نماینده واشنگتن در سازمان ملل: حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد

به گزارش بابا آب داد، لیندا توماس-گرینفیلد در نامه ای به شورای امنیت مدعی شد حملات هوایی اخیر این کشور در مرز عراق و سوریه، با هدف جلوگیری از حملات شبه نظامیان تحت حمایت ایران علیه پرسنل و تاسیسات آمریکا، انجام شد.

نماینده واشنگتن در سازمان ملل: حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد

به گزارش گروه بین الملل بابا آب داد، لیندا توماس-گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در نامه ای خطاب به شورای امنیت این سازمان که خبرگزاری رویترز مدعی است به رویت آن رسیده، مدعی شد هدف قرار دادن آنچه شبه نظامیان تحت حمایت ایران در عراق و سوریه خواند با حملات هوایی با هدف مهار آن ها و تهران از انجام و یا حمایت از حملات بیشتر علیه پرسنل یا تاسیسات آمریکا انجام شد.

به گزارش رویترز، طبق ماده 51 منشور سازمان ملل، شورای امنیت باید فوراً از هر اقدامی که کشورها در دفاع از خود در برابر حمللات مسلحانه انجام می دهند، مطلع شود.

او همسو با ادعای پنتاگون گفت که این حملات علیه مواضع شبه نظامیانی بوده که مقصر افزایش مجموعه حملات هواپیماهای بدون سرنشین و راکتی علیه پرسنل و تاسیسات آمریکا در عراق هستند.

گرینفیلد در ادامه ادعاهای خود در این نامه، افزوده این پاسخ نظامی بعد از آن اتخاذ شد که عملیات های غیرنظامی برای مقابله با تهدید کافی نبودند و همچنین با هدف تنش زدایی و ممانعت از حملات بیشتر انجام شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هم در نامه ای مشابه به کنگره این کشور در روز سه شنبه گفت: ایالات متحده آمادگی دارد اقدامات بیشتر در صورت لزوم برای مقابله با تهدیدات یا حملات بیشتر را به کار گیرد.

این در حالی است که در پی بالا گرفتن مباحثات در میان قانونگذاران آمریکایی در خصوص صدور فرمان اقدام نظامی علیه مواضع الحشد الشعبی بدون مشورت با کنگره، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه شنبه دو طرح را به تصویب رساندند که خواستار لغو برخی اختیارات جنگی قدیمی رئیس جمهوری ایالات متحده است.

نماینده های کنگره آمریکا بعد از آنکه روسای جمهور این کشور چندین بار بدون مشورت با کنگره دستور صدور چندین اقدام نظامی در منطقه غرب آسیا را صادر کرده اند در پی بازپس گرفتن مرجعیت کنگره برای اعلان جنگ هستند (جزئیات بیشتر).

بامداد دوشنبه هفتم تیر ابتدا خبرگزاری رسمی سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داد و پس از آن وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای ضمن قبول مسئولیت حمله به مقر الحشد الشعبی اذعان کرد، جنگنده های این کشور یکشنبه شب به وقت واشنگتن به دستور جو بایدن، رئیس جمهور این کشور حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داد.

در این حمله، چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند و گروه های مقاومت در عراق روز در چند بیانیه از انتقام سخت از آمریکایی ها سخن گفتند. دولت و وزارت خارجه عراق هم این حمله را رسما محکوم کردند.

این دومین بار بود که دولت بایدن از زمان ورود به کاخ سفید اقدام به انجام حملات نظامی در منطقه علیه گروه های مقاومت کرده است. سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت که رئیس جمهور آمریکا حمله به مواضعی در مرز عراق و سوریه را ضروری، مناسب و سنجیده می داند.

بعد از این حمله، روز دوشنبه یک سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریکا تأیید کرد که مواضع این ائتلاف با چند راکت در روز دوشنبه هدف قرار گرفته شده است. این سخنگو سپس مدعی شد حملات راکتی مذکور به زخمی شدن هیچ فردی منجر نشده و خساراتی به جا نگذاشته است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "نماینده واشنگتن در سازمان ملل: حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده واشنگتن در سازمان ملل: حملات آمریکا در مرز عراق و سوریه با هدف مهار ایران انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید