آخرین اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون و 260هزار گذشت

به گزارش بابا آب داد، سرعت انتشار ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان سبب شده تا شمار مبتلایان به آن از مرز 22 میلیون و 260هزار نفر عبور کند.

آخرین اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون و 260هزار گذشت

به گزارش بابا آب داد، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 23,264,348 تن مبتلا و 805,834 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده جهان دارد:

کارشناسان پیش بینی می نمایند که در بدترین حالت ممکن است تا ماه دسامبر تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به روزی 6000 نفر افزایش یابد. به گزارش سی ان ان، در مدل جدیدی که روز آدینه بر اساس مطالعه ای در دانشگاه واشنگتن منتشر شد ، محققان پیش بینی کردند که تعداد مرگ و میر روزانه در ماه سپتامبر به آرامی کاهش می یابد و سپس با شروع ماه دسامبر به حدود 2000 در روز افزایش می یابد. این کارشناسان معتقدند که سپس بسته به آنچه رهبران ما انجام می دهند، اوضاع می تواند بدتر گردد. در واقع برای ماه دسامبر اگر ما به هیچ وجه کاری انجام ندهیم، میزان مرگ و میر روزانه در ایالات متحده از 2000 نفر بیشتر خواهد بود و می تواند به 6000 نفر در روز برسد.

از سوی دیگر رئیس جمهوری آمریکا نیز دولت پنهان یا افراد ناشناس دیگر در سازمان غذا و داروی ایالات متحده را به اعمال نفوذ و فشار برای جلوگیری از ساخته شدن واکسن ویروس کرونا تا پیش از انتخابات آینده ریاست جمهوری متهم نموده است. بر همین اساس ترامپ در توئیتی نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن های کرونا توسط شرکت های داروسازی بر روی اشخاص توسط شرکت های داروسازی و درمانگران را بسیار سخت می نمایند. آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن تعیین شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن ها به پس از سوم نوامبر (13 آبان ماه) است.ترامپ همچنین خواهان تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهفرایندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید ـ 19 شد.

از برزیل نیز خبرهای امیدبخشی به گوش می رسد؛ مایک رایان، متخصص فوریت های پزشکی سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: در حال حاضر شمار مبتلایان هفتگی کرونا در برزیل تثبیت شده، فرایند انتقال ها در حال کند شدن است و بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت فشار کمتری قرار دارند. به گزارش مرکو پرس، رایان با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق برزیل فرایند نزولی آشکاری مشاهده می گردد، گفت: فرایند شیوع کروناویروس در برزیل پایدار یا نزولی است و این فرایند باید ادامه یابد. رایان با وجود اعلام هشدار در خصوص شرایط شیوع کرونا در برزیل بیان داشت برزیل یک کشور بزرگ است و شمار موارد ابتلا به کووید-19 در بخش های زیادی از آن هنوز هم در حال افزایش است . هنوز تعداد موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور بین حدود 50 تا 60 هزار نفر و تعداد قربانیان نیز در بیشتر روزها بیش از 1000 نفر است.

در هند نیز تعداد مبتلایان از مرز سه میلیون نفر عبور نموده است. همچنین دولت هند تلاشی جدی برای شروع مجدد قرنطینه نداشته است و کارشناسان بر این باورند هند از بیم مسائل مالی حاضر به شروع مجدد قرنطینه نیست. فعالیت های مردم در شهرهای مختلف هند مثل روزهای عادی در جریان است و به همین دلیل افراد زیادی در معرض ابتلا به کرونا قرار گرفته اند.

در حالی که روسیه نخستین واکسن کرونا را به ثبت رسانده بسیاری از مردم این کشور حاضر نیستند واکسن روسی کرونا را تزریق نمایند. در این راستا دولت مشوق هایی برای فاز نهایی آزمایش بالینی این واکسن ارائه نموده، اما بسیاری از مردم به واکسن جدید اعتمادی ندارند. به گزارش دیلی بیست، بسیاری از اپیدمیولوژیست ها، داروشناس ها و پزشکان در روسیه به واکسن تولیدی شرکت گامالیا به دیده شک و تردید نگاه می نمایند و حاضر نیستند در صف تزریق این واکسن بایستند.نظام بهداشتی روسیه میخواهد مرحله نهایی آزمایش های واکسن روسی کرونا را از روز دوشنبه این هفته شروع کند و پس از طی این مرحله قرار است از ماه اکتبر واکسیناسیون سراسری در روسیه شروع گردد.

در ایران مجموع جان باختگان ویروس کرونا از مرز 20هزار تن عبور نموده است. سخنگوی وزات بهداشت نیز گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند. لاری همچنین گفت که استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کوویدـ19 سومین عامل مرگ در آمریکا/شمار فوتی های ایران به 20هزار نزدیک شد

افزایش چشمگیر ابتلای بچه ها در آمریکا/کاهش تلفات روزانه در ایران

افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه/زمستان نفس گیر در آمریکای لاتین

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون و 260هزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان از 22 میلیون و 260هزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید