موزه ای که از ماهیت اصلی اش دور شده است

به گزارش بابا آب داد، یک هنرمند پیشکسوت عرصه صنایع دستی درباره شرایط موزه نقاشی پشت شیشه اعلام کرد: این موزه تا میزان ای از ماهیت اصلی خود دور شده است؛ زمانی که یک موزه به یک کارگاه آموزشی تبدیل می گردد از فرایند عادی خود خارج شده و جنبه دیگری پیدا می نماید.

موزه ای که از ماهیت اصلی اش دور شده است

امیر رحیمی، هنرمند صنایع دستی که 45 سال است در عرصه نقاشی پشت شیشه فعالیت می نماید در گفت وگویی با بابا آب داد درباره شرایط فراوری و فروش این حوزه به ویژه در روزگار کرونا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما به صورت خانوادگی سال ها در این عرصه فعال بودیم، به صورت سفارشی کار می کنیم و به همین علت هم در روزگار کرونا با مشکل زیادی روبرو نشدیم. هر چند که تهیه مواد اولیه مشکل شده است و با توجه به اینکه وسایل نقاشی اساسا از خارج از کشور تهیه می شوند، گرانتر شده اند.

او با بیان اینکه صنایع دستی هنری است که احتیاج به عشق و زمان دارد، ادامه داد: باید البته این نکته را در نظر داشت که بعضی از همکاران ما در روزگار کرونا به علت مسائل مالی دچار مسائل زیادی شدند.

این هنرمند پیشکسوت عرصه صنایع دستی بعلاوه درباره شرایط هنر نقاشی پشت شیشه اظهار کرد: شرایط این رشته تنها در چند سال و حدود سال های 90 در شرایط خوبی قرار داشت. هم اکنون اما چندان در شرایط مطلوبی قرار ندارد.

او درباره موزه نقاشی پشت شیشه اعلام نمود: این موزه از ماهیت اصلی خود تا مقدار ای دور شده است؛ چراکه موزه باید کار خودش را انجام دهد و تبلیغات کند و زمانی که یک موزه به یک کارگاه آموزشی تبدیل می گردد، از فرایند عادی خود خارج شده و جنبه دیگری پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موزه ای که از ماهیت اصلی اش دور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای که از ماهیت اصلی اش دور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید