ورود ماشین به گیلی ممنوع!

به گزارش بابا آب داد، در این جزیره زیبا و آرام ورود وسایل نقلیه ممنوع است!

در فکر خود سه جزیره کوچک آرمیده به نام های Gili Trawangan ،Gili Meno و Gili Air را در آب های نیلگون به همراه ماسه های سفید ساحلی، درختان نارگیل و طبیعتی زیبا تصور کنید، این چشم انداز بهشتی، تصویری از جزایر سه گانه گیلی (Gili Islands) است. این جزایر به تازگی مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته دلیل معروفیت آنها نیز به دلیل وجود صخره های مرجانی بسیار زیبا در این منطقه است. به طوری که شما با قرار گرفتن در این جزایر احساس خواهید کرد در فضایی خارج از زمان و مکان قرار داشته و آرامشی عجیب را در آن تجربه خواهید کرد. جزایر گیلی در نزدیکی جزیره بالی در اندونزی واقع شده و دسترسی به آن ها به وسیله قایق های تندرو امکان پذیر است. به تازگی هتل های مناسب و بسیار خوبی در این جزایر ساخته شده که برای اسکان مسافران این جزیره بسیار مناسب است. جالب است، بدانید کوچک ترین جزیره این مجموعه جزیره Gili Meno می باشد که در آن لاک پشت های دریایی بسیاری را مشاهده خواهید کرد و اما بزرگ ترین جزیره این مجموعه نیز Gili Trawangan می باشد که کشتی غرق شده ای در نزدیکی ساحل Mentigi در آن به گل نشسته است. با خبرنگاران همراه باشید:

ورود ماشین به گیلی ممنوع!

تصور آرامش موجود در این جزیره؛ تکرار نشدنی است، تنها به این موضوع فکر کنید که در این جزایر صدای هیچ موتور سیکلت یا سگ ها ولگرد به گوش نرسیده و خبری از ترافیک و خودروهای در حال حرکت در خیابان های شلوغ نیست. چرا که عبور و مرور این وسایل نقلیه در این جزیره ممنوع می باشد. تنها طبیعت زیبا و ساحل و دریا و درختان نخل انتظار شما را می کشند. در عین حال این جزایر به تازگی با امکانات توریستی مناسبی تجهیز شده و در فصول پر بازدید توریستی، مسافران زیادی به آن سفر می نمایند.

اسب سواری در امتداد ساحل در هنگام غروب آفتاب برای زوج ها و خانواده ها در این جزیره می تواند یکی از موارد بسیار لذت بخش باشد. بعلاوه در ساحل اصلی Gili Trawangan در هنگام شب نیز می توانید به تماشای فیلم در یک مینی سینما در فضای باز بنشینید. در جزایر گیلی، بعضی از دوره های یوگا نیز برگزار می شوند که برای تمدد و آرامش اعصاب توریستان می تواند بسیار مفید باشد. در پارک پرندگان Gili Meno پرندگان مختلفی از جمله طوطی, طاووس، قرقاول، پلیکان و عقاب کوچک نیز نگهداری می شوند.

موضوع جالب توجه دیگر درخصوص این جزیره آن است که گیلی در سال 1991 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید و زیست گاه بیش از 90 اژدهای کومودو است.

هر کدام از این جزایر، دارای ویژگی های خاص خود هستند، جزیره تراوانگان (Trawangan) که در عرف بین الملل با نام جزیره گیلی تی (Gili T) شناخته می گردد، دارای هتل ها و رستوران های بسیار شیک و زیبایی در دل جنگل های استوایی است که فضایی شاد جهت برگزاری میهمانی در سواحل زیبا ایجاد نموده است. جزیره گیلی ایر (Gili Air) دارای طبیعت منحصر به فرد خود بوده و گیلی منو (Gili Meno) دارای نوار ساحلی منحصر به فردی است.

هتل تیر نا نونگ (Tir na Nog)

این هتل که با نام هتل ایرلندی (The Irish) نیز شناخته می گردد، مجموعه ای گیج نماینده از زیبایی های طبیعی محیط و طراحی داخلی منحصر به فردی است. در این هتل، انواع کباب های خوشمزه و باربیکیوهای ساحلی برای میهمانان تهیه می گردد که قیمتی بین 35 هزار تا 80 هزار روپیه اندونزی دارند در ساحل زیبای این هتل، کافه رستورانی زیبا قرار گرفته است که احتمالا می توان آن را شلوغ ترین نقطه جزیره محسوب کرد.

تجربه زیرآبی در دریا (Freedive Gili)

فری دایوینگ یا شیرجه آزاد در اعماق دریا تجربه ای منحصر به فرد است که به شما اجازه می دهد در آب های شفاف اقیانوسی در عمقی بیشتر از عمق قابل دسترس با (snorkelling) که شما به لوله تنفسی که سر آن بیرون از آب است، شنا نموده و زیبایی های بستر اقیانوس را کشف کنید. در این برنامه تفریحی، شما به همراه مربیان و راهنمایان فوق حرفه ای که قادر هستند با یک بار نفس گیری تا عمق 90 متری زیر آب بروند، به عمق سی متری رفته و از زیبایی های دریا لذت ببرید . در جزایر گیلی، دوره های آموزشی برای این ورزش برگزار می گردد که برای افراد مبتدی، دو روز و برای افراد غیر مبتدی سه روز به طول خواهد انجامید. بیشتر افراد پس از طی دوره دو روزه آموزش، به راحتی قادر هستند تا عمق 20 متری را با تنها یک نفس گیری شیرجه بزنند.

بعلاوه از از دیگر دلایل معروفیت جزیره گیلی مناسب بودن آن برای یادگیری و آموزش غواصی آزاد و غواصی اسکوبا می باشد. برای یادگیری مهارت های غواصی باید به Manta Dive و Freedive بروید که تحت مدیریت مایکل برد که قهرمان غواصی آزاد است، قرار گرفته است. البته این ها تنها تفریحات مهیج و جالب این جزیره زیبا به شمار نمی آیند. بلکه علاوه بر قایقرانی و غواصی، حیات وحش گیلی نیز بسیار مجذوب کننده و استثنایی است. این جزیره همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، زیستگاه لاک پشت های با نمکی است که می توانید لانه هایی از آن ها را پیدا کنید که در آنها تخمک گذاری نموده اند.

کافه رستوران پورا ویدا (Pura Vida)

این کافه رستوران زیبا از جنس چوب خیزران (بامبو) ساخته شده و در ساحلی زیبا و ماسه ای قرار گرفته است که شما می توانید روی تخت ها و تشکچه های آن لم داده و ضمن صرف غذا یا نوشیدنی خود از منظره ها زیبای طبیعی و موسیقی که در بعضی مواقع به صورت زنده اجرا می گردد، لذت ببرید. در این کافه، انواع پیتزای تهیه شده در اجاق های هیزمی با طعمی بسیار عالی ارائه می گردد. برترین زمان برای رفتن به پورا ویدا، زمان غروب خورشید است. چرا که شما در زمان غروب خورشید می توانید همراه با خوردن غذایتان، نظاره گر منظره ها بکرتر و زیباتری نیز باشید.

اگر بخواهید از شلوغ ترین زمان های پرتردد در جزیره گیلی باخبر شوید باید به شما بگوییم که ماه آگوست از آن موقع های پرمسافر و توریست در این جزیره است.

منبع: الی گشت

به "ورود ماشین به گیلی ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ماشین به گیلی ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید