فرصت شیوع کرونا را با خودمراقبتی بگیریم

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران/اردبیل سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خودمراقبتی ها عامل اصلی در کنترل و کاهش شیوع بیماری کروناست که در این زمینه در گام دوم باید این اصل را رعایت کنیم.

فرصت شیوع کرونا را با خودمراقبتی بگیریم

شهرام حبیب زاده 27 اردیبهشت در نشست مسئولان بیمارستان های استان با رویکرد کنترل و پیشگیری از کرونا در اردبیل اظهار کرد: در حالی لیالی قدر را پشت سر می گذاریم که مردم استان با مراقبت و احتیاط در شب های گذشته به کنترل و کاهش این بیماری یاری کردند که در شب سوم لیالی قدر نیز انتظار می رود خودمراقبتی ها مورد توجه قرار گیرد.

وی از روزه داران شب زنده دار خواست؛ در صورت حضور در مسجد و مکان های مذهبی همچنان مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند و سعی نمایند تا مهر، سجاده و سایر لوازم راز و احتیاج را با خود به همراه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: قرار است در مصلی ها و مساجد ظرفیت 25 درصد مراعات گردد و مراسم امشب نیز بیش از دو ساعت به طول نینجامد که در این مدت پخش نذورات ممنوع و فاصله یک و نیم متری نیز رعایت خواهد شد.

حبیب زاده گفت: همچنان استان اردبیل و بیشتر شهرهای آن در شرایط قرمز به سر می برند که در 24 ساعت گذشته نیز 73 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شده است.

وی توضیح داد: از ابتدای شیوع این بیماری تا به امروز در استان اردبیل تعداد مبتلایان به 2 هزار و 140 نفر رسیده که یک هزار و 672 نفر از این تعداد بهبودی کامل یافته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بستری شدن 159 نفر در مراکز بیمارستانی و درمانی نیز اشاره نمود و اضافه کرد: 35 نفر از این تعداد همچنان در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

حبیب زاده بیان نمود: در 24 ساعت گذشته یک نفر از هم استانی ها نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده که به نظر می رسد مردم استان باید همچنان هشدارها را جدی گرفته و سعی بر ارتقای خودمراقبتی ها داشته باشند.

اما با جدی شدن موضوع فاصله گذاری اجتماعی و اهمیت این امر رزمایشی به همین نام در نمین برگزار گشت تا در بخش های اداری، بانک ها و فضاهای پرتجمع موضوع ضدعفونی و محدودیت ترددها و همچنین رعایت فاصله گذاری مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان نمین در این رزمایش اظهار کرد: در قالب این طرح روزانه نیروهای بهداشتی و آموزش دیده با عزیمت به روستاها ساکنان این مناطق را با موضوع فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های بهداشتی آشنا می نمایند.

عاطف ناصری اضافه کرد: با توجه به فعالیت ادارات، بانک ها و مراکز آموزشی ضرورت دارد موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد تا با مراقبت هایی که انجام می گردد، شرایط شهرستان به شرایط عادی بازگردد.

بعد از سه ماه تعطیلی مدارس استان اردبیل نیز برای حضور اختیاری دانش آموزان بازگشایی شد که معلمان و دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، دستکش و رعایت موازین بهداشتی نسبت به برطرف اشکال واحدهای درسی خود اقدام کردند.

آموزش و پرورش استان اردبیل چیدمان کلاس ها را به همراه حضور معلمان به گونه ای انجام داده تا خطری متوجه دانش آموزان و فرهنگیان نگردد تا شاهد برطرف اشکال و پاسخگوئی معلمان به پرسش های دانش آموزان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فرصت شیوع کرونا را با خودمراقبتی بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت شیوع کرونا را با خودمراقبتی بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید