آتش زدن خانه مامور منابع طبیعی از طریق جنگل خواران

به گزارش بابا آب داد، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری گفت: منزل مامور منابع طبیعی را به دلیل دفاع از بیت المال آتش زدند.

آتش زدن خانه مامور منابع طبیعی از طریق جنگل خواران

مجید ذکریایی در کارگروه پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری و ساخت وساز غیرمجاز شهرستان بابل گفت: به ما می گویند فعلا با فلانی کار نداشته باشید، چون دارد مجوز می گیرد اما جنگل بیت المال است و رجال سیاسی از کجا و به چه صورت مجوز می گیرد.

او افزود: آن هایی که نفوذ داشتند و راه دور زدن قانون را بلد بودند رفتند و برای خودشان مجوز گرفتند به همین دلیل باید افرادی که به نام دامدار و روستانشین وارد عرصه های جنگلی شدند شناسایی و تفکیک شوند، چون بسیاری از ساکنان عرصه جنگلی دامدار نیستند.

وسعت جنگل های مازندران از 3 میلیون و 200 هزار هکتار به یک میلیون و 800 هزار هکتار رسیده است و بسیاری معتقدند بخش زیادی از این کاهش ناشی از جنگل خواری و ساخت و ساز در منطقه ها جنگلی است و انتقاد ها نیز به سمت دستگاه های خدمات رسانی است که به متخلفان ساخت وساز در اراضی ملی خدمات آب، برق و گاز می دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران منطقه ساری در این نشست پرسید مگر می شود در یک روستا 20 ساخت وساز غیرمجاز باشد و دهیار بی خبر باشد؟

ذکریایی ادامه داد: منابع طبیعی قصد ضعیف کشی ندارند اما از مدیران برخی دستگاه ها باید پرسید چرا در شهرستان 36 حکم تخریب چندین سال اجرا نشده است در حالیکه خانه همکار ما را به دلیل دفاع از بیت المال آتش زدند.

رئیس جمهور 20 اسفند ماه در سفر به مازندران از استاندار خواست در طی یک روز کارگروه ویژه مبارزه با جنگل خواری تشکیل شود که این کارگروه تشکیل و مصوب شد برای جنگل خواران اخطار کتبی صادر شده و از فروردین امکاناتی که در اختیار آنان است قطع می شود.

بابا آب داد مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آتش زدن خانه مامور منابع طبیعی از طریق جنگل خواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش زدن خانه مامور منابع طبیعی از طریق جنگل خواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید