استقرار ماموران ضد شورش در کی یف، سازمان امنیت علیه معترضان تشکیل پرونده می دهد

به گزارش بابا آب داد، صدای روسیه از استقرار صدها مامور ویژه ضد شورش در میدان استقلال، میدان اروپا و چند خیابان مرکزی شهر کی یف پایتخت اوکراین با هدف متفرق کردن معترضان و نظارت بر رفت و آمد مردم اطلاع داد.

استقرار ماموران ضد شورش در کی یف، سازمان امنیت علیه معترضان تشکیل پرونده می دهد

در همین حال ویکتور پشونکا دادستان کل اوکراین در مصاحبه با بابا آب داد از تشکیل پرونده سازمان امنیت اوکراین علیه شماری از شرکت نمایندگان در ناآرامی های کی یف اطلاع داد که متهم به برهم زدن نظم عمومی هستند.

خبر دیگر اینکه رسانه ها از ملاقات امروز آدینه مقامات دولت اوکراین و نمایندگان اپوزیسیون با ریاست ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری این کشور با هدف مصاحبه درباره نتایج اولیه تحقیق در مورد سرکوب تظاهرات 30 نوامبر اطلاع دادند.

همچنین در پی ابراز نگرانی شماری از کشورهای غربی درباره تنش های اخیر در اوکراین، یانوکوویچ چنین تلاشهایی را برای دخالت در امور داخلی کشورش غیر قابل قبول خواند و در عین حال از شرکت نکردن در دور بعدی انتخابات در صورت افزایش نارضایتی از عملکرد خود اطلاع داد.

در همین حال دالیا گریبائوسکایته رئیس جمهوری لیتوانی و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا با اشاره به باز بودن درهای اروپا به روی اوکراین در عین حال گفت که دولت این کشور اعتبار خود را هنگام خودداری از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا در ویلنیوس از دست داده و تنها مردم باید سرنوشت خود را معین نمایند.

در جریان اعتراضات روزهای اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور محسوب می گردد بیش از 500 هزار معترض در خیابان های کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواهان کنار رفتن دولت شدند.

اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق مصاحبهها با اتحادیه اروپا شروع شد. اروپایی ها معتقدند تصمیم کی یف تحت فشار روسیه انجام شده است.

اتحادیه اروپا در سال 2009 برنامه موسوم به مشارکت شرقی را به شش عضو پیشین اتحاد جماهیر شوروی پیشنهاد کرد. هدف از این برنامه یکپارچه سازی قوانین و مواضع مالی و سیاسی اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقرار ماموران ضد شورش در کی یف، سازمان امنیت علیه معترضان تشکیل پرونده می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار ماموران ضد شورش در کی یف، سازمان امنیت علیه معترضان تشکیل پرونده می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید