بدترین و بهترین فیلم های تاریخ کن

به گزارش بابا آب داد، در حالی که جشنواره فیلم کن سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، به معرفی برترین و بهترین فاتحان نخل طلا در تاریخ جشنواره کن می پردازیم.

بدترین و بهترین فیلم های تاریخ کن

به گزارش گروه فرهنگی بابا آب داد، جشنواره فیلم کن قرار بود سال جاری از تاریخ 12 تا 23 ماه می برگزار گردد، اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس، این رویداد لغو شد.

با این حال، الان فرصت مناسبی است تا فیلم هایی را که شایسته دریافت نخل طلایی در تاریخ 64 ساله این رویداد (از زمان اهدای نخل طلا) بوده اند را آنالیز کنیم. با نگاهی به این لیست، موضوعی که به ذهن مخاطب می آید تعداد فیلم های کلاسیکی است که از سال 1960 تا 1980 فراوری شده اند.

در این لیست با برترین فیلم هایی که توانسته اند جایزه نخل طلا را دریافت نمایند، آشنا می شویم و همچنین چندین مورد از فیلم هایی که به گفته منتقد ددلاین بدترین برندگان نخل طلای کن بوده اند را آنالیز و در ادامه بهترین و بدترین فاتحان جشنواره فیلم کن را مرور می کنیم.

زندگی شیرین (1960)

این فیلم سینمایی به کارگردانی فدریکو فلینی، از فیلم های مهم تاریخ سینمای دنیا محسوب می گردد که فاتح نخل طلای کن شده و توانسته از اسکار نیز جایزه بهترین طراحی لباس را دریافت کند. داستان فیلم در خصوص یک روزنامه نگار است که در مجله های شایعه پرداز رم فعالیت می نماید.

پلنگ (1963)

این فیلم سینمایی که ستارگانی مثل برت لنکسر آمریکایی، آلن دلون فرانسوی، و کلودیا کاردیناله ایتالیایی در آن نقش آفرینی می نمایند به کارگردانی لوکینو ویسکونتی ساخته شده است. این فیلم علاوه بر نخل طلا، نامزد بهترین طراحی اسکار در سال 1964 نیز شده بود.

مکالمه (1974)

این فیلم سینمایی به کارگردانی و نویسندگی خالق سه گانه پدرخوانده یعنی فرانسیس فورد کاپولا ساخته شده است. جان هکمن و جان کازال بازیگران این فیلم هستند. این فیلم داستان یک جاسوس خصوصی را روایت می نماید که پس از مدتی به خاطر فروش اطلاعات که باعث کشته شدن افراد بی گناه شده، عذاب وجدان گرفته است و سه جایزه اسکار دیگر دستاورد این فیلم است.

راننده تاکسی (1976)

در حالی که آخرین اثر مارتین اسکورسیزی مرد ایرلندی به دلیل قوانین جشنواره کن نتوانست در این رویداد شرکت کند، اما او با این جشنواره غریبه نیست. او با 6 فیلم از جمله پادشاه کمدی و راننده تاکسی در این جشنواره شرکت نموده است. راننده تاکسی یکی از بهترین نقش آفرینی های او محسوب می گردد.

اینک آخرالزمان (1979)

او پس از کسب جایزه با فیلم مکالمه چهار سال بعد با فیلم اینک آخرالزمان که روایتی از جنگ ویتنام است دوباره نخل کن را می گیرد. هریسون فورد و مارلون براندو بازیگران برجسته این فیلم هستند که داستان یک فرمانده جنگ به همراه افرادش را به تصویر می کشند.

داستان عامه پسند (1994)

حتی اگر چیزی در خصوص جشنواره کن یا کوئنتین تارانتینو نشنیده باشید، حتما اسم فیلم داستان عامه پسند به گوشتان خورده. تارانتینو با دومین اثر خود توانست پیروز باشد و یکی از مهمترین جوایز سالانه سینمایی را دریافت کند. ساموئل جکسون که برای این فیلم نامزد اسکار شد به همراه جان تراولتا بازیگران اصلی این فیلم هستند.

تو هرگز واقعا اینجا نبودی (2017)

این فیلم سینمایی به کارگردانی لین رمزی زمانی که برای مخاطبان در کن 2017 نمایش داده شد، فراوری آن به طور کامل به خاتمه نرسیده بود. با این حال توانست به خوبی نظر مخاطبان را جلب و هیئت داوران را متقاعد کند تا جایزه بهترین بازیگر مرد را به واکین فینیکس و جایزه بهترین فیلمنامه را به لین رمزی بدهند.

انگل (2019)

پیش از آنکه انگل در اسکار 2020 تاریخ سازی کند، در جشنواره کن سال گذشته پیروزیت بزرگی را کسب کرد. خیلی ها معتقد بودند که این فیلم ارزش دیدن دارد، اما کمتر کسی پیش بینی دریافت جایزه را می کرد.

از نگاه منتقد ددلاین فیلم های ترغیب محبت آمیز، قول، مزدور، زیر آفتاب شیطان، بهترین نیات و مستند فارنهایت 11/9 بدترین برندگان نخل طلای کن از نگاه منتقد ددلاین معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بدترین و بهترین فیلم های تاریخ کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین و بهترین فیلم های تاریخ کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید