چرا افرادی که 2 دُز واکسن تزریق نموده اند فوت می نمایند

به گزارش بابا آب داد، تهران (پانا) - دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در مورد دلیل فوت بعضی افراد با وجود تزریق دو دز واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها می گردد ولی به طور کلی هیچ واکسنی در جهان وجود ندارد که 100 در صد جلوی مرگ و میر یا بستری بیماران را بگیرد.

چرا افرادی که 2 دُز واکسن تزریق نموده اند فوت می نمایند

به گزارش وبدا، حمیدرضا جماعتی در حاشیه برگزاری کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با کووید 19 با اشاره به این که این کمیته به صورت هفتگی و با حضور 50 نفر از متخصصان و فوق تخصصین ICU، ریه، عفونی، و رشته های مرتبط با کرونا برگزار می گردد، اضافه نمود: امروز جلسه این کمیته، درخصوص پروتکل های درمانی کرونا و بروز رسانی آخرین درمان های این بیماری برگزار گردید. بحث امروز درخصوص داروهای مصرف شده برای درمان بیماری کرونا و تاثیر و کارایی آن ها است و پروتکل نو که براساس مراحل مختلف بیماری کرونا می باشد در حال تصویب است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در مورد دلیل فوت بعضی افراد با وجود تزریق دو دز واکسن کرونا گفت: تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها می گردد ولی به طور کلی هیچ واکسنی در جهان وجود ندارد که 100 در صد جلوی مرگ و میر یا بستری بیماران را بگیرد.

جماعتی در ادامه با بیان این که ابتلا به کرونا و مرگ و میر افراد بستگی به بیماری های زمینه ای فرد و زمان ابتلایشان به این بیماری دارد، اضافه نمود: ایمنی به کرونا بعد از دو تا سه هفته از تزریق دز دوم واکسن در بدن ایجاد می گردد. درصورتی که بعضی افراد بعد از تزریق دز اول واکسن و یا بلافاصله بعد از تزریق دز دوم مبتلا به کرونا می شوند.

وی بعلاوه گفت: از دیگر عوامل ابتلا به بیماری کرونا، بیماری های زمینه ای است که سیستم ایمنی این افراد بسیار ضعیف است و با زدن واکسن هم ایمنی لازم در بدنشان ایجاد نمی گردد و مانع بستری یا مرگ این افراد نمی گردد.

جماعتی با بیان این که سن بالای افرادی که بیماری زمینه ای دارند هم عامل دیگری برای ابتلا و مرگ این بیماران می گردد، گفت: گاهی بیماران زمینه ای در برابر تعداد بسیار زیادی از ویروس کرونا قرار می گیرند و علیرغم اینکه واکسن کرونا را هم تزریق نموده باشند، سیستم ایمنی این افراد تاب بیماری را نمی آورد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید نمود: باید علاوه بر تزریق دو دز واکسن، اقدامات لازم بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از دور همی ها و مسافرت ها را هم انجام دهیم تا از ابتلا به کرونا جلوگیری گردد و اینکه تصور کنیم تنها با زدن واکسن از ابتلا و مرگ پیشگیری می گردد، فکر خامی است.

جماعتی در ادامه تاکید نمود: حتما علاوه بر واکسیناسیون و مراعات اصول بهداشتی ذکر شده، باید مراقب باشیم که خودمان را در برابر ویروس قرار ندهیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "چرا افرادی که 2 دُز واکسن تزریق نموده اند فوت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا افرادی که 2 دُز واکسن تزریق نموده اند فوت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید