چگونه ویروس ها و بدافزار های گوشی اندرویدی را پاک کنم؟

به گزارش بابا آب داد، درست مانند رایانه شما، تلفن اندرویدی شما نیز می تواند قربانی بدافزار گردد. این نوع مشکل، سیستم شما را کند می نماید و اشکالاتی ایجاد می نماید که حتی استفاده از تلفن شما را سخت می نماید و برای محافظت از گوشی خودتان باید هر چه سریعتر مشکل را حل کنید.

چگونه ویروس ها و بدافزار های گوشی اندرویدی را پاک کنم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، اگر یک برنامه آلوده دانلود نموده باشید یا از یک وب سایت مخرب بازدید نموده باشید، مراحلی وجود دارد که می توانید برای حذف بدافزار و محافظت از تلفن خود در آینده انجام دهید.

1: گوشی را خاموش کنید تا زمانی که جزئیات را بدانید.

هنگامی که مطمئن شدید تلفن شما مورد حمله بدافزار قرار گرفته است، دکمه پاور را پایین نگه دارید و گوشی را کاملا خاموش کنید. ممکن است از ایجاد آسیب به وسیله بدافزار جلوگیری نکند، اما می تواند از بدتر شدن مشکل جلوگیری کند و ممکن است کوشش های بدافزار برای دسترسی به شبکه های اطراف را متوقف کند.

خاموش شدن گوشی به شما فرصت می دهد تا فکر و تحقیق کنید که آیا برنامه آلوده خاصی را می شناسید که بدافزار را روی دستگاه شما آورده است؟ آیا می دانید چه نوع نرم افزار های دیگری ممکن است بدون رضایت شما دانلود نموده باشد؟ اگر نه، به رایانه دیگری بروید و علائم خود را (و بعلاوه هر برنامه جدیدی که امتحان نموده اید) جستجو کنید تا مشکل را محدود کنید. اگر نمی توانید برنامه را در ریشه مشکل پیدا کنید، نمی توانید آن را حذف کنید.

اگر تحقیقات شما چیزی را نشان نداد، ممکن است بخواهید تلفن خود را دوباره روشن کنید و به مرحله پنج بروید. برنامه های ضد بدافزار می توانند به شناسایی دلیل مسائل شما یاری نمایند و حتی ممکن است بتوانند نرم افزار آلوده را برای شما حذف نمایند. با این حال، این روند بعلاوه مستلزم بازگرداندن مجدد دسترسی تلفن به اینترنت است که خطراتی را به همراه دارد.

مرحله 2: تغییر به حالت امن / اورژانس در حالی که گوشی شما کار می نماید.

وقتی دستگاه خود را دوباره روشن می کنید و برای جداسازی برنامه مشکل ساز وارد آن می شوید، ابتدا به حالت امن بروید. این موضوع به محدود کردن آسیبی که برنامه آلوده می تواند وارد کند یاری می نماید.

می توانید با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه زمانی که دستگاهتان روشن است، به حالت ایمن بروید، سپس روی گزینه خاموش کردن ضربه بزنید و نگه دارید.

مرحله 4: این باید چند گزینه قدرت، از جمله گزینه راه اندازی مجدد به حالت ایمن را نشان دهد.

این حالت را انتخاب کنید و قبل از ادامه، منتظر بمانید تا گوشی شما راه اندازی مجدد گردد. اگر نمی توانید حالت ایمن را پیدا کنید، به جای آن حالت هواپیما را فعال کنید تا دستگاه خود را از هر شبکه ای قطع کنید. معمولاً می توانید آن گزینه را در بالای صفحه اعلانات خود پیدا کنید.

توجه: اگر حتی پس از دانلود یک برنامه امنیتی نمی توانید متوجه شوید که چه چیزی باعث مشکل بدافزار شما شده است، اکنون زمان آن نیست. از یک متخصص یاری بخواهید و اگر باید گوشی خود را پاک کنید. اگر باج افزاری که به طور فزاینده ای متداول می گردد، تلفن شما را تحت کنترل گرفته و اقدامات شما را مسدود کند، این یک استراتژی خوب است.

5: به تنظیمات بروید و برنامه را پیدا کنید.

به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود مراجعه کنید. تنظیمات معمولاً یک نماد چرخ دنده دارد، اما این به تم ها و ترتیب شما بستگی دارد: اگر در یافتن مکان مناسب مشکل دارید، آن را جستجو کنید.

مرحله 6: در تنظیمات، اسکرول کنید تا قسمتی به نام Apps را ببینید و روی آن کلیک کنید. در پی لیستی از همه برنامه های فعلی خود بگردید. ممکن است برای یافتن لیست کامل، لازم باشد App Manager را انتخاب کنید.

مرحله 7: هنگامی که به آنجا رسیدید، پیمایش کنید تا برنامه آلوده را در مرکز مسائل خود بیابید.

مرحله 8: برنامه را انتخاب کنید، و با این کار گزینه های Uninstall، Force Close یا Force Stop ظاهر می گردد (اغلب نمی توانید برنامه های اصلی را حذف کنید، فقط آن ها را غیرفعال کنید، اما بعید است که مشکل از این برنامه ها باشد).

منبع: انتخاب

به "چگونه ویروس ها و بدافزار های گوشی اندرویدی را پاک کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویروس ها و بدافزار های گوشی اندرویدی را پاک کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید