گوترش حمله نیروهای حفتر به بیمارستانی در لیبی را محکوم کرد

به گزارش بابا آب داد، - دبیر کل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای، حمله نیروهای ارتش ملی لیبی وابسته به ژنرال خلیفه حفتر به یک بیمارستان ویژه بیماران کرونا در طرابلس پایتخت این کشور را محکوم کرد.

گوترش حمله نیروهای حفتر به بیمارستانی در لیبی را محکوم کرد

به گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش همچنین با محکوم کردن حملات پی در پی به کادر درمانی و تجهیزات پزشکی در شرایط کنونی در لیبی تاکید نمود و گفت که این اقدامات می تواند یک جنایت جنگی باشد.

دبیر کل سازمان ملل پیشتر در اوایل فروردین ماه به هدف حفاظت از عوارض شیوع ویروس کرونا، خواهان آتش بس فوری در تمامی نقاط دنیا شده بود.

دولت وفاق ملی لیبی دوشنبه شب(به وقت محلی) از حمله نیروهای ژنرال حفتر فرمانده موسوم به ارتش ملی لیبی به یک بیمارستان ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا در طرابلس اطلاع داد.

گروه عملیاتی آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در بیانیه ای گفت که شبه نظامیان تروریست حفتر بیمارستان الخضراء را که به عنوان یکی از مراکز درمان مبتلایان به کرونا در این کشور اختصاص یافته، هدف گرفتند.

در ادامه بیانیه آمده است: این اقدام در ادامه اقدامات تروریستی نیروهای تشکیلات حفتر در حمله به گروه های امداد و کادر پزشکی و بیمارستان های طرابلس اجرا شده است.

نیروهای ژنرال حفتر که از سوی امارات، عربستان، روسیه، مصر و اردن و بعضی کشورهای اروپایی حمایت می شوند، از 4 آوریل 2019 حملات خود به طرابلس را شروع و از 12 دسامبر گذشته نیز به منظور تصرف این شهر حملات شان را تشدید نموده اند.

یگان های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی نیز در واکنش به تحرکات نظامی نیروهای حفتر در حومه طرابلس عملیات برکان الغضب را شروع نموده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "گوترش حمله نیروهای حفتر به بیمارستانی در لیبی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش حمله نیروهای حفتر به بیمارستانی در لیبی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید