چری تیگو 7 پرو، محصول تازه مدیران خودرو

به گزارش بابا آب داد، چری تیگو 7 پرو دومین نسل خانواده تیگو سون محسوب می گردد که از سال 2020 وارد بازار های بین المللی شده و در قالب یک کراس اوور خانوادگی مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

چری تیگو 7 پرو، محصول تازه مدیران خودرو

روزبه راد، شرکت مدیران خودرو به اسم شریک اصلی کمپانی چری در ایران تصمیم دارد تا مونتاژ چری تیگو 7 پرو را احتمالا طی سال 1400 آغاز کند و این شاسی بلند چینی را در اختیار متقاضیان ایرانی قرار دهد.

بر همین اساس بهتر دیدیم تا یک مقاله جامع پیرامون مشخصات فنی چری تیگو 7 پرو، قیمت چری تیگو 7 پرو، امکانات و سایر ویژگی های ظاهری یا عملکردی این خودرو تهیه نموده و آن را به استحضار شما برسانیم. لطفا به ادامه مطلب توجه فرمایید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول آینده مدیران خودرو به دست آورید.

نسل دوم چری تیگو 7 از لحاظ فرم بدنه و نوع طراحی ظاهری، شیوه ای تقریبا محافظه کارانه، اما مجذوب نماینده را به خدمت گرفته تا بتواند دایره هواداران خود را بین اقشار مختلف مشتریان تسری بخشد؛ چراکه شمایل نسل پیشین این خودرو کمی غیرمتعارف جلوه می کرد و به همین علت هم گاهی بعضی افراد نسبت به آن انتقاداتی را بر زبان می راندند.

چری تیگو 7 پرو سعی داشته تا شاخصه های مورد نظر خانواده ها و افراد جوان را به صورت توأمان در قالب چهره ای نسبتا قاطع و تا حدی اسپرت به معرض نمایش بگذارد. استفاده از جلوپنجره عظیم، چراغ های کشیده با حالتی اخم آلود و طرح متناسب سپر سبب شده چهره تیگو 7 پرو تا حد امکان ستیزه جویانه و در عین حال همه پسند به نظر برسد.

حجم پردازی و فرم دهی پروفیل جانبی هم بسیار منطقی صورت پذیرفته و فرمی ورزیده را برای بدنه این خودرو ایجاد نموده است. استفاده از فلاپ های مشکی رنگ در بخش زیرین بدنه و طرح سیاه رنگ ستون C که حالتی پیوسته با شیشه عقب را در فکر پدید می آورد هم جزو دیگر ویژگی های ناحیه کناری این شاسی بلند شهری به تعداد می فرایند.

اما به بخش عقب که می رسیم با نمایی آرام و متعارف تر روبرو خواهیم شد که در این بین، چراغ های به هم پیوسته بیش از سایر بخش ها جلب توجه خواهند کرد. استفاده از چراغ های مه شکن در قسمت پایین سپر به صورت نوار های باریک، سر اگزوز های تزیینی کروم رنگ و اسپویلر بالای شیشه عقب هم در زیباتر به نظر رسیدن نمای پشت این خودرو تاثیر بسزایی داشته اند.

پس از ورود به کابین مطمئنا نسبت به تماشای طرح متعادل، آینده نگرانه، نسبتا مینیمالیستی و چشم نواز داشبورد تیگو 7 پلاس خشنود خواهید شد. در اینجا پیچ وتاب های غیرمنطقی دیده نمی گردد و بیشتر از خطوط صاف استفاده شده تا یک داشبورد زیبا با المان های متفاوت و گیرا پدید آورده گردد.

به ویژه طرح دریچه های تهویه، نمایشگر ایستاده بر بالای داشبورد، غربیلک فرمان دی-کات، کنسول میانی با پنل های لمسی کنترل تهویه و طرح متفاوت اهرم تعویض دنده، از جمله نقاط قوت طراحی داخلی چری تیگو 7 پرو محسوب می شوند.

رنگ مشکی به اسم پس زمینه قالب در این طراحی مورد استفاده قرار گرفته و در لابه لای آن از رگه های قرمز نقره یا کرومی هم استفاده شده است تا بدین ترتیب حسی بهتر برای سرنشینان به وجود آید. قسمت بازویی پنل در ها هم با مواد نرم روکش شده تا کاربران احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

جایگاه ها تا حد امکان سعی دارند تا بدن سرنشین را به خوبی درون بالشتک های خود نگاه داشته و راحتی بیشتری را به وی اعطا نمایند. از لحاظ جادار بودن هم باید گفت که این خودرو فضای مناسبی برای حداقل پنج سرنشین را ایجاد نموده است، به نحوی که حتی سرنشینان ردیف عقب هم از لحاظ فضای پا یا سر با محدودیت های جدی روبرو نخواهند بود.

کیفیت متریال هم در مقایسه با سایر خودرو های چینی هم رده بالاتر ارزیابی شده و جنس بیشتر مواد به کار رفته در ساخت کابین تیگو 7 پرو تا حدودی مرغوب به نظر می رسد.

درون صندوق عقب هم به طور استاندارد معادل 414 لیتر فضا جهت جای دادن اسباب و وسایل وجود دارد که در صورت خواباندن جایگاه های ردیف دوم به رقم 1100 لیتر افزایش خواهد یافت. در مجموع باید گفت که طراحی زیبای کابین تیگو 7 نسل دوم یکی از نقاط قوت اصلی آن است و می تواند موجب جذب هرچه بیشتر مشتریان به سمت محصول تازه مدیران خودرو گردد

گرچه اعلام شده که شرکت چری دو نوع پیشرانه توربوشارژ 1.5 و 1.6 لیتری را برای تیگو 7 پرو در نظر گرفته، اما تا به امروز بیشتر بازار ها این خودرو را با پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ به خود دیده اند؛ بنابراین انتظار داریم که احتمالا مدیران خودرو هم این محصول را با همان موتور 1.5 لیتری به بازار کشورمان عرضه کند.

این پیشرانه از لحاظ فنی و ساختاری تفاوت زیادی با موتور نسل اول ندارد و توانی معادل 156 اسب بخار به علاوه 230 نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه و یا جعبه دنده سی وی تی با 9 دنده شبیه سازی شده به سوی محور جلو ارسال خواهد نمود.

حدبیشتر سرعت چری تیگو 7 پرو مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته دو کلاچه، در منابع خارجی حدود 185 کیلومتر بر ساعت ذکر شده و مصرف سوخت آن هم به صورت ترکیبی معادل 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

اطلاعات دقیقی پیرامون شتاب صفر تا صد این خودرو در دسترس نیست، اما با توجه به وزن 1438 کیلوگرمی و مقدار توان پیشرانه انتظار داریم که چری تیگو 7 پرو بتواند رکوردی حدود 11.5 ثانیه را در فرایند شتاب گیری صفر تا صد به ثبت برساند.

سیستم تعلیق جلو این خودرو هم از نوع مک فرسون است و در عقب از انواع مالتی لینک مستقل استفاده شده که درنتیجه کیفیت سواری با tiggo 7 pro را ارتقاء بخشیده و از خشکی سواری آن به اسم یک کراس اوور نسبتا خوش هیبت کاسته است.

پیشرانه: 1.5L چهار سیلندر توربوشارژ

گیربکس: شش سرعته دوکلاچه یا CVT با 9 دنده مجازی

توان خروجی: 156 اسب بخار / 230 نیوتن متر

حدبیشتر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

میانگین مصرف سوخت: 6.9 لیتر در 100 کیلومتر

شتاب 0-100: حدود 11.5 ثانیه

با توجه به آنکه هنگام نگارش این مقاله هنوز کاتالوگ رسمی تیگو 7 پرو از سوی مدیران خودرو در اختیار اصحاب رسانه قرار نگرفته است، بنابراین نمی توان به طور دقیق پیرامون سطح تجهیزات رفاهی به کار رفته در این خودرو اظهارنظر کرد.

اما با توجه به امکانات مورد انتظار مشتریان ایرانی از یک چنین کراس اوور نسبتا لوکسی، می توانیم بگوییم که احتمالا مواردی همانند: تهویه مطبوع اتوماتیک یا دیجیتال، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، درب صندوق اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتولایت، تنظیم برقی ارتفاع نور، دیلایت، نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات تفریح، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر، گرمکن جایگاه های جلو، روکش جایگاه های چرمی و...، به اسم امکانات استاندارد در تیگو 7 پرو مدیران خودرو حضور خواهند داشت.

آنالیز های ما نشان می دهد که چری تیگو 7 پرو تا به امروز به وسیله موسسات معتبری همانند سی-انکپ یا دیگر دپارتمان های مشابه مورد آنالیز و آزمون ایمنی قرار نگرفته است؛ بنابراین سطح دقیق امنیت این خودرو فعلا برای ما پنهان خواهد ماند. اما نکته اینجاست که نسل اول این خودرو پیروز شده پنج ستاره ایمنی یعنی تمام امتیازات مورد نظر را در آزمون های c-ncap دریافت کند.

درنتیجه انتظار داریم که نسل دوم این خودرو هم با توجه به به روزرسانی ها و اصلاحات انجام شده در بخش پلتفرم و ساختار، بتواند امنیتی مناسب و درخور را برای سرنشینان خود به ارمغان آورد.

بعلاوه احتمالا بعضی تجهیزات همانند انواع سامانه های کنترل کشش و پایداری، حداقل 4 ایربگ، حسگر های پارک جلو و عقب، ترمز های ABS و EBD و ترمز کمکی، ایزوفیکس جایگاه کودک، اتوهلد، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و...، در محصول تازه مدیران خودرو به اسم آپشن های ایمنی حضور خواهند داشت.

این خودرو شاسی بلند که در بعضی رسانه ها از آن با نام تیگو 7 پلاس هم یاد شده، می تواند تجربه رانندگی نسبتا لذت بخش، اما نه چندان مهیج را برای شما به ارمغان آورد؛ به ویژه در مدل مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس cvt نباید یک رانندگی پرشتاب و مملو از هیجان را از تیگو 7 تازه انتظار داشته باشید.

قرار گرفتن پشت فرمان تیگو 7 حسی تقریبا لذت بخش و سرشار از تسلط را به راننده القا خواهد نمود؛ به ویژه مقدار تسلط بر نواحی جانبی و قسمت جلوی خودرو نسبتا رضایت بخش ارزیابی می گردد و راننده می تواند با آرامش خاطر بیشتری در مکان های نسبتا شلوغ رانندگی کند.

آغاز حرکت با چری تیگو 7 چندان کم شتاب احساس نمی گردد، اما در سرعت های بالا احتمالا متوجه خواهید شد که شتاب ثانویه خودرو به میزان شتاب اولیه آن دل چسب نیست؛ به ویژه در مدل های مجهز به گیربکس سی وی تی این مسئله بیشتر نمود پیدا خواهد نمود.

البته باید ذکر کنیم که رانندگی با این خودرو در مصارف خانوادگی اصلا آزاردهنده نیست و برعکس می تواند تمامی احتیاج های خانواده ها را به حد معقول برآورده سازد، اما در این بین احتمالا جوان تر ها که احتیاج به هیجان بیشتری در رانندگی خود دارند، احتمال نمی توانند تمام احتیاجات روحی خود را با چری تیگو 7 مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری مرتفع سازند.

بعلاوه هماهنگی میان پیشرانه و گیربکس به ویژه در مدل های مجهز به گیربکس دو کلاچه در سطحی نسبتا مطلوب قرار داشته و این دو با حداقل وقفه در کنار یکدیگر نسبت به اعمال فشار بر پدال گاز به وسیله راننده واکنش نشان خواهند داد.

اما گیربکس های سی وی تی از این نظر کمی خونسردتر عمل می نمایند و در سرعت های پایین محتمل است لرزش ها یا صدا های خفیفی هم از سوی جعبه دنده سی وی تی به گوش راننده برسد.

بعلاوه قدرت ترمز ها با توجه به استفاده از انواع دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز های دیسکی معمولی در عقب، تقریبا اطمینان بخش به نظر می رسد و برای متوقف ساختن یک کراس اوور کامپکت به این ابعاد می توانند گزینه های مناسبی باشند.

قیمت تیگو 7 پرو مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو در بازار های جهانی حدود 11 تا 16 هزار دلار برآورد شده است؛ بنابراین اگر شرکت مدیران خودرو نمونه فول آپشن این محصول را هم به بازار عرضه کند، از لحاظ منطقی قیمت آن نباید بیشتر از 800 میلیون تومان باشد.

اما مشکل اینجاست که در حال حاضر نسل قبلی این خودرو به وسیله مدیرانی ها با این محدوده قیمت عرضه می گردد و اگر این شرکت بخواهد هر دو نسل را هم زمان به مشتریان عرضه کند، احتمالا باید قیمتی بیش از یک میلیارد تومان برای تیگو 7 پرو در نظر بگیرد که این امر اصلا منطقی به نظر نمی رسد؛ بنابراین بهتر است که نسل پیشین این خودرو بازنشسته گردد و جا را برای جوان تر ها باز کند تا مشتریان ایرانی هم بتوانند استقبال مناسب تری از کراس اوور تازه چری به عمل آورند.

این محصول در ایران باید به رقابت با حریفانی همانند SWM G01F سیف خودرو، کی ام سی K7 کرمان موتور، فیدلیتی بهمن موتور، دیگنیتی و احتمالا بعضی مدل های تازه که در سال 1400 به وسیله خودروسازان داخلی مونتاژ خواهند شد، به رقابت بپردازد که در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت مدیران خودرو چه تاکتیکی را جهت مقابله با رقبای قدر این محصول به کار خواهد گرفت.

منبع: اقتصادآنلاین

منبع: فرادید

به "چری تیگو 7 پرو، محصول تازه مدیران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چری تیگو 7 پرو، محصول تازه مدیران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید