این ربات تازه همه کار می نماید؛ از تهیه قهوه تا چاپ سه بعدی

به گزارش بابا آب داد، یک استارتاپ کره ای موسوم به سوپرنوا (Supernova)، یک بازوی رباتیک هوشمند به نام هیونیت (HUENIT) را طراحی نموده است که رباتی برای یاری به افراد در انجام کار های مختلف خانه و بعلاوه انجام کار های خلاقانه است.

این ربات تازه همه کار می نماید؛ از تهیه قهوه تا چاپ سه بعدی

یک بازوی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی همه کاره، از تهیه قهوه گرفته تا چاپ سه بعدی، با قابلیت چرخش 220 درجه می تواند طیف گسترده ای از کار ها را انجام دهد.

یک استارتاپ کره ای موسوم به سوپرنوا (Supernova)، یک بازوی رباتیک هوشمند به نام هیونیت (HUENIT) را طراحی نموده است که رباتی برای یاری به افراد در انجام کار های مختلف خانه و بعلاوه انجام کار های خلاقانه است.

این استارتاپ در نمایشگاه CES سال جاری از بازوی رباتیک خود مجهز به یک دوربین هوشمند رونمایی کرد. هدف این شرکت، توسعه ربات های خلاقانه برای یاری به افراد در انجام کار های روزمره است.

اگرچه بسیاری از فناوری های نوآورانه در نمایشگاه CES 2023 به نمایش گذاشته شدند، اما بازوی رباتیک HUENIT توجه بازدیدنمایندگان را به شکل ویژه به خود جلب کرد.

HUENIT یک بازوی رباتیک چند منظوره مبتنی بر هوش مصنوعی با کاربری آسان است که فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی را با بازوی ماژولار ترکیب می نماید تا کار های پیچیده را با دقت بالا انجام دهد. این ربات می تواند همه کار ها را از فراوری قهوه گرفته تا چاپ سه بعدی یک نمونه اولیه انجام دهد.

دوربین هوشمند

این ربات دارای یک دوربین بهره مند از هوش مصنوعی روی خود است که می تواند تصاویر را تا 30 فریم در ثانیه ثبت کند. این دوربین مجهز به پردازنده های مبتنی بر RISK-V و شتاب دهنده های هوش مصنوعی است تا از ویژگی هایی مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا و تشخیص اشیاء پشتیبانی کند.

از دیگر ویژگی های این دوربین هوشمند می توان به طبقه بندی تصاویر، تشخیص رنگ، ردیابی خط، تقسیم بندی بدن انسان و موارد دیگر اشاره نمود.

صفحه نمایش و اتصال

این بازوی رباتیک با وای-فای کار می نماید و ویژگی بلوتوث آن به کاربران اجازه می دهد تا گوشی های هوشمند خود را با آن جفت نمایند.

HUENIT دارای یک صفحه نمایش لمسی 2.4 اینچی و میکروفن با قابلیت تشخیص صدا است. علاوه بر این، یک بلندگو برای یاری به کاربران برای تبادل نظر با دستگاه دارد و با استفاده از بلوتوث می توان عملکرد های اینترنت اشیاء (IoT) را به وسیله وب فعال کرد یا آن را به صورت بی سیم کنترل کرد.

بازوی رباتیک

ربات HUENIT ممی تواند تا 40 سانتی متر کشیده گردد و با دقت 0.005 سانتی متر هدف گیری کند.

کاربران می توانند ابزار های مختلفی مانند چاپگر سه بعدی یا لیزر پرقدرت را برای برش یا حکاکی مواد مختلف به این بازوی رباتیک اضافه نمایند. این لیزر پرقدرت دارای سیستم خنک نماینده اتوماتیک برای کنترل دما است و کاربران می توانند از ماژول لیزر برای ایجاد آثار هنری روی موادی مانند کاغذ، چوب، بالسا، تخته سه لا، کاغذ فوم، آلومینیوم آنودایز شده و ... استفاده نمایند.

چاپگر سه بعدی

از دیگر ویژگی های HUENIT می توان به چاپگر سه بعدی آن با سیستم تراز اتوماتیک، گرماساز 40 واتی و سامانه خنک نماینده دو فن آن اشاره نمود.

این چاپگر سه بعدی یک ماژول قلم دارد که می توان از آن برای نوشتن یا طرح کشیدن استفاده کرد. بازوی رباتیک با استفاده از ماژول نگه دارنده قلم می تواند با اتوماتیک های رنگارنگ کار کند و بعلاوه می توان از آن برای کشیدن طرح های مختلف یا حتی خوشنویسی استفاده کرد.

بازوی رباتیک HUENIT دارای یک پمپ خلاء داخلی است که کاربران می توانند بدون احتیاج به اتصال اضافی از آن استفاده نمایند. چرخش بازو با سِروو موتور داخلی امکان پذیر می گردد.

ربات HUENIT یک ابزار ایجاد نماینده قابل تنظیم دارد که کاربران را قادر می سازد تا ماژول های خود را برای کار های مختلف طراحی نمایند.

پیوست ها

بازوی رباتیک هوشمند HUENIT به شما این امکان را می دهد که برای انجام کار های خانه پیوست های خاصی را به آن اضافه کنید. شما می توانید یک پیوست یا ضمیمه مخصوص که می تواند قاشق یا فنجان را در خود جای دهد به آن وصل کنید. ماژول پیوست دارای درگاه ها و خروجی های برق داخلی است تا چیز هایی را که می خواهید به HUENIT وصل کنید.

تغییر اتوماتیک ابزار

HUENIT قادر است ماژول ها را به تنهایی با استفاده از آهنربای الکتریکی جایگزین کند. ویژگی تغییر اتوماتیک ابزار، آن را قادر می سازد تا حجم کاری معادل دو تا سه بازوی رباتیک استاندارد را تحمل کند. ضمن اینکه ویژگی کاهش نویز آن علاوه بر سرعت، دقت و عملکرد، عملکرد بی صدایی را نیز برای آن ممکن می نماید.

منبع: فرادید

به "این ربات تازه همه کار می نماید؛ از تهیه قهوه تا چاپ سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات تازه همه کار می نماید؛ از تهیه قهوه تا چاپ سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید