زیباترین شهرهای قرون وسطایی

به گزارش بابا آب داد، از سال 500 تا 1500 میلادی، قرون وسطی است. در این دوران، بعضی از زیباترین معماری های دنیا شکل گرفته بودند. در ادامه همراه با ما باشید تا به زیباترین شهرهای قرون وسطی نگاهی داشته باشیم.

زیباترین شهرهای قرون وسطایی

یورک، انگلیس

York, England

با اینکه قدمت این شهر به زمان رومیان باز می گردد اما می توان گفت که شهر یورک در دوران قرون وسطی رونق یافته است. برجسته ترین جلوه های شهر یورک را می توان خیابان شامبلز دانست که خیابانی جادویی و بی نظیر به نظر می رسد. یکی از کلیساهای گوتیک برجسته، کلیسای جامع یورک است که بین سال های 1230 تا 1472 میلادی ساخته شده است.

بامبرگ، آلمان

Bamberg, Germany

قدمت شهر بامبرگ به سال 902 میلادی باز می گردد. این شهر در استان جنوبی آلمان به نام باواریا قرار گرفته است. در بخشی از این شهر، ساختمان هایی بسیار تماشایی و خارق العاده وجود دارد که به عنوان ونیز کوچک شهر پیدا نموده است. این منطقه دارای خانه های ماهیگیری قرون وسطایی است که در کنار رودخانه رگنیتز قرار گرفته اند. این شهر مجذوب کننده و تماشایی در روی یک جزیره واقع شده است که به وسیله دو پل به بخش اصلی شهر متصل است.

مونسانتو، پرتغال

Monsanto, Portugal

روستای مونسانتوی پرتغال در نزدیکی مرز اسپانیا واقع شده است. این مکان در قرن دوازدهم میلادی، شهر اصلی این منطقه محسوب می شده است. قلعه این شهر که ویرانه های آن نیز همچنان قابل مشاهده هستند، در سال 1171 میلادی ساخته شده است و به عنوان یک استحکامات دفاعی مورد استفاده قرار می گرفته است. از جمله دیگر جاذبه های گردشگری مونسانتو می توان به ساختمان هایی با بام ها قرمز و خیابان های باریک اشاره نمود. معماری این روستا بی نظیرترین معماری پرتغالی به شمار می رود.

ناریمبرگ، آلمان

Nuremberg, Germany

در جنوب استان باواریای آلمان، شهر ناریمبرگ قرار گرفته است که قدمت آن به سال 1050 میلادی باز می گردد. این شهر پیرامون یک قلعه ساخته شده است. با ورود به دوران قرون وسطی، این شهر پیشرفت نموده و به یک مرکز تجاری و تولیدی بسیار مهم تبدیل شده است. هنرمند آلبریکت دورر در این شهر زندگی می نموده و خانه او که در سال 1507 میلادی ساخته شده است، همچنان پابرجا است. از جمله جاهای دیدنی دیگر این شهر می توان به فواره ای از قرن چهاردهم میلادی اشاره نمود.

ترویس، فرانسه

Troyes, France

شهر ترویس، یک شهر تاریخی در شمال شرقی کشور فرانسه به شمار می رود. این شهر در قرون وسطی و به واسطه تجارت، به شهری ثروتمند تبدیل شده بود. در آن موقع، دو جشنواره تجاری سالیانه وجود داشته است که تاجران را از سراسر اروپا به خود جذب می نموده است. ساختمان های نیمه چوبی این شهر همچنان پابرجا هستند و یک حس مجذوب کننده و رنگارنگ را در خیابان های این شهر ایجاد نموده اند.

پراگ، جمهوری چک

Prague, Czech Republic

شهر پراگ در طی جنگ جهانی آسیب چندانی ندید و از همین رو، در آن ساختمان های زیادی به سبک معماری رومانسک و گوتیک به چشم می خورند که قدمت آن ها به سال 800 تا قرن پانزدهم میلادی باز می گردد. یکی از جاهای دیدنی قرون وسطایی این شهر، ساعت نجومی است که در تالار قدیمی شهر واقع شده است. این ساعت در سال 1410 میلادی ساخته شده و همچنان کارایی دارد. شهر پراگ در کنار رودخانه ولتاوا واقع شده است و از جمله جاهای تاریخی دیگر آن می توان به کلیسای چارلز اشاره نمود که در سال 1357 میلادی ساخته شده است.

استانبول، ترکیه

Istanbul, Turkey

شهر استانبول که در اصل با نام قسطنتنیه شناخته می گردد، یک شهر تاریخی است که در دوران قرون وسطی رونق پیدا نموده است. این شهر در بین قاره اروپا و آسیا واقع شده است. ایا صوفیه که در سال 537 میلادی ساخته شده، تا سال 1453 میلادی به عنوان یک کلیسا مورد استفاده قرار می گرفته است. از آن موقع به بعد و برای 500 سال، این مکان به عنوان یک مسجد بوده است. کاخ توپکاپی در سال 1466 میلادی ساخته شده است؛ این کاخ برای سلطان ساخته شده و از جمله جاهای دیدنی استانبول به شمار می رود.

هالستیت، اتریش

Hallstatt, Austria

در قرن هیجدهم میلادی، یک آتش سوزی بزرگ، بیشتر خانه های چوبی این شهر قرون وسطایی را نابود نموده است. با این حال، این شهر پیروز شده تا بخش زیادی از زیبایی اصلی خود را حفظ نماید. شهر هالستیت در بخش شمالی کشور اتریش قرار گرفته است؛ این شهر به علت تجارت نمک خود بسیار رونق پیدا نموده بود. دورافتاده بودن این شهر به معنای آن است که بسیاری از جاذبه های گردشگری این منطقه دست نخورده و بکر به جای مانده اند.

سیه نا، ایتالیا

Siena, Italy

در منطقه بسیار زیبا و تماشایی توسکان، شهر سیه نا واقع شده است که قدمت آن به دوران رومیان باز می گردد؛ هر چند، در دوره قرون وسطی، این شهر بازسازی شده است. در مرکز این شهر نیز ساختمان پیزا دل کامپو واقع شده است. بین سال های 1278 تا 1355 میلادی، شورای 9 نفره شهر سیه نا را اداره می کردند.

کراکوف، لهستان

Krakow, Poland

در جنوب کشور لهستان، شهر زیبا و قرون وسطایی کراکوف قرار گرفته است. این شهر بیشتر برای معماری قرون وسطایی خود در سراسر لهستان شناخته شده است. قدمت شهر کراکوف به قرن دهم میلادی باز می گردد و در آن موقع، به عنوان یک مرکز تجاری رشد بسیاری نموده بود. این شهر، محل زندگی تاجران بسیار بزرگی بوده است. در سال 1320 میلادی، شاه ولادیسالو کشور لهستان را یکپارچه و متحد کرد و شهر کراکوف را به عنوان مرکز آن انتخاب نمود. یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا در این شهر وجود دارد.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین شهرهای قرون وسطایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهرهای قرون وسطایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید