هزینه تولید در مرغداری های صنعتی 84 درصد افزایش یافت

به گزارش بابا آب داد، بر اساس گزارش مرکز آمار تورم تولیدکننده بخش مرغداری­ های صنعتی در 4 فصل منتهی به تابستان امسال به 84 درصد رسید. در میان اقلام مرغداری های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تخم مرغ خوراکی با 64.4 درصد و بیش­ترین آن مربوط به جوجه یک روزه با 112.4 درصد بوده است.

هزینه تولید در مرغداری های صنعتی 84 درصد افزایش یافت

در تابستان امسال تورم نقطه به نقطه این بخش نسبت به فصل مشابه سال قبل 68.8 درصد بوده ­است که در مقایسه با شاخص 107.4 درصدی تابستان سال گذشته 38.6 درصد کاهش داشته است. در بین قلم ­های مرغداری ­های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تخم مرغ خوراکی با 53.4 درصد و بیش­ترین آن مربوط به جوجه­ یک روزه با 148.4 درصد بوده است.

همچنین تورم فصلی تولیدکننده بخش مرغداری­ های صنعتی کشور نسبت به فصل قبل 15.1 درصد بوده که نسبت به تورم فصلی 7.3 درصدی بهار امسال 7.8 درصد افزایش داشته است. در این میان کمترین تورم فصلی مربوط به کود با 2درصد و بیش­ترین آن مربوط به تخم مرغ خوراکی با 38.1 درصد است.

بررسی تورم تولیدکننده محصولات مرغداری­ های صنعتی در تابستان امسال نشان می ­دهد که تورم فصلی در تمامی استان ها با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین اندازه افزایش مربوط به استان تهران با 45.8 درصد و کمترین اندازه افزایش مربوط به استان ایلام با 0.2 درصد بوده است. بیشترین اندازه کاهش شاخص کل نیز مربوط به استان گیلان با 0.8- درصد بوده است. بیشترین اندازه افزایش تورم نقطه به نقطه مربوط به استان خوزستان با 108.2 درصد و کمترین اندازه افزایش آن مربوط به استان مرکزی با 39.1 درصد است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "هزینه تولید در مرغداری های صنعتی 84 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تولید در مرغداری های صنعتی 84 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید