3 برنامه دولت برای تحریک تقاضای سفر

به گزارش بابا آب داد، خبرنگاران : سید مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در بازدید از غرفه روزنامه توریسم در دوازهمین نمایشگاه بین المللی پارس در شیراز در گفتگوی با خبرنگار ما از سه برنامه تازه دولت برای تحریک تقاضای سفر اطلاع داد.

3 برنامه دولت برای تحریک تقاضای سفر

فاطمه مقدم : سید مصطفی فاطمی مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی در بازدید از غرفه روزنامه توریسم در دوازهمین نمایشگاه بین المللی پارس در شیراز در گفتگوی با خبرنگار ما از سه برنامه تازه دولت برای تحریک تقاضای سفر اطلاع داد.

به گزارش توریسم ،فاطمی با اشاره به سه پروژه در دست اقدام وزارتخانه برای رونق گردشگری توضیح داد: حراجی سفر و سفرهای اعتباری و اختصاص وام های تحریک تقاضای سفر هر سه این پروژه هایی است که وزراتخانه برای یاری به افزایش سفرهای داخلی در دست اقدام و اجرا دارد. وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که ازبهمن ماه سفرها شروع گردد و در اسفند ادامه پیدا کند و در نوروز به اوج خود برسد. با توجه به اینکه از پنج فروردین ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد حجم شلوغی سفر در 5 روزاول به شدت افزیش پیدا می نماید از این رو در جلسه هفته گذشته ستاد خدمات سفر تمرکز بر انجام فعالیت هایی گذاشتیم تا بتوانیم این پیک سفر تا 5 فررودین را مدیریت کنیم. یکی از اقدامات توزیع مکانی و زمانی سفر است که در بحث توزیع زمانی برنامه ریزی برای فراهم آوردن زمینه تا سفرهای زود هنگام در بهمن و اسفند ماه است.

وی با اشاره به طرح حراجی سفر از استقبال بسیاری تاسیسات گردشگری در استان های مختلف کشور اطلاع داد و گفت : به زودی لیست اقامتگاهها و تاسیسات گردشگری مشارکت نماینده در این طرح اعلام خواهد شد.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی حضور در غرفه بین المللی خبر با اشاره به اینکه برآیند هر صنعت در نمایشگاه آن منعکس خواهد گفت: هر صنعت که شرایط مطلوبی داشته باشد نمایشگاه آن صنعت نیز شرایط مطلوب و خوبی خواهد داشت ما در شرایطی در حال برگزاری نمایشگاه هستیم که شرایط صنعت گردشگری خوب نبوده است بعلاوه در ماه های اخیر نیز بیشتر رویدادها در بیشتر صنایع لغو شده است .اینکه در این چنین شرایطی نمایشگاهی در حوزه گردشگری در شیراز برگزار می گردد امیدواری بسیاری در صنعت ایجاد خواهد نمود.

مصطفی فاطمی با اشاره به اینکه گاهی برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاه منجر به راه اندازی دوباره صنعتی می شوند اضافه کرد: این نمایشگاه می تواند شروع دوباره گردشگری برای استان و کشور باشد. امیدوارم در تعطیلات بهمن ماه مدارس و تعطیلات ویژه در بهمن و اسفند رونقی در گردشگری داخلی وافزایش سفرها ایجاد گردد.

فاطمی بعلاوه رویکرد شانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در بهمن ماه برگزار خواهد شد را استان محوری ومنطقه محوری خواند گفت: این نمایشگاه ما سعی کردیم قطب های گردشگری کشور را تقویت نموده تابه برندهای گردشگری ایران برای فعالیت در داخل و خارج از کشور شوند.

وی به رویکرد تازه در شانزدهمین گردشگری تهران اشاره کردو گفت: دراین نمایشگاه بر محورهایی که کمتر به آن توجه شده متمرکز شده ایم و استان های کشور در یک تقسیم با محورهای گردشگری جا داده ایم یکی از مهم ترین محورهای ما در نمایشگاه امسال محور پرشیاست که متشکل از استان های فارس، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه بویراحمد و چهار محال بختیاری است که در یک سالن تحت عنوان پرشیا حضور پیدا خواهند کرد. یک سالن ویژه نیزبا عنوان سالن خلج فارس داربم و استان هایی که در حوزه جنوب کشور هستنددر آن سالن قرار خواهند گرفت . استان های دیگر کشور نیز در تقسیم بندی هایی گردگری در سالن خزر، سالن خراسان، سالن محور غرب و سالن شمال غرب نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی توجه به گردشگری موضوعی را از دیگر برنامه های وزراتخانه میراث در سال گذشته و امسال خواند و گفت: تنوع جاذبه های گردشگری ما و تنوع موضاعاتی که می توان به آنها پرداخت ما را به این سمت بردکه بیشترروی گردشگری موضوعی وتخصصی کار کنیم. 41 موضوع گردشگری را در قالب 41 میز تخصصی در تعریف کردیم و تعدادی از فدراسیونهای آن در حال تشکیل است و از گردشگری خوراک و ورزشی گرفته تا گردشگری معلولین و بچه ها انواع موضوعات گردشگری ست که در نمایشگاه امسال خودش را نشان خواهد داد.

فاطمی بیان کرد: شهرها نیز بر اساس داشته هایشان برند سازی می شوند. تاکید ما این است که درکنار قابلیت هایی گوناگونی که شهرهای مختلف دارند برمحورهای خاص شهرها که به آن شهره هستند باید کار کرد . مثلا شیراز همواره به عنوان شهر ادبی شناخته میشده است و میز گردشگری ادبی با نگاه به این داشته شیراز شکل خواهد گرفت. میز عشایر نیز از دیگر محورهای توسعه موضوعی گردشگری در فارس است که بزودی راه اندازی خواهد شد. بعلاوه میزگردشگری هوایی و تاکسی های هوایی ونجوم که می توان بخش نجوم ان را با همکاری استانهایی که در نجوم قوی هستند چون فارس برگزار کنیم.

وی با اشاره به تنوع موضوعی گردشگری در کشورگفت : اتفاق خوشایند دیگرتشکیل میزهای گردشگری است و تعامل با افراد زیادی است که در این حوزه ها تخصص داشته اند وگردشگری تخصصی ما در برخی از شهرها بسیار خوب رشد نموده است. فارس نیز یکی از شهرهایی است که باتوجه به تنوع موضوعی که دارد باید میزهای تخصصی خود را زودتر شکل بدهد و بتوانیم تنوع جاذبه های فارس را با هویت هایی که برای هرکدام از موضوعات تعریف میکنیم معرفی کنیم.

سید مصطفی فاطمی دیگر اقدام وزراتخانه میراث برای توسعه گردشگری داخلی را تهیه تقویم رویدادهای شاخص گردشگری خواند و گفت: تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور شامل دو رویداد منتخب از هر استان برای آگاهی و بهره برداری از آن است تا هر یک از ادارات کل استانی با تمرکز بر رویدادهای شاخص خود نسبت به برنامه ریزی و ترویج سفر در طول سال اقدام نمایند.

وی باتاکید بر اینکه تجربه گرایی وتوجه به موضوعات خاص مورد توجه صنعت گردشگری امروزی است توضیح داد: با توجه به قابلیت هایی که فارس دارد نمی توان این استان را به چند میز تخصصی محدود کرد اما در برخی از موضعات گردشگری امکان پر رنگ کردن این استان در محورهای خاص وجود دارد.

وی درپایان با اشاره به اینکه حفظ و تداوم انتشار روزنامه توریسم به عنوان تنها روزنامه مکتوب گردشگری در شرایط خاص مالی فعلی بسیار کار بزرگ و مهمی است از دست اندرکاران این روزنامه تشکر کرد.

منبع: توریسم آنلاین

به "3 برنامه دولت برای تحریک تقاضای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 برنامه دولت برای تحریک تقاضای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید