پولیتیکو: اموال بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا به 68 میلیارد یورو رسید

به گزارش بابا آب داد، نشریه آمریکایی پولیتیکو می گوید اتحادیه اروپا تا به امروز 68 میلیارد یورو از اموال روسیه را مسدود نموده و بخش عمده این دارایی ها در بلژیک است.

پولیتیکو: اموال بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا به 68 میلیارد یورو رسید

نشریه آمریکایی پولیتیکو امروز (آدینه) به نقل از یک سند داخلی کمیسیون اروپا گزارش داد که اتحادیه اروپا دارایی های روسیه را در مجموع به اندازه 68 میلیارد یورو مسدود نموده است.

در این سند نوشته شده که بخش عمده ای از دارایی ها در بلژیک و لوکزامبورگ مسدود شده است و ارزش آن ها به ترتیب 50 و 5.5 میلیارد یورو است. گفته می گردد این دو کشور در کنار آلمان، ایرلند، ایتالیا، اتریش و فرانسه بیش از 90 درصد دارایی ها را مسدود نموده اند.

اواخر اکتبر، کریستین ویگاند، سخنگوی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای که به وسیله ایستگاه رادیویی ORF پخش شد گفت که اندازه دارایی های روسیه که به وسیله اتحادیه اروپا مسدود شده بالغ بر 17.5 میلیارد یورو است. گفته می گردد این دارایی ها متعلق به هزار و 350 شخص و نهاد تحت تحریم است.

در ماه های گذشته، اتحادیه اروپا و آمریکا بسته های تحریمی متعددی را علیه روسیه صادر نموده و منابع مالی مسکو را در کشور های خود مسدود نموده اند. با این حال، اقتصاد روسیه تا کنون بیش از آنچه انتظار می رفت از خود انعطاف نشان داده است. روبل روسیه با اینکه در اواخر فوریه و اوایل مارس بیش از 30 درصد ارزش خود را از دست داد، مجددا آغاز به رشد کرد و ارزش قبلی خود را به دست آورد. از سوی دیگر، تورم روسیه در ماه های اخیر آغاز به کاهش نموده است. نرخ 17.8 درصدی تورم روسیه در ماه آوریل به 14.9 در ماه اوت رسید و صندوق بین المللی پول منظره مالی خود را برای روسیه در سال 2022 بهبود بخشید.

بابا آب داد بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پولیتیکو: اموال بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا به 68 میلیارد یورو رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولیتیکو: اموال بلوکه شده روسیه در اتحادیه اروپا به 68 میلیارد یورو رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید