تاب و توان نگاه کردن به این قهوه ها را ندارید!

به گزارش بابا آب داد، خوشمزه ترین قهوه های جهان

اگر شما هم از آن دست افراد عشق قهوه هستید به احتمال زیاد وقتی که از خواب بیدار می شوید اولین کاری که می کنید درست کردن یک فنجان قهوه داغ باشد. اگر چه بسیاری از مردم قهوه زیاد می خورند اما هنوز روش درست کردن اصولی آن را بلد نیستند و ترجیح می دهند تا خیلی زود به نتیجه برسند تا این که بخواهند خودشان را درگیر نمایند. در این نوشتار خبرنگاران می خواهیم به شما خوشمزه ترین قهوه های جهان را معرفی کنیم تا اگر احیانا به یکی از کشورهایی که در پایین گفته می گردد سفر کردید، در سفرتان حتما امتحان کنید.

تاب و توان نگاه کردن به این قهوه ها را ندارید!

قهوه اسپرسو- ایتالیا

اگر هیچ وقت تا حالا اسپرسو نخورده اید، الان وقتش رسیده است چون که قطعا اسپرسو از خوشمزه ترین قهوه های دنیا است! اسپرسو در واقع از درست کردن آب جوشیده با دانه های قهوه درست می گردد و این قهوه را می توان در همه جای دنیا پیدا کرد اما یک بحث جدی وجود دارد و آن هم این است که برترین جای دنیا برای صرف این قهوه رم ایتالیا است.

در شهر رم 2 کافه وجود دارد دارد که به خاطر اسپرسوهایش معروفیت دارد که یکی کافه Tazza DOro و دیگری هم Sant Eustachio نام دارد که در مرکز شهر و در چند قدمی پانتئون معروف قرار دارند. این کافه ها از شلوغ ترین کافه های شهر هستند و بنابراین اگر که بخواهید در آن ها قهوه میل کنید باید انتظار ایستادن در صف را داشته باشید.

قهوه Franziskaner- اتریش

با شنیدن نام قهوه همه یا لااقل بیشتر ما یاد نوشیدنی قهوه ای رنگ غلیظ می افتیم اما یکی از انواع قهوه، قهوه سفید است که فرهنگ خوردن این نوع قهوه در منطقه های مختلفی از دنیا جا افتاده و علت آن هم راحت بودن و سرعت بالا در درست کردن آن است، در اتریش، مردم قهوه را به عنوان اوقات فراغت می دانند و در این کشورها کافه های بسیار زیادی وجود دارد که به واسطه کیفیت قهوه ها و اتمسفر جالب و راحتی که دارند شناخته شده اند.

در اتریش انواع مختلفی از قهوه خورده می گردد اما منحصربفردترین آن ها قهوه ای به نام Franziskaner است که در واقع اسپرسو به همراه شیر ولرم و خامه نرم شده است. واقعا طعم بهشتی ای دارد و باعث شده تا در لیست خوشمزه ترین قهوه های دنیا قرار بگیرد.

کافه سوآ دا- ویتنام

یکی از انواع قهوه هایی که در روزهای گرم تابستان در ویتنام بسیار میل می گردد کافه سوآ دا است. در این نوع قهوه از شیر و یخ استفاده می گردد و حتما باید به صورت شیرین میل گردد. کافه سوآ دا از غلیظ ترین قهوه های دنیاست.

کافه است- فنلاند

در کشور فنلاند نوعی فنلاندی به نام leipajuusto وجود دارد که مردم این کشور به مقدار ای آن را دوست دارند که حتی وقتی می خواهند قهوه بخورند هم از آن استفاده نمایند آن را در ته فنجان هایشان می اندازند! در واقع ته فنجان قهوه شان را پنیر و بالای آن را قهوه می گیرد. شاید به نظرتان ترکیب قهوه با پنیر اصلا جالب نباشد ول وقتی یک بار امتحان کنید می بینید که چه طعم خوبی دارد.

ترک هاوسی- ترکیه

در کشور ترکیه حتی ظرف درست کردن قهوه هم مهم است چه برسد به خوردن آن و این نوع قهوه، در بسیاری از مرنام های خاص این کشور از قهوه استفاده می نمایند. در ترکیه معمولا قهوه را در ظرف مسی ای که به آن cezve گفته می گردد درست می نماید و مانند هر قهوه دیگری در نیا این قهوه را هم از جوشاندن قهوه ها در آب درست می نمایند.

دانه های قهوه ای که در آب هستند این فرصت را پیدا یممی نمایندتا کاملا بجوشند. یکی از جالب ترین نکاتی که درباره قهوه ترک وجود دارد باید بدانید این است که این ظرف مسی که نام آن در بالا گفته شد. اول یک فنجان آب را با 2 قاشق غذاخوری قهوه ترکیب مب نمایند و هما موقع به آن قن هم اضافه کند. بعد از این که قهوه قل قل کرد، و کف آن درست شد آن را باید از روی اجاق برداشت و تبریک! قهوه ترک شما آماده است!

قهوه فلت وایت- استرالیا

حتی اگر استرالیایی نباشید احتمالا تا حالا درباره قهوه فلت وایت شنیده اید، فلت وایت یکی از خوشمزه ترین قهوه های دنیا است . به مقدار ای خوش طعم است که نام و آوازه آن در همه دنیا پیچیده است و هیچ قهوه دوستی وجود ندارد که خود را خوره قهوه بداند اما آن را امتحان نکرده باشد. فلت وایت شباهت زیادی به کاپوچینو دارد فقط با این تفاوت که شیر کمتری در آن استفاده می گردد.

فراپه- یونان

شاید تا حالا نام فراپه را شنیده باشید و شاید هم نه، واقعا نمی دانیم! ولی قهوه فراپه خیلی در بین مردم شناخته شده نیست. این قهوه اولین بار در سال 1957 در شهر Thessaloniki درست شد و از قهوه، آب، شکر درست می گردد و به مقدار ای این ترکیب با هم مخلوط می گردد تا کاملا کف کند.

قهوه ایرلندی- ایرلند

در سرتاسر دنیا حالا دیگر قهوه ی ایرلندی به مقدار ای پر آوازه شده است که آن را می توان در منوی همه رستوران ها و کافه ها دید. این نوع قهوه برای اولین بار در لیمریک ایرلند ابداع شده است و روی آن را لایه ضخیمی از خامه فرا می گیرد. البته خیلی ها خامه روی این قهوه را نمی پسندند و ترجیح می دهند تا اگر بخواهند صبح خود را با قهوه آغاز نمایند نوع دیگری از آن را بخورند با این وجود، یکی از برترین عصرانه های دنیا نوشیدن این نوع قهوه یعنی قهوه ایرلندی به همراه چیز کیک است که بسیار در ایرلند مرسوم است.

قهوه au Lait در فرانسه

یکی دیگر از خوشمزه ترین قهوه های دنیا قهوه au Lait فرانسوی است که در تمام رستوران های پاریس سرو می گردد آنها این نوع قهوه را به همراه مربا و کره می خورند.

منبع: الی گشت

به "تاب و توان نگاه کردن به این قهوه ها را ندارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاب و توان نگاه کردن به این قهوه ها را ندارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید