همه گیری کرونا بر روی روابط دیپلماتیک اثر جدی خواهد گذاشت

به گزارش بابا آب داد، کارشناس اروپا گفت: نظریه پردازان معتقدند همه گیری کرونا بر روابط دیپلماتیک کشورها اثر جدی خواهد گذاشت.

همه گیری کرونا بر روی روابط دیپلماتیک اثر جدی خواهد گذاشت

مرتضی مکی، کارشناس مسائل اروپا و آمریکا در گفت وگو با ، با اشاره به تاثیر کرونا بر روابط دیپلماتیک گفت: کرونا همه دنیا را درگیر نموده و اکنون به نوعی تمام کشورها در حال مبارزه با این بیماری هستند و مفهوم اهمیت بهداشتی و نظام درمانی به یک موضوع پر اهمیت برای دنیا تبدیل شده است.

او افزود: شیوع این بیماری تبعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... را در پی خواهد داشت. در این میان نظریه پردازان نیز دیدگاه های متفاوتی درباره دنیا پس از کرونا مطرح نموده اند و معتقدند همه گیری این بیماری بر روی روابط دیپلماتیک نیز اثر جدی خواهد گذاشت.

مکی با اشاره به اثر کرونا بر پروژه همگرایی اروپایی اظهار کرد: پروژه همگرایی اروپایی که یکی از پیروز ترین نمادهای همگرایی در دنیا بود، اکنون تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و با توجه به اینکه همه کشورها به فکر تامین امنیت بهداشتی و نظام درمانی خودشان هستند، اما و اگرهای زیادی را در کشورهای اروپایی ایجاد نموده است.

: آسیایی ها در عرصه یاری رسانی گوی سبقت را از غرب ربودند

این کارشناس مسائل اروپا و آمریکا افزود: نوع رکودی که پس از کرونا در دنیا فراگیر می گردد روابط سیاسی میان کشورها را نیز تحت تاثیر زیادی قرار می دهد؛ اکنون هم گفته می گردد صندلی ایالات متحده، اروپا و یا چین پس از کرونا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که در این بین می توان به کاهش قدرت و صندلی آمریکا و چین اشاره نمود.

او با اشاره به تاثیر کرونا بر صندلی سیاسی و قدرت کشورها، توضیح داد: اینکه این کشورها چگونه می خواهند روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را پس از کرونا ترمیم نمایند هنوز در سطح نظریه مطرح است؛ به هر حال پس از گذر از این شرایط بیماری کرونا به عنوان نقطه تحول در روابط دیپلماتیک کشورها مطرح خواهد شد؛ البته هنوز نقاط مبهم زیادی در این رابطه وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "همه گیری کرونا بر روی روابط دیپلماتیک اثر جدی خواهد گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری کرونا بر روی روابط دیپلماتیک اثر جدی خواهد گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید