افزایش 50 درصدی ظرفیت فراوری خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان

به گزارش بابا آب داد، تقریباً از اوایل قرن بیست ویکم بود که محبوبیت شاسی بلندها در بازارهای جهانی سیر صعودی به خود گرفت. همین محبوبیت و توجه عمومی باعث شد تا کمپانی های خودروسازی سعی در توسعه هرچه بیشتر تولیدات خود در این کلاس نمایند.

افزایش 50 درصدی ظرفیت فراوری خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان

مدیرعامل ایران خودرو خراسان گفت: پروژه افزایش ظرفیت فراوری شرکت ایران خودرو خراسان در فازهای مختلف تعریف و از چند سال قبل در حال انجام است. در مرداد ماه سال جاری نیز مرحله نهایی پروژه توسعه خط مونتاژ 2 به منظور افزایش ظرفیت فراوری خودروهای SUV به مرحله اجرا عایدی.

سال جاری گروه صنعتی ایران خودرو فراوری 630 هزار دستگاه خودرو را هدف گذاری نموده و فراوری 108 هزار دستگاه از آن برعهده سایت فراوریی خراسان است. با بهره برداری از پروژه توسعه خط مونتاژ 2 ایران خودرو خراسان در مردادماه سال آینده، ظرفیت فراوری خودروهای شاسی بلند در این شرکت 50 درصد افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان، بیژن زاهدی فرد اظهار داشت: در حال حاضر 2 نوع خودروی SUV هایما اس 5 و اس 7 پلاس با ظرفیت فراوری شش ونیم دستگاه در ساعت در ایران خودرو خراسان فراوری می گردد که با اجرای این پروژه ظرفیت فراوری خودروهای SUV با افزایش 50 درصدی به 10 دستگاه در ساعت می رسد.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان ادامه داد: شرکت تام ایران خودرو در حال ساخت خط نو مونتاژ 2 ایران خودرو خراسان است. این خط کاملاً مکانیزه است و امکان فراوری همزمان 4 مدل خودروی شاسی بلند را دارد.

وی درخصوص مقدار اشتغال ایجادشده با بهره برداری از خط نو اظهار کرد: قبل از اجرای این پروژه 135 نفر نیرو در این خط مشغول به کار بودند و با بهره برداری از خط نو حدود 50 نفر نیروی دیگر نیز مشغول به کار خواهند شد. این مقدار بسته به فراوری متغیر است.

شاسی بلندها نسبت به سایر مدل های خودرو جادارتر است و برای خانواده ها انتخاب مناسبی به شمار میرود. اگرچه این روزها خرید SUV کمی سخت شده و حتی خودروهای ایرانی شاسی بلند هم به قیمت های نجومی رسیده است، اما همچنان بیشتر افراد ترجیح می دهند یک شاسی بلند قدرتمند و مطمئن تهیه نمایند و از راحتی و امکانات آن بهره مند شوند.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ بابا آب داد مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "افزایش 50 درصدی ظرفیت فراوری خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 50 درصدی ظرفیت فراوری خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید