هدیه متفاوت سالگرد ازدواج زوج جوان

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران؛ مجله مهر - مرضیه کیان: تصمیم گرفتند که سال جاری هدیه متفاوتی را برای سومین سالگرد ازدواج به خودشان بدهند.

هدیه متفاوت سالگرد ازدواج زوج جوان

مهران سید طراح و زهرا صفاریان، هر دو متولد دهه هفتاد هستند. سه سال است که ازدواج کردند و در اصفهان سکونت دارند. آن ها تصمیم دریافتد سال جاری برای سالگرد ازدواجشان در تاریخ 30 آبان، طبیعت گردی در جنوب کشور را انتخاب نمایند و با رکاب زدن در جاده های جنوبی کشور، هدیه متفاوتی به خود بدهند. مهران می گوید: مدتی است این ایده در ذهنمان بود که با دوچرخه سفری به جنوب داشته باشیم. سالگرد ازدواجمان بهانه شروع این سفر بود؛ آبان ماه یکی از بهترین ماه ها برای مسافرت به شهرهای جنوبی کشور است.

مهران و زهرا عزمشان را جزم کردند و با دریافت بلیط اتوبوس آبادان بار سفر بستند و راهی شدند. مهران با لهجه شیرین اصفهانی از جزئیات سفرشان می گوید: همزمان شدن سالگرد ازدواجمان با دو هفته تعطیلی که به دلیل کرونا بود، باعث شد که با بالا و پایین کردن دفترهای مسافربری در فضای مجازی دنبال بلیط ارزان قیمت اصفهان به آبادان باشم؛ این یکی از عادت های من است که برای مسافرت رفتن و طبیعت گردی، هزینه های سفر را تا جایی که می توانم کم کنم و به جای آن تعداد سفرها را بیشر کنم.

از سه شنبه هفته پیش سفر را شروع کردیم. تایر دوچرخه ها را درآوردیم و در صندوق اتوبوس گذاشتیم، خورجین های سفر را هم کنارش؛ بار خورجین من و همسرم هر کدام حدود 50 تا 60 کیلوگرم بود.

برنامه ما این بود که اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود، طی دو هفته از آبادان به سمت بندر عباس رکاب بزنیم، راستا هم به این صورت بود: آبادان، ماه شهر، هندیجان، دیلم، گناوه، بوشهر، کنگان عسسلویه، بندر لنگه و در سرانجام بندر عباس… مسافت آبادان تا بندر عباس 1250 کیلومتر است که بنا بود اگر شرایط آب و هوایی مناسب بود تا چابهار برویم.

خون گرمی هم وطنان، ما را از طبیعت دور می نماید!

سید طراح و صفاریان، دو روز است که در خانه یکی از اهالی خون گرم گناوه اتراق نموده اند، دلیل آن هم بارندگی دور از انتظاری بود که مهران آن را از چالش های سفرشان می داند: این بارندگی عجیب و غریب که محلی های جنوبی به آن باران عربی می گویند، باعث شد بین سفرمان وقفه بیافتد. با آنالیز و رصد سامانه آب و هواشناسی متوجه شدیم که انگار این بارش باران قصد بند آمدن ندارد، به خاطر همین بین دو راهی ماندیم؛ اینکه دوچرخه ها را منزل یکی از اهالی گناوه بگذاریم و به اصفهان برگردیم و بعد از اینکه آب هوا مناسب بود برگردیم و به سفرمان ادامه دهیم، یا اینکه کلاً با دوچرخه و خورجین ها برگردیم و مجدد بعد از بند آمدن بارش راهی شویم.

بار سفر این زوج جوان تقریباً سبک است؛ حجم 50، 60 کیلویی وسایلشان بیشتر به دلیل وجود چادر و کیسه خواب است که بتوانند شب ها را در کمپ، کنار دریا یا در جنگل سپری نمایند؛ هرچند که به دلیل اطلاع داشتن دنبال نماینده هایشان در فضای مجازی از جریان مسافرتشان، خیلی وقت ها اهالی منطقه به سراغشان می فرایند و با اصرار آن ها را مهمان خانه شان می نمایند!

مهران با خنده تعریف می نماید: بارها شده که جایی اتراق کردیم و اهالی آن محل برای دعوت ما به منزلشان سراغمان آمدند. وقتی با مخالفت ما رو به رو شدند، اثاثمان را جمع می نمایند و با خود می برند و می گویند: ما اینها را می بریم خواستید بیاید و نخواستید هم همین جا بدون وسیله بمانید! البته این نهایت خون گرمی هموطنان را نشان می دهد و باعث شده که دوستان با محبت زیادی پیدا کینم.

مهران و زهرا قبل از تجربه جنوب گردی شان با دوچرخه، سابقه رکاب زدن 400 کیلومتری در محمودآباد را هم داشتند که لذت آن سفر باعث شد، مناطق جنوب را هم از نزدیک ببینند.

سید طراح با تجربه کردن طبیعت گردی در شمال و جنوب کشور، تصمیم دارد تا در سفرهای بعدی با همسرش اروپاگردی با دوچرخه را شروع نمایند.

فقط مراقب خودتان باشید

مهران می گوید: واکنش اطرافیان وقتی برای اولین بار پیشنهاد سفر را مطرح کردیم، جالب بود؛ آن هایی که اهل سفر بودند، ما را تشویق می کردند و در نهایت می گفتند: مراقب خودتان باشید.، آن هایی هم که خودشان خیلی اهل مسافرت نبودند، مانع ما می شدند، اما وقتی نتیجه سفر را در حس و حال و روحیه خوب ما می دیدند، با تصمیمات ما همراه می شدند.

لابلای صحبت های مهران این نتیجه دریافت می گردد که اهل سفر بودن خوب است ولی خوب تر از آن این است که طبیعت را با تمام وجود و به طور مستقیم حس کنی؛ اینکه هوای مطبوع طبیعت به صورتت بخورد، عجیب حال خوب کُن است و این حس را از پشت شیشه خودرو و با سرعت 80، 90 کیلومتر نمی توان تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هدیه متفاوت سالگرد ازدواج زوج جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدیه متفاوت سالگرد ازدواج زوج جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید