هواشناسی: بارش باران بیشتر نقاط کشور را فرا می گیرد

به گزارش بابا آب داد، برابر پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز (سه شنبه) بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ بسیاری نقاط کشور را در بر می گیرد.

هواشناسی: بارش باران بیشتر نقاط کشور را فرا می گیرد

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز برای منطقه های از استان های ساحلی خزر، بعلاوه خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نقاطی از استان های یزد و اصفهان، بعلاوه برای نقاط استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و استان های غربی کشور، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

برپایه این گزارش، فردا (چهارشنبه) در بعضی نقاط خراسان رضوی و بعلاوه سیستان و بلوچستان بارش خفیف و پراکنده رخ خواهد داد و سپس این سامانه بارشی از مرز های کشور خارج خواهد شد؛ بر این اساس برای پنجشنبه جوی آرام در کشور پیش بینی می گردد.

گزارش سازمان هواشناسی می افزاید: فردا و پس فردا افزایش محسوس دما در استان های ساحلی خزر و بعلاوه استان اردبیل را شاهد خواهیم بود.

بعلاوه در روز آدینه سامانه نو بارشی وارد کشور شده و منطقه های از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساححلی خزر و دامنه های جنوبی البرز بارش ها شروع خواهد شد و همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، در منطقه ها مستعد همراه با تگرگ و بارش برف در ارتفاعات خواهد بود.

سازمان هواشناسی به مسافران نوروزی توصیه کرد: تهمیدات لازم را در این زمینه و مواجهه با شرایط کاهش دمایی و افزایش بارش ها بیندیشند، زیرا از روز شنبه مجدد در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز، بارش خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، روز های آدینه و شنبه کاهش 10 تا 20 درجه ای دما در استان های ساحلی دریای خزر و استان اردبیل خواهیم داشت، بعلاوه کاهش پنج تا 10 درجه ای دما در منطقه ها شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می گردد و آدینه و شنبه وزش باد شدید و پدیده گرد و خاک را در استان های غربی خواهیم داشت.

در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و روز های آدینه و شنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

برای تهران، امروز آسمان نیمه ابری است و بارش های پراکنده در بعضی نقاط استان احتمال می رود. فردا و پس فردا آسمان مرکز صاف است، اما آدینه شب بارش باران در تهران شروع می گردد. بعلاوه در روز شنبه آسمان مرکز گاهی رگبار و رعد و برق خواهد داشت.

بیشینه دمای تهران در روز جاری 20 درجه و فردا و پس فردا به 22 درجه سانتی گراد خواهد رسید. بعلاوه روز آدینه 20 درجه و شنبه هفته آینده به 14 درجه خواهد رسید.

منبع: فرارو

به "هواشناسی: بارش باران بیشتر نقاط کشور را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی: بارش باران بیشتر نقاط کشور را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید