روبات دوپایی که از سطوح ناهموار عبور می نماید

به گزارش بابا آب داد، محققان سوئیسی از فراوری روباتی دوپا خبر داده اند که از توانایی منحصر به فردی برای عبور از سطوح ناهموار به وسیله هماهنگ سازی دوپای خود و نیز پرش برخوردار است.

روبات دوپایی که از سطوح ناهموار عبور می نماید

این روبات که اسنتو 2 نام دارد، توسط مؤسسه تحقیقاتی ای تی اچ زوریخ در سوئیس ساخته شده و به هر یک از دو پای آن چرخی بسته شده که انعطاف و کارآیی آن را افزایش می دهد.

روبات یادشده می تواند با قرار دادن هر یک از پاهای خود در سطوحی با اختلاف ارتفاع از یکدیگر برای حرکت به سمت مقصد برنامه ریزی کند. دو موتور که به هر یک از پاهای این روبات بسته شده نیز پرش آن را از روی موانع ممکن می نماید.

همچنین روبات یادشده به سادگی می تواند از روی پله ها بپرد و برای تنظیم پرش خود به عقب یا جلو رفته و جهت حرکت خود را تنظیم کند. البته این روبات می تواند به جای پرش از پله ها مانند انسان بر روی پلکان ها گام بردارد.

این روبات با خم کردن مفصل های دوپای خود می تواند تعادلش را در سطوح ناهموار و نامتقارن برای مدت نامحدود حفظ کند. این روبات هم قابل کنترل از راه دور بوده و هم به صورت خودران قابل برنامه ریزی است. سرعت حرکت این روبات 10.4 کیلوگرمی، 8 کیلومتر در ساعت است و می تواند حداکثر 40 سانتیمتر به هوا بپرد و با یک بار شارژ 1.5 ساعت کار می نماید.،مهر

بیشتر بخوانیم: روباتی که شما را به ابرقهرمان تبدیل می نماید

منبع: ایران آنلاین

به "روبات دوپایی که از سطوح ناهموار عبور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات دوپایی که از سطوح ناهموار عبور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید