فنلاند رسماً درخواست عضویت در ناتو را خاطرنشان کرد

به گزارش بابا آب داد، فنلاند به طور رسمی درخواست عضویت در ائتلاف نظامی ناتو را ارائه کرد.

فنلاند رسماً درخواست عضویت در ناتو را خاطرنشان کرد

به گزارش گروه بین الملل بابا آب داد، دولت فنلاند رسما تصمیم این کشور را برای پیوستن به ائتلاف نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهار داشت.

سائولی نینیستو رئیس جمهور فنلاند در این باره اظهار داشت: امروز رئیس جمهور و کمیته سیاست خارجی دولت به طور مشترک توافق کردند که فنلاند برای عضویت در ناتو درخواست دهد. این یک روز تاریخی است. دوران جدیدی در حال شکل گیری است.

کشور های عضو ناتو در منطقه شمال اروپا مانند نروژ و لتونی نیز از تصمیم فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو حمایت نموده اند.

اعلام رسمی تصمیم هلسینکی جهت پیوستن به ناتو در حالی است که پکا هاویستو وزیر خارجه این کشور روز گذشته اعلام نموده بود برای فنلاند بسیار مهم است که ارتباط خود را با روسیه حفظ کند، زیرا دو کشور دارای مرز طولانی مشترک هستند.

پیشتر رئیس جمهور فنلاند در پیامی توییتری اظهار داشت که روز آدینه در تماسی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد، گام های بعدی فنلاند برای عضویت در ناتو را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است.

تماس تلفنی رئیس جمهور فنلاند پس از آن اجرا شده بود که وی روز پنجشنبه به همراه سانا مارین نخست وزیر این کشور بر ضرورت پیوستن هر چه زودتر این کشور به ناتو تاکید کردند.

دولت سوئد نیز با اعلام ارزیابی های اجرا شده در قبال عضویت این کشور در ناتو اعلام نموده است که این مسئله موجب افزایش بازدارندگی در شمال اروپا خواهد شد.

همزمان کارن دانفرید معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا نیز در رابطه با مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اعلام نموده بود: ایالات متحده از پیشنهاد های فنلاند و سوئد حمایت می نماید و ما با 29 متحد دیگر در ناتو درباره این فرایند همکاری خواهیم کرد.

این در حالی است که معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در اظهاراتی هشدار داده بود که فنلاند و سوئد در صورت پیوستن به ناتو به هدف احتمالی نیرو های مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.

بعلاوه وزارت خارجه روسیه اعلام نموده بود که این مسئله پس از آنالیز و تحلیل کامل، به طور قطع واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فنلاند رسماً درخواست عضویت در ناتو را خاطرنشان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند رسماً درخواست عضویت در ناتو را خاطرنشان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید