرانداز یکی از مهم ترین وسایل مورد احتیاج سفر و استراحت است. میزان زیرانداز کاملا به شیوه سفر رفتن شما بستگی دارد.اگر گروهی سفر می کنید، زیراندازی انتخاب کنید که برای نشستن همه افراد مناسب باشد. کسانی که مسیرهای سخت را برای طبیعت گردی انتخاب نموده اند، زیراندازی سبک و نرم برای نشستن یا خوابیدن انتخاب نمایند. زیرانداز مسافرتی مناسب برای کوهستان، ساحل و جنگل با هم متفاوت هستند. مدل زیرانداز کوهستان منعطف تر بوده و به خاطر اسفنجی بودنش به راحتی در کوله پشتی شما جا می گردد.

6- جایگاه تاشو از وسایل مورد احتیاج در سفر

اگر از طبیعت گردی بپرسید چه وسایلی برای سفر ضروری است شاید نام جایگاه تاشو را نشنوید. آیا جایگاه تاشو در فهرست وسایل مورد احتیاج سفر ضروری است؟ آیا نمی توان جایگزینی در طبیعت برای آن پیدا کرد؟ جایگاه تاشو در سفر به طبیعت یک وسیله ضروری نیست اما بسیار کاربردی است. این وسیله روی کیفیت سفر شما تاثیر می گذارد. جایگاه تاشو شما را از نشستن روی زمین خیس یا نشستن روی گیاهان باز می دارد.

کسانی که از حشره های ریز نگرانی دارند، حتما جایگاه تاشو با خود داشته باشند. به این موضوع هم توجه کنید که این جایگاه ها قیمت زیادی ندارند و وسیله ای مقرون به صرفه در بین وسایل مورد احتیاج سفر محسوب می شوند. پس، در خریدن آن شک نکنید.

7- جعبه یاری های اولیه، ضروری ترین وسیله مسافرت

جعبه یاری های اولیه را همه جا داشته باشید. در خانه، در محل کار و در مسافرت. یکی از مهم ترین وسایل مورد احتیاج سفر جعبه یاری های اولیه است. مخصوصا اگر سفر زمینی یا سفر به طبیعت را تجربه می کنید. به قول معروف حادثه هیچ گاه خبر نمی نماید! پس برترین کار احتیاط و به همراه داشتن جعبه یاری های اولیه در میان لوازم لازم برای مسافرت است.

8- وسایل آشپزی در طبیعت و سفر

بدون شک در طول سفر دستتان به سمت آشپزی کردن خواهد رفت. لوازم آشپزی هم از آن دسته لوازم مورد احتیاج برای سفر هستند که فضای زیادی اشغال می نمایند. در هنگام خرید چنین وسایل لازم سفر انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. به سراغ وسایلی بروید که کمتر جای می گیرند، وزن کمی دارند و بسته بندی مناسبی دارند. کیفیت این وسایل را هم مد نظر قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که برای برداشتن وسایل آشپزی از فهرستی که در مطلب پیشنهاد غذا در مسافرت آورده ایم بهره ببرید. چک فهرست لوازم سفر را هم در آن مطلب خواهید یافت. تعدادی از وسایل ضروری سفر برای آشپزی را در زیر می خوانید:

  • یک ماهیتابه در میزان میانه
  • یک قابلمه در میزان میانه
  • یک عدد دم کنی
  • اجاق سفری
  • کفگیر، ملاقه، قاشق، چاقو، در باز کن قوطی
  • لیوان به تعداد نفرات
  • بشقاب یا ظرفی برای سرو غذا
  • قهوه جوش و کتری

کسانی که اجاق گاز سفری ندارند و می خواهند با برپایی آتش غذای خود را بپزند، به سراغ مطلب آتش روشن کردن در طبیعت بفرایند.

9- وسایل خرده ریز ولی واجب در سفرهای طبیعت گردی

راستش را بخواهید این وسیله ها در هیچ دسته بندی قرار نمی گیرند ولی کاربردی هستند. به همراه داشتن این وسایل سفر به شما یاری می نماید تا سفر راحت تری را داشته باشید. این وسایل عبارتند از:

توجه کنید که وسیله نقلیه سفری شما کاملا سالم باشد. وسایل مورد احتیاج سفر با هواپیما کاملا با سفرهای زمینی فرق دارد. وسایل مورد احتیاج سفر را مرتب و به ترتیب احتیاج در ماشین بگذارید و مسافرت را شروع کنید. ایمنی سفرهای جاده ای را نباید فراموش کنید. خوانندگانی که تجربه سفر شخصی با ماشین را دارند یا در تورهای طبیعت گردی شرکت نموده اند، از وسایل مسافرت خود برای ما بنویسند. به نظر شما چه وسایلی برای سفر احتیاج است که در این مقاله آن را نگفته ایم؟

منبع: الی گشت

به "صفر تا صد وسایل مورد احتیاج سفر در جاده که از یاد می فرایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد وسایل مورد احتیاج سفر در جاده که از یاد می فرایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید