قدیمی ترین مرکز کانون پرورش فکری حفظ گردد

به گزارش بابا آب داد، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، سعیدرضا کامرانی در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان به صورت حضوری و اعضای شورای معاونان ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس سراسر استان به صورت برخط، با حضور علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شیراز و زرقان از شرایط مرکز شماره 1 شیراز گفت.

قدیمی ترین مرکز کانون پرورش فکری حفظ گردد

به گفته او، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شماره 1 شیراز در چهارراه حافظیه، درون محوطه باغ ملی این شهر قرار گرفته است. این مرکز بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد و زنان و مردان بسیاری، کودکی و نوجوانی خود را در آن گذرانده و پرورش یافته اند و مدتی است بحث تخریب این بنا از سوی مسئولان شهر مطرح شده است.

کامرانی ادامه داد: کانون پرورش فکری شماره 2 که در پارک ولیعصر شیراز بود و برای ایجاد پل کابلی ولی عصر(عج) حدود 11 سال پیش تخریب شد هنوز به رغم وعده شهرداری مبنی بر اختصاص زمین معوض صاحب ساختمان در خور و شایسته نشده و این مرکز به دست فراموشی سپرده شده است و مکان مناسبی ندارد.

کامرانی با اشاره به فعالیت بی شمار کانون در ایام مختلف سال برای مخاطب کودک و نوجوان ادامه داد: پل کابلی حدود پنج سال است که افتتاح شده اما کانون شماره2 شیراز با 9 سال سرگردانی در بلاتکیلفی به سر می برد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان فارس با بیان اینکه در آینده، عروسک های دست ساز از قبایل مختلف ایران در موزه عروسک ها و در مرکز شماره 1 شیراز به نمایش گذاشته می گردد، گفت: در شهر دوستدار کودک و مرکز کتاب ایران است، نباید قدیمی ترین ساختمان کانون جنوب کشور در این شرایط باشد.

کامرانی اضافه نمود: به این موضوع که نمای ساختمان با توجه به معماری زمان حاضر زیبا نیست واقف هستیم و باید نمای ساختمان درخور شان بچه ها، نوجوانان، شهر تاریخی شیراز و گذر حافظ تعمیر و بازسازی گردد به همین منظور کانون دست به اقدام مناسب زده و با اختصاص بودجه تعمیر و بازسازی نما را شروع نموده که متاسفانه از سوی شهرداری منطقه 3 از ادامه کار پیشگیری به عمل آمده است.

وی اضافه نمود: به طور معمول، بیش از 200 کودک و نوجوان و دانش آموز به مرکز شماره 1 مراجعه و از فعالیت های تخصصی کانون در قالب فرهنگی، هنری و ادبی، رایگان بهره می برند و این نهاد فرهنگی، هیچ عایدی مادی ندارد و عایدی کانون پرورش فکری، رشد، پرورش و شکوفایی استعدادهای نهفته بچه ها و نوجوانان است.

مدیرکل کانون فارس خواهان توجه بیشتر مسئولان فرهنگی شهرداری به این موضوع شد و گفت: متاسفانه در برهه ای از زمان، برق و گاز این مرکز قطع شده و کارکنان کانون را به مخاطره انداخته است.

علیرضا پاک فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و نماینده مردم شیراز و زرقان نیز در این جلسه برای حل و فصل مسائل مرکز شماره 1 و 2 کانون در شیراز قول مساعدت داد و گفت: در آینده نزدیک جلسه ویژه ای برای رسیدگی به شرایط ساختمان این دو مرکز فرهنگی هنری کانون تشکیل می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قدیمی ترین مرکز کانون پرورش فکری حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین مرکز کانون پرورش فکری حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید