تولید مستندهای فاخر در راستای تقویت هویت و توسعه عدالت

به گزارش بابا آب داد، تهران (پانا) - محمدمهدی رحمتی در آیین نکوداشت مستندسازان برتر استانی خاطرنشان کرد که مساله محوری در راستای تقویت هویت و توسعه عدالت، دو گام اساسی در زمینه سازی برای تولید مستندهای فاخر است.

تولید مستندهای فاخر در راستای تقویت هویت و توسعه عدالت

به گزارش روابط عمومی مرکز امور استان های صداوسیما، در مراسمی با حضور سرپرست و مدیران کل مراکز و مدیران ستاد معاونت، از مستندسازان برگزیده مراکز سمنان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام تقدیر شد.

در ابتدای مراسم، محمد مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان های صدا و سیما با اشاره به اینکه دو رویکرد اصلی سازمان در دوره تازه، عدالت گستری و هویت محوری است، اظهار کرد: نمونه شاخص تحقق این دو رویکرد، حوزه مستند سیمای استان هاست که نشان می دهد ساخت مستندهای پژوهشی، امکان تجربه زیستی بیشتری را فراهم می کند.

وی با تاکید بر اینکه نخستین نشست ها در معاونت امور استان ها با حضور مستندسازان مراکز برگزار شد افزود: در دوره تازه، ساخت مستندهای فاخر اهمیت ویژه ای یافته است.

سرپرست معاونت امور استان های صدا و سیما به ارتباط میان هویت اجتماعی و عدالت با حفظ محیط زیست اشاره و گفت: امیدواریم در این حوزه شاهد تولید آثار بیشتری باشیم.

وی ضرورت تامین نیازهای مالی برای تولیدات مستند را مورد توجه قرار داد و گفت: نسبت برآوردهای اجرا شده در مراکز برای ساخت مستند با آنچه باید باشد رعایت نشده و می توان گفت بودجه اندکی در اختیار مراکز قرار گرفته اما در عین حال شرایط ساخت مستند در مراکز به نسبت نرخ برآورد در حوزه نمایش، شرایط بهتری دارد اگر چه هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

رحمتی ادامه داد: بر این اساس، ضرورت دارد سال آینده سهم معاونت استان ها در حوزه تولید و و بودجه مستند فاخر مراکز افزایش یابد.

سرپرست معاونت امور استان های رسانه ملی شرح داد: کشف استعدادها و توزیع مناسب امکانات برای ساخت مستند، وظیفه مدیران کل استان هاست؛ از طرفی، یکی از مسائل رسانه، وجود خط قرمزهای ناشناخته است که در حوزه مستند، تلاش می کنیم موانع را به حداقل برسانیم.

تقویت عنصر پژوهش در تولید مستندهای استانی

مکرمه آقایی، مدیر هماهنگی تولید برنامه های مستند مرکز سیمای استان ها هم در این مراسم با اشاره به لزوم توجه به همه ابعاد ساخت یک مستند تاثیرگذار بیان نمود: تقویت پژوهش در حوزه مستندسازی مسئله ای جدی است و بر همین اساس باید برای آن بودجه مناسبی در نظر گرفته شود.

در ادامه حجت طاهری، تهیه کننده مستند احتضار از کهگیلویه و بویراحمد که سیمرغ بلورین جشنواره فجر امسال را هم کسب کرده نیز در سخنانی با تاکید بر ضرورت حفظ جنگل ها و مراتع استان به عنوان سرمایه ملی گفت: 87 درصد جنگل و مراتع زاگرس در حال نابودی است و در این بین مستند احتضار اثری واقع گرایانه و در ژانر رئال اجتماعی است که قصه پر غصه نابودی جنگل های زاگرس را بیان می کند.

وی افزود: در جشنواره چهلم فجر، سیمرغ بلورین به این اثر تعلق گرفت که در هشت سال گذشته و در سطح مراکز استان ها بی سابقه بوده است.

در انتها مراسم و با حضور سرپرست معاونت، مدیران کل مراکز کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، کرمانشاه، همدان و سمنان، رئیس مرکز سیما و مدیر هماهنگی تولیدات سیمای استان ها، از پنج کارگردان حاضر، تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تولید مستندهای فاخر در راستای تقویت هویت و توسعه عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید مستندهای فاخر در راستای تقویت هویت و توسعه عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید