ناحیه نوآوری تربیت مدرس ایجاد می گردد ، فرصتی دیگر برای تجاری سازی فناوری

به گزارش بابا آب داد، تفاهم نامه ایجاد ناحیه نوآوری تربیت مدرس با هدف توسعه زیست بوم نوآوری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، معاونت علمی و فناوری و شهرداری منطقه 6 تهران منعقد شد.

ناحیه نوآوری تربیت مدرس ایجاد می گردد ، فرصتی دیگر برای تجاری سازی فناوری

به گزارش گروه فناوری بابا آب داد به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم نامه ایجاد ناحیه نوآوری تربیت مدرس با هدف توسعه زیست بوم نوآوری هجدهم خردادماه جاری بین پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری منطقه 6 تهران منعقد شد.

در نشست تبادل تفاهم نامه که با حضور احمدی رییس دانشگاه، فرهادی شهردار منطقه 6 تهران، قادری فر معاون فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موسوی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه، ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری مدرس و بعضی از شرکت های فعال پارک در سالن شورای دانشگاه برگزار گردید، رییس دانشگاه از اعلام آمادگی اساتید، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران دانشگاه برای ورود به زیست بوم نوآوری، ایجاد و توسعه فناوری و استفاده از فرصت های تجاری سازی اطلاع داد و گفت: دانشگاه تربیت مدرس تا چندی پیش بیشتر در زمینه علوم و مباحث آکادمیک فعال بود و کمتر به مباحث نوآوری و فناوری می پرداخت اما هم اکنون اساتید و دانشجویان با انگیزه بسیار و با تمام قوا آماده ورود به این عرصه هستند.

احمدی اضافه نمود: این موج جدید در سال های اخیر به همت همکاران پارک علم و فناوری دانشگاه محقق و این بارقه امید ایجاد شد که فرصت تجاری سازی فناوری برای حل مسائل جامعه، فراهم شده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: امیدواریم در آینده ای نزدیک ناحیه نوآوری مدرس به عنوان گوشه ای از علم و فناوری و همچنین فرهنگ این منطقه شناخته گردد. این شروع راه است و از اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری منطقه از ده هزار محقق و پژوهشگر ارشد دانشگاه تربیت مدرس حمایت می نمایند تا در قالب زیست بوم فناوری وارد مرحله خدمت گذاری به جامعه خود شوند، سپاس گزاریم.

استقبال شهرداری از ایجاد ناحیه نوآوری

در ادامه فرهادی، شهردار منطقه 6 به اهمیت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در منطقه در راستای شکوفایی شهر و کشور اشاره نمود و گفت: ایجاد ناحیه نوآوری در اطراف دانشگاه تربیت مدرس برای آینده کشور و شهر تهران مفید است و ما از طرف شهرداری با افتخار در خدمت هستیم تا این فضا و راستا تسهیل گردد. ما برای پیشبرد اهداف نظام مهیا و آماده همکاری هستیم و با انجام وظایف خود از پژوهشگران و اساتید حمایت می کنیم.

کانونی برای فعالیت استارت آپ ها اطراف دانشگاه تربیت مدرس

قادری فر نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن تقدیر از اقدامات دانشگاه تربیت مدرس و پارک علم و فناوری دانشگاه در ورود به فضای نوآوری کشور بر ارتباط تنگاتنگ و حمایت بی دریغ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی از ایجاد زیست بوم نوآوری در اطراف دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد.

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: این ناحیه می تواند به کانونی برای فعالیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در اطراف دانشگاه تربیت مدرس تبدیل گردد.

وی اضافه نمود: دانشگاه تربیت مدرس در منطقه 6 دارای ظرفیت عظیم و بالقوه ای است که ما می توانیم از آن برای توسعه و تداوم بخشی به زیست بوم نوآوری استفاده کنیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه چارچوب مفهومی زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور، با موضوع مراکز دانشگاهی و علمی، سعی نموده اماکن و فضا های اطراف دانشگاه های مادر و عظیم را به محل استقرار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها تبدیل کند.

رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: این شرکت ها و استارت آپ ها نه تنها از فراوری علم در دانشگاه ها تغذیه می نمایند بلکه از نیروی انسانی توانمند تربیت شده در دانشگاه های کشور استفاده می نمایند.

قادری فر خاطر نشان کرد: بعد از تجربه پیروز شکل گیری ناحیه نوآوری شریف در منطقه دو شهرداری، 500 شرکت دانش بنیان با موضوع دانشگاه شریف در آن ناحیه مستقر و مشغول فعالیت هستند.

به گفته وی، براساس تفاهم نامه ای که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری منطقه 6 تهران به امضا می رسد، محدوده مرکزی دانشگاه تربیت مدرس که محصور به عظیمراه چمران، عظیمراه جلال آل احمد و خیابان کارگر شمالی است به ناحیه نوآوری تربیت مدرس تبدیل می گردد.

وی مطرح کرد: این ناحیه نوآوری در پهنه ای بسیار عظیم واقع شده که به دلیل حضور دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عظیم ترین دانشگاه تحصیلات تکمیلی کشور، پردیس فنی دانشگاه تهران و دانشکده های وابسته به آن بسیار ارزشمند است. امیدواریم ناحیه نوآوری تربیت مدرس مانند ناحیه نوآوری شریف کانونی برای فعالیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در اطراف این دانشگاه گردد.

قادری فر در خاتمه توضیح داد: دانشگاه تربیت مدرس با این ابعاد دومین دانشگاهی است که به این عرصه ورود می نماید، با مشارکت جوانان و نخبگان که در این زیست بوم مشغول کار، تحصیل و پژوهش هستند، الگوی پیروز و مؤثر دیگری را رقم خواهیم زد. حضور پررنگ قشر دانشگاهی در این منطقه می تواند در پیروزیت حوزه اقتصاد دانش بنیان تأثیرگذار باشد.

ناحیه نوآوری مدرس با وسعتی بیش از 300 هکتار

در ادامه ابراهیمی رییس پارک علم و فناوری در باره ویژگی های ناحیه نوآوری مدرس گفت: ناحیه نوآوری حدود 370 هکتار وسعت دارد و محدود به اتوبان چمران، خیابان کارگر، خیابان انقلاب و عظیمراه شهید گمنام است. شرکت های متعدد فناوری خصوصی و پژوهشگاه ها در این محدوده حضور دارند و در واقع این ناحیه همه المان های یک ناحیه نوآوری را در خود دارد.

وی افزود: در حال حاضر ساختمان اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و برج فناوری دانشگاه که شرکت های دانش بنیان در آن مستقر هستند، در این ناحیه نوآوری قرار دارند.

لازم به ذکر است، در خاتمه این نشست و تبادل تفاهم نامه، حاضران از نمایشگاه دستاورد ها و محصولات انتخابی پارک مدرس بازدید کردند. در این نمایشگاه از روبات ضدعفونی نماینده با استفاده از UV و دیگر دستگاه های فراوری شده در جهت مبارزه با ویروس کرونا رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ناحیه نوآوری تربیت مدرس ایجاد می گردد ، فرصتی دیگر برای تجاری سازی فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناحیه نوآوری تربیت مدرس ایجاد می گردد ، فرصتی دیگر برای تجاری سازی فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید