روز ملی لهستان ، مراسمات روز ملی این کشور چگونه برگزار خواهند شد؟

به گزارش بابا آب داد، روز ملی لهستان

کشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کشور آلمان از غرب و دریای بالتیک از شمال همسایه است. در سال 1918، پس از نزدیک به 123 سال حذف از نقشه سیاسی دنیا، این کشور توانست با کوشش فرماندهان لایقی چون مارشال جوزف پیتسودسکی استقلال خود را به دست آورد.

روز ملی لهستان ، مراسمات روز ملی این کشور چگونه برگزار خواهند شد؟

روز 11 نوامبر (20 آبان) برای بسیاری از کشورها روز یادبود سربازان جنگ و روز ارتش است، اما برای مردم لهستان این روز، روز استقلال کشورشان هم هست.

اگر برای سفر به لهستان علاقه زیادی دارید، از تورهای اروپا سایت بابا آب داد بازدید نمایید.

پیشینه روز ملی لهستان

قبل از سال 1918 لهستانی روی نقشه وجود نداشت، زیرا کشورهای مجارستان، روسیه، و آلمان هر یک بخشی از آن را اشغال نموده و متعلق به خود می دانستند. در یازدهم نوامبر سال 1918، روزی که جنگ جهانی اول انتها پیدا کرد، بخش های مختلف لهستان دوباره به هم ملحق شدند و این کشور توانست استقلال خود را به دست آورد.

بعد از شکست دادن نیروهای کشورهای اشغال نماینده این کشور، لهستانی ها کم کم کنترل کشور را خود به دست گرفتند و قهرمان ملی معروف لهستان، جوزف پیتسودسکی، به عنوان رئیس دولت انتخاب شد. مارشال پیتسودسکی، یک دولت مرکزی تشکیل داد و خود فرماندهی قوای لهستان در جنگ معروف ورشو در سال 1920 را برعهده گرفت.

مشخص روز 11 نوامبر (20 آبان) به عنوان روز استقلال ملی، تنها در سال 1937 انجام شد و قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، فقط دو بار جشن گرفته شد. دیری نپایید که با استقرار حکومت مردمی لهستان، تاریخ روز ملی به 22 جولای منتقل شد.

در این روز در سال 1944، طی یک سند رسمی، کشور لهستان به عنوان یک کشور کمونیستی تحت سلطه شوروی به رسمیت شناخته شد. بعد از فروپاشی کمونیسم در سال 1989 این کشور مجدداً روز ملی خود را به 11 نوامبر تغییر داد.

آئین ها و مراسمات روز ملی در لهستان

روز یازدهم نوامبر (20 آبان) در کشور لهستان، یک روز تعطیل رسمی به شمار می رود. همه اماکن دولتی، بانک ها، مدارس و بیشتر اصناف در این روز تعطیل بوده حمل ونقل عمومی نیز محدود می گردد.

بیشتر لهستانی ها از خانه بیرون می آیند و در راهپیمایی این روز شرکت می نمایند. پس از انتها مراسم راهپیمایی و سخنرانی های رسمی، نوبت به جشن های غیررسمی تر همراه با پایکوبی و پایکوبی می رسد.

بسیاری از سازمان های دولتی و غیردولتی، خانه ها، و وسایل حمل ونقل عمومی و خصوصی، پرچم لهستان را نصب نموده و به نمایش می گذارند. یکی دیگر از رسوم روز ملی لهستان، مسابقه دوی روز استقلال است که هر ساله، تعداد زیادی از لهستانی ها در آن شرکت می نمایند.

مهم ترین مراسم روز ملی لهستان، در میدان پیتسودسکی شهر ورشو مرکز این کشور برگزار می گردد. در میانه روز، طی مراسمی، دو سرباز گماشته شده برای مقبره سرباز گمنام عوض می شوند. بسیاری از کلیساها با انجام یک مراسم مَس ویژه این روز را جشن می گیرند.

از سال 2009، کنسرت روز استقلال در موزه ورشو برگزار می گردد. این کنسرت یک نمایش موسیقی - کلامی است که آوازهای میهن پرستانه لهستانی را در قالب مدرن و با توجه به میراث فرهنگی که لهستانی ها از گذشتگان خود به ارث برده اند، به نمایش می گذارد.

برای کسب اطلاعات درباره ویزای اقامت در اروپا( ویزای شنگن ) از بابا آب داد هدایت بگیرید.

جمع بندی

مراسم جشن روز ملی لهستان، هر ساله با شکوه تمام برگزار می گردد و لهستانی های زیاد در آن شرکت می نمایند. همین بهانه ای شده که در چند سال گذشته، گروه های راست گرای افراطی این کشور، از اهمیت این روز استفاده نمایند و با گرد هم آمدن در مکان های جشن، تظاهرات ضددولتی راه بیاندازند. در بعضی از این مواقع، پلیس مجبور به دخالت و پراکنده کردن مردم شده است.

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته ...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

لهستان یکی از بزرگ ترین کشورها در اروپای مرکزی، با سابقه ا...

ادامه مطلب

مقدمهدر اصل روز ملی لوکزامبورگ برای جشن تولد گراند دوک ب...

ادامه مطلب

فاجعه چرنوبیلدر 25 و 26 آوریل 1986، بدترین حادثه هسته ای...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار

به "روز ملی لهستان ، مراسمات روز ملی این کشور چگونه برگزار خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز ملی لهستان ، مراسمات روز ملی این کشور چگونه برگزار خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید