طرز تهیه شیر بادام خانگی و وگان

به گزارش بابا آب داد، چه وگان باشید، چه گیاهخوار و یا فردی که به مقدار کالری دریافتی روزانه اش اهمیت می دهد، طرز تهیه شیر بادام برای شما مناسب است. این شیر برای صبحانه، عصرانه و حتی برای پذیرایی از مهمان ها گزینه منحصر به فردی است. بادام بسیار مقوی و مغذی است، بنابراین این یک خوراکی خوشمزه و مقوی برای افراد، خصوصا بچه ها و نوجوانان بسیار مناسب است.

طرز تهیه شیر بادام خانگی و وگان

این روزها به علت افزایش تعداد افراد وگان و افرادی که سبک زندگی سالم را ترجیح می دهند، تعداد محصولات گیاهی در فروشگاه ها رو به افزایش است. به علت نوع خاص رژیم غذایی افراد وگان، آن ها خود را از خوردن لبنیات منع می نمایند. یکی از برترین جایگزین های شیر حیوانی شیر گیاهی است که انواع بسیار متنوعی هم دارد.

با وجود در دسترس بودن بعضی از انواع شیر گیاهی در فروشگاه ها، به علت قیمت بالای این محصولات، بسیاری ترجیح می دهند تا آن را در خانه تهیه نمایند. به این ترتیب، هم نسبت به کیفیت و مواد اولیه آن اطمینان دارند و هم تا حدودی مقرون به صرفه تر تمام می گردد. در ادامه، طرز تهیه شیر بادام وگان خانگی آموزش داده می گردد.

مواد لازم برای تهیه شیر بادام خانگی

  • بادام درختی دو پیمانه
  • آب چهار پیمانه
  • پود کاکائو (اختیاری) یک دوم قاشق چای خوری
  • توت خشک (اختیاری) یک دوم پیمانه

مراحل تهیه شیر بادام خانگی

مرحله اول

برای آغاز طرز تهیه شیر بادام خانگی، ابتدا بادام ها را همراه با آب درون یک ظرف بریزید. اجازه دهید چند ساعت (حدود چهار تا پنج ساعت) بادام ها در آب خیس بخورند. تا مراحل تهیه این شیر گیاهی راحت تر انجام گردد. می توانید بادام ها را از شب تا صبح در آب بگذارید. یا اگر عجله دارید به مدت یک الی دو ساعت روی شعله ملایم آن ها را بجوشانید. سپس، به سراغ ادامه مراحل طرز تهیه بروید.

مرحله دوم

پس از چند ساعت، آب درون ظرف بادم ها را خالی کنید. در این مرحله متوجه نرم شدن بادم ها و جداشدن مقداری از پوست آن ها خواهید شد. بادام ها را با دو پیمانه آب درون مخلوط کن بریزید. در این مرحله می توانید پودر کاکائو را هم برای طعم دهندگی بیشتر به شیر، درون مخلوط کن بریزید.

مرحله سوم

در این مرحله از طرز تهیه شیر بادام خانگی، مخلوط کن را روشن کنید تا تمامی مواد یک دست شوند. اجازه دهید یک تا دو دقیقه مخلوط کن مواد را هم بزند. حالا نوبت به مرحله استخراج شیر می رسد. مواد را درون یک کیسه پارچه ای تمیز بریزید و روی یک کاسه مواد درون پارچه را فشار دهید. این کار را تا زمانی که تمام آب مواد درون پارچه وارد کاسه گردد، ادامه دهید.

مرحله چهارم

این هم از آخرین مرحله طرز تهیه شیر بادام: شیر آماده شده را درون لیوان های خود بریزید و نوش جان کنید. اگر زمان یا حوصله کافی برای درست کردن شیر گیاهی خانگی را ندارید، می توانید خرید شیر بادام را حتی به صورت آنلاین هم انجام دهید.

فوت و فن های طرز تهیه شیر بادام خانگی

  • در مرحله دوم، هنگام افزودن مواد به مخلوط کن برای شیرین کردن شیر بادام می توانید مقداری توت خشک یا شکر به مواد خود اضافه کنید. می توانید از وانیل یا میوه هایی مانند توت فرنگی هم برای طعم دهندگی شیر گیاهی خانگی خود بهره ببرید.

بادام های به جای مانده از شیر بادام را دور نریزید:

  • روش زندگی وگانیسم ها بر پایه سلامت بدن و البته احترام به محیط زیست است. بنابراین بهتر است فراوری زباله تا حد امکان به صفر رسانده گردد.
  • یکی از دلایل گنجاندن این نوشیدنی مقوی در رژیم غذایی افراد با سبک زندگی سالم و وگان، خواص بی نظیر شیر بادام است.
  • حالا که شیر گیاهی شما آماده شده است، با بادام های به جای مانده می توانید خوراکی های دیگری هم درست کنید. چرا که بادام های له شده هنوز خواص منحصر به فرد خود را دارند.
  • ابتدا بادام های خورد شده را از کیسه بیرون بیاورید و روی سینی فر بریزید.
  • بادام ها را درون فر قرار دهید تا با حرارت ملایم کمی رطوبت خود را از دست بدهند. (به مدت چند ساعت در آفتاب قرار دهید.)
  • در آخر این پودر بادام ها را برای طرز تهیه گرانولا، طرز تهیه انواع اوتمیل یا طعم دهنده انواع ماست بهره ببرید و لذت ببرید.

نحوه نگه داری شیر بادام خانگی:

  • شیرهای بادام خانگی را می توانید در ظرف در بسته به مدت سه روز در یخچال نگه داری کنید.
  • شیر بادام کاله را که از فروشگاه ها خریداری می کنید، می توانید به مدت شش ماه در خانه در دمای اتاق نگه داری کنید.
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیر بادام خانگی و وگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر بادام خانگی و وگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید