پیشنهاد تخصیص اعتباری برای مقابله با ایران هراسی در لایحه بودجه 1402

به گزارش بابا آب داد، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، پیشنهاد تخصیص اعتباری برای مقابله با ایران هراسی در لایحه بودجه 1402 صورت گرفت.

پیشنهاد تخصیص اعتباری برای مقابله با ایران هراسی در لایحه بودجه 1402

بدنبال هشدار منع سفر به ایران از سوی بعضی کشورها و لغو سفر گردشگران خارجی در ماههای اخیر و بعلاوه کاهش سفرهای داخلی بنابر اظهارات فعالان گردشگری و در ادامه آن، بحران معیشت و اشتغال در صنعت گردشگری کشور، علی اصغر شالبافیان درباره استراتژی و دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای خروج از این شرایط گفت: بسته مقابله و نحوه روبرو با حوادث تدوین شده که به دولت نیز ارائه شده است، بعضی از مفاد این بسته تصویب شده است از جمله معافیت مالیاتی دو ساله و بعضی از مفاد نیز در حال اجراست، مثل بعضی بخشنامه ها و جلساتی که با سازمان تامین اجتماعی و امور مالیاتی برگزار شده است.

او اضافه کرد: برای مقابله با ایران هراسی نیز پیشنهاداتی در قالب بودجه 1402 ارائه شده که منتظر نهایی شدن لایحه بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه هستیم.

معاون گردشگری با توجه به بحرانی که اشتغال و معیشت فعالان گردشگری را نشانه گرفته، درباره تدابیر و اقدام احتمالی که تا سرانجام سال از سوی این معاونت پیش بینی شده، اظهار کرد: تا آخر سال تنها از محل بودجه محدودی که در اختیار وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و بعلاوه از محل بودجه مسئولیت های اجتماعی، موضوع را پیگیری می کنیم اما اینکه در سال 1401 پول جداگانه ای قطعا بگیریم، هنوز چنین مجوزی دریافت نکرده ایم.

شالبافیان بعلاوه درباره اینکه با توجه به تأثیر شدید صنعت گردشگری ایران از رخدادهای سیاسی و به انزوا کشیدن آن آیا در چنین شرایطی مطالعه شده است که چگونه و چه اقدام مؤثری باید انجام گردد، اظهار کرد: وظیفه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این است که رویدادهای گردشگری را برگزار کند که نشان دهنده زندگی عادی مردم باشد و نشاط اجتماعی را نشان می دهد. ما به هیچ وجه این جریان را تعطیل نکردیم و در این مدت رویدادهای زیادی را برگزار کردیم که نشان می دهد حوزه گردشگری پویایی دارد و این ظرفیت را دارد که پویایی را به جامعه برگرداند.

منبع: همگردی

به "پیشنهاد تخصیص اعتباری برای مقابله با ایران هراسی در لایحه بودجه 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تخصیص اعتباری برای مقابله با ایران هراسی در لایحه بودجه 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید