جشنواره نان در استان سمنان

به گزارش بابا آب داد، جشنواره نان در 31 اردیبهشت در استان سمنان در راستای احیای فرهنگ پخت نان برگزار می گردد و شهرستان های سرخه، شهمیرزاد، شیرفتیر،تنبلک، گولاچ، بسقمات، سرخه و مهدیشهر برای پخت نان های سنتی و احیای آن راهی سمنان می شوند تا در ضیافتی به یادماندنی جشنواره نان را برگزار نمایند.

جشنواره نان در استان سمنان

نان ها انواع مختلفی دارند که بر اساس آداب اقوام و ملل مختلف متفاوتند و هریک به تناسب و فراخور اقلیم مردم منطقه طبخ می شوند. به عنوان نمونه در منطقه ها سردسیر در ترکیب خمیر نان از چاشنی های گرم نظیر زنجبیل و یا حتی فلفل استفاده می گردد. بعلاوه در منطقه ها استوایی در ترکیب آرد و یا خمیر نان از خرما استفاده می گردد.

استان سمنان در راستای احیای فرهنگ پخت نان در صدد برگزاری جشنواره نان برآمد تا نان هایی با ماندگاری بالا و بدون دورریز را احیا کند.

مریم سلمانیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در این باره گفت:

با توجه به نقشی که نان در فرهنگ و زندگی عموم جامعه دارد در صدد احیای فرهنگ پخت نان های سنتی برآمدیم. از این رو در 31 اردیبهشت شاهد برگزاری جشنواره نان خواهیم بود.

به گفته او، بعضی از انواع نان ها علاوه بر سبوس دار بودن به علت ماندگاری بالا به صورت ماهیانه خریداری می شوند و بسیار نازک، خشک و ترد هستند. بعضی مواقع نیز شاهد استفاده از سیاه دانه سبزیجات محلی در پخت نان هستیم گاهی نیز نان ها با آرد دیمی و آبی پخت می شوند که هر یک روش مخصوص خود را دارد. در این جشنواره نان هایی با کیفیت و طعم های مختلف ارائه می گردد.

مقاله مرتبط:

  • نان سنگک با تاریخی کهن در ایران
منبع: کجارو / chn.ir

به "جشنواره نان در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره نان در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید