مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان سراسری برگزار می گردد

به گزارش بابا آب داد، زهره عارفی نویسنده، داستان نویس و دبیر مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در قم، در رابطه با فعالیت داستان نویسی ناشنوایان گفت: تا پیش از این ناشنوایان کمتر با ادبیات انس داشتند، اما کم کم با یادگیری داستان، ضروری است با ادبیات روایی آشنا شوند و این نوع نگارش را بیاموزند.

مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان سراسری برگزار می گردد

وی اضافه نمود: خاطره نگاری، یکی از روش های فراوری مفهوم و معناست. ما با خاطره ها الفت خاصی داریم و به دلیل تاثیرگذاری آن بر ما، در حافظه دراز مدت مان ثبت و ضبط شده است. خاطره ها علاوه بر نگارش شان، یاری بزرگی می نماید تا ناشنوایان بتوانند حوادث تلخ و شیرین زندگی شان را روایت نمایند تا جامعه با آنان و سبک زندگی شان بیشتر آشنا گردد.

دبیر مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان ادامه داد: به عبارت دیگر، خاطره نگاری هم ذهن ناخودآگاه آنان را فعال می نماید و هم باعث می گردد، ناشنوایان بعد از گذشت چند سال، بتوانند مفهومی نو و جدید را فراوری نمایند. این نوع از روایت که پای تجربه زیسته را به میان می کشد، در نوع خود جذاب است و یاری بزرگی به درست نویسی آنان می نماید.

عارفی یادآور شد: در این مسابقه که امید است بتوانیم هر فصل آن را تکرار کنیم، پنج نفر از برترین ها معرفی خواهند شد و یک نفر مورد تقدیر قرار می گیرد که شخصا هزینه آن را پرداخت خواهم کرد.

این مدرس داستان نویسی ناشنوایان در خاتمه اعلام کرد: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه تا 10 تیر برای ارسال آثارشان مهلت دارند و اسامی نفرات برتر در 25 تیرماه اعلام خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان سراسری برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه خاطره نویسی ناشنوایان سراسری برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید