لیبی، ازسرگیری درگیری در طرابلس و کشته شدن 10 نظامی ترکیه

به گزارش بابا آب داد، منابع لیبیایی از تعلیق پروازها در فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت لیبی در پی حمله موشکی نیروهای ژنرال خلیفه حفتر خبر دادند.

لیبی، ازسرگیری درگیری در طرابلس و کشته شدن 10 نظامی ترکیه

به گزارش گروه بین الملل بابا آب داد، نیروهای دولت وفاق ملی (غرب لیبی) امروز آدینه از تعلیق پروازها در فرودگاه معیتیقه پس از حمله نیروهای شرق لیبی تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به این فرودگاه اطلاع دادند.

طبق گزارش وبگاه بوابة الوسط، دفتر رسانه ای عملیات برکان الغضب وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت که پروازها در فرودگاه معیتیقه به دنبال حمله موشکی نیروهای حفتر به این فرودگاه تعلیق شد و فرودگاه از مسافران خالی شده است.

در همین ارتباط شبکه اسکای نیوز به نقل از یک مسئول گروه موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر حفتر گزارش کرد که در حمله توپخانه ای به فرودگاه معیتیقه، هفت تا 10 نفر از نظامیان ترکیه نیز کشته شده اند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس(غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از حدود یازده ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

ازسرگیری درگیری ها در محورهای جنگی طرابلس

در همین ارتباط یک منبع یک نظامی لیبی وابسته به نیروهای حفتر از شروع مجدد درگیری شدید با استفاده از سلاح سنگین در محورهای جنگی در طرابلس اطلاع داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این منبع نظامی گزارش کرد که محور ابوسلیم شاهد درگیری شدید با توپخانه سنگین بین نیروهای دولت وفاق ملی و یگان های ارتش ملی(وابسته به حفتر) است.

این منبع اضافه کرد که شبه نظامیان دولت وفاق ملی دیشب و صبح امروز مواضع ارتش ملی لیبی را با خمپاره هدف قرار دادند.

سازمان ملل نقض آتش بس در لیبی را محکوم کرد

هیأت سازمان ملل روز پنج شنبه(دیروز) استمرار نقض آتش بس اعلام شده در لیبی (12 ژانویه) که آخرین مورد آن نیز حمله به فرودگاه معیتیقه است، محکوم کرد.

در بیانیه این هیأت آمده است که فرودگاه معیتیقه گذرگاه حیاتی و مهم برای هزاران لیبیایی ساکن طرابلس است.

در این بیانیه آمده است که نقض آتش بس در حالی است که طرف های لیبی با سازمان ملل در کوشش هستند به درگیری ها سرانجام داده و به راه چاره نهایی برای سرانجام دادن به بحران این کشور دست یابند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لیبی، ازسرگیری درگیری در طرابلس و کشته شدن 10 نظامی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، ازسرگیری درگیری در طرابلس و کشته شدن 10 نظامی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید