چگونه وای فای خود را برای تجربه ویدئو کنفرانس بهتری تنظیم کنیم؟

به گزارش بابا آب داد، جهان دارد به سوی مدل کار ترکیبی پیش می رود. در این مدل، مردم دائما میان خانه و دفتر کار جابه جا می شوند. در مدل کار ترکیبی، شرکت در جلسات به وسیله ویدئو کنفرانس یک امر عادی است.

چگونه وای فای خود را برای تجربه ویدئو کنفرانس بهتری تنظیم کنیم؟

بدون داشتن یک وای فای خوب، شرکت در تماس های تصویری و ویدئو کنفرانس ها می تواند تجربه ای وحشتناک باشد. این روزها، ناگزیر هستید که سرعت اینترنت و وای فای خود را ارتقا دهید و هر روز وای فای بهتری بسازید تا از تماس های تصویری و کنفرانس های ویدئویی لذت برده و بتوانید به اهداف خود برسید.

در این مطلب، می خواهیم تنظیمات و ترفندهایی برای ساختن یک وای فای مناسب ویدئو کنفرانس آموزش دهیم:

1- تشخیص دهید در کدام نقطه خانه، سیگنال های وای فای قوی تر هستند

قدرت سیگنال های وای فای از یک مکان به مکان دیگری، فرق دارد. برای داشتن یک تجربه تماس تصویری خوب، باید اطمینان پیدا کنید لپ تاپ خود را در یک نقطه ای قرار داده اید که قوی ترین سیگنال های وای فای را دارد. ابزارها و برنامه های زیادی برای ارزیابی سرعت اینترنت و قدرت سیگنال های وای فای در هر نقطه از خانه یا دفتر کامل داریم. برای مثال اپلیکیشن در اندروید؛ اپلیکیشن در ویندوز و مک و اندروید و iOS برای یافتن برترین نقطه خانه از نظر قدرت سیگنال دهی استفاده می شوند. راهنمای زیر نیز به طور کامل نحوه مقدار گیری و یافتن برترین مکان سیگنال دهی وای فای را آموزش می دهد:

  • چگونه قدرت سیگنال های وای فای را در مک و ویندوز مقدار بگیریم و بعد تحلیل کنیم؟

2- از کابل شبکه بهره ببرید

اگر می خواهید از حداکثر سرعت اینترنت خود برای ویدئو کنفرانس بهره ببرید؛ لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را به وسیله کابل شبکه به روتر یا مودم وصل کنید. احتمالا در خانه شما هنوز یک کابل شبکه سرعت بهتری نسبت به وای فای می دهد؛ جز اینکه به روترهای نسل تازه وای فای 6 مجهز شده باشید که سرعت های چند گیگابیتی می دهند. در استفاده از اینترنت با کابل شبکه، هم پینگ و تاخیر کمتری دارید و هم اتصال شما کاملا پایدار است و مدام قطع و وصل یا ضعیف نمی گردد.

3- اپلیکیشن های غیرضروری را ببندید

وقتی اپلیکیشن های زیادی روی دستگاه شما باز باشند؛ اگرچه از آن ها استفاده نمی کنید ولی در پس زمینه هنوز مشغول استفاده از اینترنت و مصرف پهنای باند هستند. با بستن برنامه های غیرضروری که در پس زمینه اجرا شدند؛ می توانید پهنای باند بیشتری برای تماس تصویری و ویدئو کنفرانس خود ایجاد کنید. کار دیگری که باید انجام گردد؛ متوقف کردن به روزرسانی های روزانه سیستم عامل و نرم افزارها است.

4- از دیگر کاربران بخواهید مصرف اینترنت خود را کاهش دهند

انتظار نداشته باشید وقتی چندین کاربر یا دستگاه به وای فای شما متصل شدند و مشغول وب گردی، استریم بازی و ویدئو، گوش دادن به موسیقی آنلاین یا اسکرول شبکه های اجتماعی هستند؛ شما تجربه کنفرانس ویدئویی خوبی داشته باشید. به ویژه، با سرعت پایین اینترنت در ایران و روترهایی که تک بانده یا دو بانده متعلق به چندین نسل پیش هستند.

پیش از آغاز تماس تصویری، از سایر اعضای خانه یا همکاران خود در دفتر کار بخواهید از وای فای استفاده ننمایند و اتصال بی سیم خود را قطع نمایند یا فعالیت های اینترنت خود را محدود سازند.

5- کیفیت ویدئوها را پایین بیاورید

تقریبا تمام پلتفرم های تماس ویدئویی این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند که کیفیت ویدئو را دستکاری کنید. غالبا، کاربران دوست دارند کیفیت ویدئو را افزایش دهند و روی بالاترین کیفیت قرار دهند ولی باید بدانیم که ویدئوهای با کیفیت بالا، پهنای باند بیشتری مصرف می نمایند.

بنابراین، برای داشتن یک ویدئو شفاف، بهتر است که کیفیت ویدئوها را روی HD قرار ندهید؛ به ویژه اگر اتصال اینترنت پایینی دارید. وسوسه انگیز است که یک تماس تصویری یا ویدئو کنفرانس با کیفیت HD داشته باشید ولی باید بدانید که بدون سرعت اینترنت و وای فای مناسب، ویدئوها قطع شده و دائما با تاخیر و لک روبرو می شوند. مشاهده ویدئوها با کیفیت معمولی مانع از این مسائل می گردد.

6- تغییرات لازم را در QoS انجام دهید

قابلیت QoS یا کیفیت سرویس در مودم ها و روترها، با اولویت بندی سرویس ها و اپلیکیشن ها و دستگاه ها، سعی دارد یک کیفیت تضمین شده به کاربران بدهد. با اعمال تغییرات لازم در سرویس QoS مودم یا روتر خود می توانید، پهنای باند لازم برای یک ویدئو کنفرانس لذت بخش و بدون قطعی را تضمین کنید.

در تمام مودم ها و روترها یک بخش به نام QoS یافت می گردد. می توانید به این بخش مراجعه نموده و بعد وارد Adaptive QoS شوید و گزینه video conferencing را برای دستگاه خود انتخاب کنید.

7- اگر از دوربین استفاده نمی کنید؛ آن را خاموش کنید

اگر در طول یک کنفرانس ویدئویی، احتیاج به روشن نگه داشتن دوربین نیست؛ می توانید زمانی که صحبت نمی کنید آن را خاموش نموده و این گونه به مصرف کمتر پهنای باند یاری کنید.

خاموش کردن دوربین در طول جلسات ویدئویی و زمانی که احتیاجی به آن ندارید؛ یک تماس تصویری روان تر و تمیزتر در اختیارتان قرار می دهد. روشن بودن دوربین، پهنای باند بیشتری مصرف خواهد نمود و خاموش کردن آن، پهنای باند بیشتری به صدا و بلندگوها می دهد تا صدای بهتری بشنوید.

مطمئن باشید با این ترفندهای گفته شده در بالا، از این پس می توانید تجربه ویدئو کنفرانس بهتری داشته باشید و با هر اتصال اینترنتی، حداکثر استفاده را از پهنای باند و سرعت وای فای ببرید.

منبع: شبکه چی

به "چگونه وای فای خود را برای تجربه ویدئو کنفرانس بهتری تنظیم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وای فای خود را برای تجربه ویدئو کنفرانس بهتری تنظیم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید