معرفی و فروش دو نهال گردوی محبوب در جهان

به گزارش بابا آب داد، احداث باغ گردوی تجاری و نوین، نیازمند شناخت انواع نهال گردو پربار و در نهایت خرید بهترین نهال گردو می باشد. شاید در گذشته ای نه چندان دور، تنوع زیادی بین ارقام نهال گردو وجود نداشت و در نهایت از نهال های گردو بذری بیشتر کشاورزان استفاده می کردند.

معرفی و فروش دو نهال گردوی محبوب در جهان

به گزارش بابا آب داد بنابر اعلام گلدنهال، اکنون با توسعه و پیشرفت علم کشاورزی، انواع نهال گردو اصلاح شده (نهال گردو پیوندی) وارد نهالستان گردو شده که بیش از یک دهه از کاشت و پرورش این درختان گردو می گذرد.

اکنون در این مقاله به کمک نهالستان گلد نهال قصد داریم به بررسی و معرفی 2 رقم از بهترین نهال گردوی پیوندی بپردازیم که در منطقه ها معتدل و سردسیر جزء پربارترین ارقام گردو محسوب می گردند بپردازیم، پس لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

بهترین نهال گردو در منطقه ها معتدل، نهال گردو چندلر پیوندی

یکی از بهترین ارقام گردوی مناسب منطقه ها معتدل، گردو چندلر می باشد. این نژاد گردو متعلق به قاره آمریکا می باشد و از طریق نهالستان گلد نهال بیش از یک دهه است که در داخل ایران تولید و تکثیر می شود. این درخت گردو مناسب پرورش در ارتفاعات 900 الی 1500 متر از سطح دریا است و از ارقام دیرگل گردو شناخته می شود.

این نهال گردو پس از رسیدن به بلوغ به ارتفاعی بین 7 الی 8 متر می رسد و از ارقام پایه میانه درخت گردو محسوب می شود. فاصله کاشت نهال گردو چندلر 77 متر و به صورت الگوی مربعی است که از اولین سال پس از کاشت باردهی اولیه این نهال گردو آغاز می شود.

مغز گردوی چرب و سفید از دیگر صفات مثبت این نژاد گردو می باشد و با باردهی 350 کیلو به ازای هر درخت بالغ می تواند در دهمین سال پس از کاشت، سودآوری زیادی را شامل حال باغداران نماید.

خرید نهال گردو اینترنتی این نهال گردو را می توانید از نهالستان گلد نهال صورت دهید. کافیست با شماره تماس این نهالستان ارتباط بر قرار نموده و سفارش خود را ثبت نمایید.

پربارترین نهال گردو در منطقه ها سردسیر و کوهستانی، نهال گردو فرنور پیوندی

نهال گردو فرنور از ارقام گردوی اروپایی با زادگاهی فرانسوی می باشد. بسکمک از باغداران این نهال گردو با نام نهال گردو فرانسوی می شناسند. گردوی فرنور از دیرگل ترین ارقام گردو در ایران و جهان محسوب می شود به طوری که درخت گردوی فرنور در ارتفاعات 2500 متر از سطح دریا، عملکرد خود را به طور کامل حفظ می کند و هیچ آسیبی متوجه ریشه و تنه نهال گردو نمی شود.

این نهال گردو به عنوان بهترین گردو برای کاشت در منطقه ها کوهستانی و سردسیر ایران محسوب می شود. همچون چندلر از سال اول پس از کشت باردهی آن آغاز می شود و مقدار باردهی این درخت گردو در حدود 350 کیلو در سال می باشد. از جمله تفاوت این نژاد گردو در دیرگل بودن آن می باشد که فرنور، گوی سبقت را از چندلر گرفته است و در منطقه ها سردسیر بهترین عملکرد را از خود به جای می گذارد.

همچنین مغز گردوی فرنور به نسبت چندلر شیری رنگ و کشیده تر است. ارتفاع درخت فرنور به نسبت ارقام بذری و قدیمی گردو بسیار کمتر است به طوری که می توان ارتفاع 8 الی 10 متر را برای هر درخت بالغ گردو آن متصور شوید.

قیمت نهال گردو فرنور و چندلر در دی ماه 1400، مابین 240.000 الی 255.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است که از همین روی توصیه می شود قبل از خرید نسبت به استعلام قیمت نهال اقدام نمایید.

درخت گردو فرنور مناسب کاشت در ارتفاعات 1500 الی 2400 متر نسبت به سطح دریا است و هیچ آسیبی متوجه این درخت گردو نخواهد شد.

حین خرید نهال گردو بهتر است چه عواملی را بررسی کرد؟

شاید بیشتر کشاورزان نگران عمر باردهی درختان گردوی خود باشند که می بایست بدانند اغلب ارقام گردو عمر مفیدی مابین 60 الی 100 سال را دارا می باشند که رعایت عواملی همچون:

1. رعایت فاصله کاشت نهال

2. خرید نهال گردوی سازگار با جغرافیای محل کاشت

3. بررسی اصالت و سلامت نهال گردو

4. رعایت رسیدگی های نظم همچون: آبکمک، خاک مناسب، کوددهی اصولی، سمپاشی حرفه ای، هرس و .. مواردی این چنین در مقدار عمر باردهی درخت گردو بسیار مهم می باشد.

برای خرید انواع نهال گردو به نهالستان مراجعه نمایید:

کافیست تنها بازدیدی از وبسایت نهالستان گلد نهال (goldnahal.ir) داشته باشید تا به مشاهده بیش از 250 نهال میوه بپردازید و جهت تمایل نسبت به خرید هر رقم نهال مد نظر اقدام نمایید. البته لازم است قبل از اقدام به خرید نهال، نسبت به استعلام قیمت نهال از گلد نهال اقدام نمایید.

انواع نهال میوه از جمله نهال گردو آماده فروش و ارسال به تمامی نقاط کشور می باشد. حداقل سفارش نهال 5 عدد می باشد زیرا گلد نهال تولیدکننده عمده انواع نهال می باشد که شما می توانید با پرداخت کمترین هزینه، تعداد قابل توجه ای از نهال های میوه را با بهترین قیمت خریداری و کاشت نمایید.

گلد نهال معتقد است: نهال کاری، کار بسیار دشواری در کشاورزی و باغداری می باشد اما ما متخصص آن می باشیم. کافیست تنها نام برند (گلد نهال) را در مرورگر گوگل خود جستجو نمایید و وارد سایت گلد نهال شوید. همچنین این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم و با برقراری ارتباط با شماره تماس (09144812739)، نسبت به خرید انواع نهال از جمله نهال گردو نیز اقدام نمایید.

منبع: https://goldnahal.ir

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معرفی و فروش دو نهال گردوی محبوب در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و فروش دو نهال گردوی محبوب در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید