ماساژ بافت عمیق

به گزارش بابا آب داد، ماساژ بافت عمیق یک ماساژ درمانی است که معمولاً برای تسکین درد و ناراحتی ایجاد شده از طریق تنش و یا سفتی ماهیچه های عمیق تر و بافت های ارتباطی به کار می رود. این ماساژ درمانی وابسته به ضربه های آرام و عمیق تر است.

ماساژ بافت عمیق

مترجم : بهروزی

منبع:راسخون

ماساژ بافت عمیق یک ماساژ درمانی است که معمولاً برای تسکین درد و ناراحتی ایجاد شده از طریق تنش و یا سفتی ماهیچه های عمیق تر و بافت های ارتباطی به کار می رود. این ماساژ درمانی وابسته به ضربه های آرام و عمیق تر است.

هدف ماساژ بافت عمیق، عمدتاً ماهیچه های عمیق تر و یا بافت های ارتباطی بدن است تا این که تنش ماهیچه ای مزمن، تسکین یابد. این ماساژ درمانی معمولاً از ضربات مشابهی که در ماساژ درمانی کلاسیک به کار می رود، استفاده می کند اما ضربات آرام تر و عمیق تر هستند. این دلیل این است که چرا این ماساژ درمانی می تواند تنش ماهیچه های عمیق تر، بافت های ارتباطی و کمر را تسکین دهد. این درمان معمولاً برای دردهای مزمن، فیبرو میالژیا و آسیب های ناشی از کشیدگی تکراری عضله توصیه می شود.

تکنیک ها :

تکنیک های متعددی برای دادن ماساژ بافت عمیق وجود دارند که از میان آنها، یک تکنیک بسیار شبیه ماساژ درمانی کلاسیک است و تنها تفاوتش این است که ضربات به آهستگی و به طور عمیق اعمال می شوند. در کل، این روش درمانی وابسته به ضربات طولانی و مداوم برای تسکین تنش و سفتی ماهیچه ها است. اما این کار می تواند کل فرایند را کاملاً زمان بر بسازد. در این تکنیک، با اعمال فشار عمیق تر روی مناطقی که تنش و درد بیشتری دارند، به آنها اهمیت بیشتری داده می شود.

نوع دیگر ماساژ درمانی بافت عمیق، استفاده از زانو ها و انگشتان است تا این که ماساژ نفوذی عمیقی به ماهیچه های سخت بدهد. این روش به ویژه در تسکین سفتی ماهیچه ها موثر است.

علاوه بر دو تکنیک سنتی، ماساژ درمانی بافت عمیق گاهی اوقات می تواند از ابزار نفوذ کننده ای مثل پایه های سرامیکی، شیشه ای و چوبی استفاده کند. چنین ابزاری برای بهبود اثرات و یا کارآیی این روش درمانی به کار می فرایند.

فواید :

وقتی ماهیچه های بدن ما آسیب می بینند و یا استرس زده می شوند، امکان چسبندگی و یا بهم پیوستن غیر عادی بافت ها وجود دارد. چنین چسبندگی هایی می توانند به گردش خون و تأمین نرمال اکسیژن در منطقه، آسیب بزنند و منجر به درد و التهاب شوند. این کار در نتیجه می تواند موجب تجمع و انباشتگی سموم، درون بافت های ماهیچه بشود. این ماساژ درمانی می تواند به گسستن پیوند ها و چسبندگی ها کمک بکند در نتیجه ماهیچه ها را شل می کند و گردش خون را نرمال می سازد.

این کار در نتیجه می تواند به آزاد شدن سموم انباشته شده درون بافت ها کمک بکند و درد و التهاب را کاهش دهد. این روش درمانی در اصلاح ناخوشی ماهیچه ها و بافت های ارتباطی هم خیلی مفید است.

عوارض جانبی :

افرادی که روی آنها این ماساژ درمانی انجام می شود، ممکن است کمی درد و ناراحتی را برای مدت کمی به هنگام این ماساژ، تجربه بکنند. اما این کاملاً طبیعی است و نمی توان آن را به نام یک عارضه جدی تلقی کرد. ممکن است برخی افراد سفتی ماهیچه، درد و یا التهاب و قرمزی را بعد از انجام این ماساژ درمانی هم احساس بکنند. چنین عوارض جانبی معمولاً طی یک یا دو روز رفع می شوند.

انجام دهندگان ماساژ با انجام این کار به صورت آهسته، می توانند چنین عوارض جانبی را به حداقل برسانند. اما اگر در طول جلسه، درد غیر قابل تحمل شد، فردی که این ماساژ روی او انجام می شود باید فوراً به انجام دهنده ماساژ گزارش دهد.

ماساژ درمانی بافت عمیق معمولاً در تسکین تنش و درد ماهیچه مزمن، فیبرومیالژیا، درد و سفتی که به هنگام بهبود جراحت احساس می شود، اسپنام ماهیچه و یا گرفتگی ماهیچه و درد به خاطر مسائل موضعی، موثر است.

در کل، افرادی که بیماری های پوستی و عفونت های پوستی و زخم های التیام نیافته دارند، نباید بدون مشورت با پزشک، چنین ماساژ درمانی را انجام دهند.

ماساژ درمانی بافت عمیق، برای افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و هم چنین شیمی درمانی انجام می دهند هم توصیه نمی شود. هم چنین زنان باردار و افرادی که پوکی استخوان و اخیراً شکستگی هم داشته اند باید قبل از انتخاب این ماساژ درمانی، با پزشک خود صحبت بکنند.

تذکر : این مقاله صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و نباید جایگزین توصیه متخصص در این زمینه بشود.

منبع: راسخون

به "ماساژ بافت عمیق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماساژ بافت عمیق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید