ابراز تاسف همایون اسعدیان از برخورد یک کارگردان

به گزارش بابا آب داد، همایون اسعدیان به انتقاد علیرضا معتمدی که نسبت به صادر نشدن مجوز فیلمبرداریش گله نموده بود، پاسخ داد و از برخورد او ابراز تاسف کرد.

ابراز تاسف همایون اسعدیان از برخورد یک کارگردان

علیرضا معتمدی، کارگردان فیلم رضا متنی را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر و اظهار داشت که او و گروهش هشت ماه است منتظر صدور مجوز فیلمبرداری هستند.

معتمدی که میخواهد دومین فیلم خود را بسازد به انتقاد از شرایط سانسور پرداخته و در بخشی از متن خود نوشته است: اداره سانسور سینما اجازه نمی دهد من دومین فیلمم را بسازم. در یک سال گذشته ده ها بار درخواست و حتا التماس نموده ام که از خون من بگذرند و بگذارند فیلمم را بسازم اما هیچ کاری از پیش نبرده ام. دولت، سانسور و حذف هنرمندان را به پیمان کاران صنفی برون سپاری نموده تا خودش با خیال راحت بتواند از مسئولیت این قتل عام فرهنگی شانه خالی کند. آدم هایی را در شوراهای تصمیم گیر نشانده اند که وظیفه شان تقسیم منافع و بودجه ها بین خودشان و حذف فیلمسازان مستقل از گردونه است.

در این باره همایون اسعدیان، یکی از اعضای شورای پروانه ساخت، گفت: من روز گذشته متن آقای معتمدی را خواندم و به نظرم متنی بی ادبانه با برخوردی توهین آمیز نسبت به همه اعضای شورای پروانه ساخت است. ایشان اتهام هایی زده اند که فکر نمی کنم بتوانند آن ها را اثبات نمایند ولی متاسفانه در زمانه ای زندگی می کنیم که برخی وقت ها این هوچی گری ها جواب می دهد. شاید ایشان هم به همین علت دست به انتشار چنین مطلبی زدند.

اما مهم ترین نکته ای که می خواهم در این باره بگویم این است که ایشان، دست کم در این دوره ای که من در شورای پروانه ساخت وزارت ارشاد بودم تقاضایی برای پروانه ساخت نداشتند، یعنی هیچ پرونده ای از طرف ایشان به شورا ارجاع نشده که رد شده باشد، هیچ فیلمنامه ای از طرف ایشان به شورا نیامده که مردود شده باشد، اساساً تقاضایی از طرف ایشان وجود نداشته است. من حتی موضوع را از آقای جیرانی که پیش از من در شورا بودند هم پرسیدم و می دانم که حداقل در یک سال گذشته تقاضایی برای پروانه ساخت از طرف آقای معتمدی به شورای پروانه ساخت نیامده است. البته درباره این که ایشان خارج از شورا مسائلی داشته باشند یا خیر را، بی اطلاعم اما از طرف شورا می گویم که من حداقل از ایشان چیزی نخوانده ام و متاسفم که در این شرایط این طور برخورد می کنیم.

منبع: همگردی

به "ابراز تاسف همایون اسعدیان از برخورد یک کارگردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تاسف همایون اسعدیان از برخورد یک کارگردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید