اپیک گیمز استودیوی خالق فال گایز و شرکت مادر آن را تصاحب کرد

به گزارش بابا آب داد، سال 2020 پدیده های مختلفی در صنعت بازی های ویدیویی ظهور کردند. بدون شک، یکی از این پدیده ها که مدتی همه بحث ها را به خود اختصاص داده بود و همچنین توانست رکوردهایی را نیز به نام خود ثبت کند، بازی فال گایز استودیو مدیاتونیک بود. اکنون در خبری غیرمنتظره اعلام شده است که شرکت اپیک گیمز، به صورت رسمی تونیک گیمز گروپ، شرکت مادر مدیاتونیک را تصاحب نموده است.

اپیک گیمز استودیوی خالق فال گایز و شرکت مادر آن را تصاحب کرد

اکنون اپیک گیمز، علاوه بر فورتنایت، یک بازی آنلاین چندنفره جذاب دیگر یعنی Fall Guys: Ultimate Knockout را هم به مجموعه آثار خود اضافه نموده است. علاوه بر استودیو خالق بازی فال گایز، شرکت تونیک گیمز گروپ شامل استودیو های The Irregular Corporation و Fortitude Games هم است و اکنون همه این زیرمجموعه ها به اپیک گیمز خواهند پیوست.

اگرچه در زمان عرضه، فال گایز فقط برای کامپیوترهای شخصی و پلی استیشن 4 (بازی در ماه اول عرضه به صورت رایگان روی پلی استیشن پلاس در دسترس بود) منتشر شد، اما چندی پیش بالاخره تائید شد که این بازی قرار است به زودی برای نینتندو سوییچ و کنسول های ایکس باکس هم عرضه گردد. اپیک گیمز اعلام نموده که این خرید خللی در عرضه بازی برای نینتندو سوییچ و ایکس باکس ایجاد نخواهد کرد و فال گایز همچنان برای این پلتفرم ها عرضه خواهد شد و در پلتفرم های قبلی هم در دسترس خواهد بود.

از آنجایی که بازی فورتنایت یک بازی رایگان مشهور است و درآمد بزرگ خود را به گونه دیگر و به وسیله پرداخت های درون برنامه ای به دست می آورد، این پرسش ایجاد می گردد که قرار است شرایط فال گایز چگونه گردد و آیا این بازی هم رایگان خواهد شد؟ با این حال، هیچ سخنی درباره این موضوع گفته نشده و اعلام شده که فعلاً بازی به شرایط قبلی خود ادامه خواهد داد و تغییری در این زمینه اعمال نخواهد شد.

تیم سویینی، مدیر و مؤسس اپیک گیمز درباره این اتفاق می گوید:

پوشیده نیست که اپیک به دنبال سرمایه گذاری در چنین زمینه هایی است و تونیک گیمز می تواند برای رسیدن به این هدف به ما یاری کند. درحالی که اپیک در کوشش برای خلق آینده ای مجازی است، ما نیازمند استعدادهای خلاق فو ق العاده ای هستیم که بدانند چگونه بازی ها، محتوا و تجربه های قدرتمند را خلق نمایند.

از آن طرف، دیو بیلی، مدیرعامل و مؤسس شرکت تونیک گیمز، می گوید:

ما اغلب در شرکت تونیک گیمز گروپ (Tonic Games Group) می گوییم که همه شایسته اثری هستند که احساس نمایند برای آن ها ساخته شده است. با اپیک، ما هم احساس می کنیم که خانه ای را پیدا نموده ایم که برای ما ساخته شده است. آن ها با همکاری و پشتیبانی از ما در این جهت تأثیر مثبتی می گذارند. ما نمی توانیم بیش از این از پیوستن به تیم آن ها هیجان زده باشیم.

در نهایت، دیگر مؤسس شرکت تونیک گیمز و مدیر ارشد بخش بازی های آن ها یعنی پاول کرافت درباره پیوستن این شرکت به اپیک گیمز بیان می نماید:

فرای دید مشترک میان هر دو شرکت، ما پتانسیل بالایی در ترکیب نیروها و استودیوهای خود با اپیک گیمز می بینیم. چه این درباره ساخت بازی های خودمان باشد یا اینکه درباره توانمندسازی دیگر توسعه دهندگانی باشد که می خواهند محتوای خود را از یک ایده به موفقیت تجاری بزرگی برسانند، ما می دانیم که با همدیگر می توانیم به سطوح بالاتری دست یابیم.

نکته جالب دیگری هم درباره پیوستن استودیو خالق بازی فال گایز به اپیک گیمز وجود دارد. از گذشته تا به امروز اپیک به خاطر موتور بازی سازی قوی و کاربردی اش یعنی آنریل انجین شناخته می گردد. حال نکته جالب اینجاست که استودیو مدیاتونیک، بازی فال گایز را با موتور بازی سازی یونیتی که رقیب اپیک در این زمینه است، خلق نموده است. طبیعی است که زین پس آن ها هم در بازی های آینده خود به موتور آنریل انجین نقل مکان خواهند کرد.

منبع: Epic Games

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپیک گیمز استودیوی خالق فال گایز و شرکت مادر آن را تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیک گیمز استودیوی خالق فال گایز و شرکت مادر آن را تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید