نکات ایمنی آتش نشانی قرچک جهت پیشگیری از وقوع حوادث در روز طبیعت

به گزارش بابا آب داد، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک در آستانه روز طبیعت بر رعایت نکات ایمنی به وسیله شهروندان برای پیشگیری از وقوع حوادث تاکید نمود.

نکات ایمنی آتش نشانی قرچک جهت پیشگیری از وقوع حوادث در روز طبیعت

به گزارش خبرگزاری بابا آب داد از قرچک، یوسف صاحبدل در این خصوص گفت: با انتها تعطیلات نوروزی و فرارسیدن روز طبیعت ، شهروندان قرچکی با حضور در بوستان های محلی و پارک جنگلی زیباشهر و طبیعت پیرامون شهر ، این روز را سپری میکنند .

وی اضافه کرد: با توجه به طبخ و گرم کردن غذا در خارج از منزل و استفاده از شعله های روباز و آتش در مجاورت درختان و فصای سبز ، باید نکات ایمنی لازم را رعایت کنند .

صاحبدل اظهار کرد: شهروندان قبل از ترک منزل از قطع کامل جریان گاز و بسته بودن فلکه آب و بعلاوه خارج نمودن کلیه وسایل برقی بلا استفاده از برق اطمینان حاصل نموده و درب و پنجره ها را قفل کنند ، از حمل پیک نیک و کپسول های گاز با خودرو خودداری نمائید، از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو و سوار کردن افراد در قسمت بار وانت ها جداً خودداری نمائید، از توقف در کنار مسیرهای اصلی و جاده ها و در مجاورت آن ها خودداری نموده و در مجاورت رودخانه ها و کانال ها توقف نکنند، برای روشن کردن آتش از شاخه های خشک و شکسته و یا ذغال استفاده نموده و به درختان آسیب وارد نکنید، قبل از روشن کردن آتش ، خاشاک و علف های خشک اطراف محل را جمع آوری نموده و از مایعات قابل اشتعال برای روشن کردن آتش استفاده نکنند و پس از انتها کار با آتش و ذغال هایی که برای تهیه غذا فراهم شده ، آنها را با آب کاملاً سرد کنند .

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: با آرزوی روزی بی خطر ایمن و شاد برای همشهریان گرامی ، سازمان آتش نشانی قرچک در این روز نیز بصورت آماده باش کامل بوده و خودروهای عملیاتی سازمان در بوستان های بزرگ و پارک جنگلی زیباشهر مستقر خواهند بود تا در صورت بروز حادثه و آتش سوزی ، سریعاً نسبت به امدادرسانی اقدام کنند .

وی در انتها اظهارکرد: بعلاوه شهروندان گرامی در صورت بروز هرگونه حادثه ، ضمن حفظ خونسردی و انجام اقدامات اولیه ، با سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک تماس حاصل کنند.

انتهای پیغام/ح.ابویسانی

منبع: خبرگزاری آریا

به "نکات ایمنی آتش نشانی قرچک جهت پیشگیری از وقوع حوادث در روز طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات ایمنی آتش نشانی قرچک جهت پیشگیری از وقوع حوادث در روز طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید